tisdag 22 maj 2007

Detaljer från matsalen

Är jättetrött (idag med) och visar idag bara lite närbilder av en del saker från matsalen. Hoppas nu att få sova iallafall några timmar i sträck utan att bli väckt av en 6 månaders bebis med tandsprickning. Imorgon ska vi (jag och min mamma) plantera ut alla pelargoner, återkommer med bilder från detta.

Blomsterälva
mm
mm
Ljuslyktor. På vintern brukar jag plantera hyacinter i dem.
kkk
kkk
En ljuslykta till.
kkk
nn
Madonna från Fridas gård.
jj
nn
Närbild på gardinmönster.
mm
ghgh
Kudde i fåtöljen.
jhg
Ha en fortsatt fin tisdagskväll. Jag återkommer imorgon.
Kramar Marie

20 kommentarer:

Lena sa...

Vad fina saker du har! Hoppas du får sova gott. Har länkat till dina sida från min nya blogg http://inredningochliteannat.blogspot.com. Där jag hoppas jag kan bidra med lite idéer och inspiration.

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina saker du har!!! Så läckra de där plåtljuslyktorna som du även brukar plantera i! Den i glas med, älskar ljuslyktor! och så madonnan förstås!! Tjusig kudde!!! Mari.

Mia sa...

Underbara saker du har! Madonnan och kudden har jag också, gläder mig att se att vi har samma utsökta smak ;-) Hihi!

elin1976 sa...

Så fine saker du viser. Madonnaen er nydelig. Håper du får en god natts søvn. Klem:O)

LantlivsAnette sa...

Underbara saker du visar..herregud vad det finns mycket vackert..Vad härligt det lät att få plantera ut sina pelargoner...här i norr får vi lov att vänta ett tag till..Kram Anette

vitahemsara sa...

Hejsan=)

trevligt hem du har, ser jätte mysigt ut=) och vilken kakelugn! me like, den dagen jag flyttar till hus så är det kankse min tur!

Ha en trevlig dag

sara

Överkalixtösen sa...

Tack för en trevlig blogg! Jag är så nyfiken på vilken tapet du har i matsalen. Den skymtar förbi på flera bilder och verkar ha ett fint blänk i sig.

Lina sa...

Jätte fina saker du visar. En flowergirl har jag med! De är så söta!

Jennyshemochharmoni sa...

Vad mycket fint du visar (som vanligt!) Jag älskar bara dina "hyacint"lyktor. såååå otroligt fina! KRAM

Hulda sa...

skjønne detaljer du viser fra stuen. Madonnafiguren er nydelig. Likte lyslyktene dine også.

Tonje sa...

Åh....så masse vakkert! Den madonnaen har jeg også...den flotte puten har jeg avbildet i mitt innlegg i dag=) den blomsteralven var bare sååååååå nydelig,i like!!

vildängel sa...

Den blomsterälvan var ju bara för underbar! Love it!

Anna sa...

Jättevackra bilder du visar! Vilken fin liten älva du har ibland plättarna!

Underbar madonna och kudden är ju jättefin!

:)Anna

Malin sa...

Tiden med bebis är slitsamt ja vet...man tänker alltid på allt det goa och tänker inte på resten...typ tänder som ska fram...men passa ändå på att njut...det går så fort...Återigen är det som att se bilder från en inredningstidning när jag ser bilder hemma från dig

Marie sa...

Lena: jag länkar dig också.

Mari: du är alltid så gullig i dina kommentarer. Tack!

Mia: Hihi, ja vi har nog bra smak vi.

Elin1976: Tack! Jag sov ganska ok inatt.

Anette; Javisst finns det mycket fint.

Sara: Tack! Hoppas du får din kakelugn någon dag.

Överkalixtösen: tapeten är från Sandbergs tapeter. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. Köpte den för ca fem år sedan.

Lina: tycker mycket om min lilla älva. Hon har en kompis i blomman bredvid.

Jenny: Hyacintlyktorna är köpta på Tine K i Danmark.

Hulda: Tack.

Tonje: Tack.Lustigt att du visar samma kudde idag.

Vildängel: javisst är den söt.

Anna: Tack.

Malin: Vet knappt vad jag ska säga. Tack snälla du för den otroligt gulliga kommentaren.

signe sa...

Åh va mycket fint du visar!..Kul att se och bli inspirerad av! :)

Goran van Den Buske sa...

Du har mycket ''bra smak''! Jag hävdar bestämt att merparten av befolkningen har hopplös inredningsmak och det kan man oftast avgöra redan vid ytterdörren! Kanske du har lite för mycket ''ordning och reda'' för att falla mig riktigt på läppen (eller så är jag bara avundsjuk)..Själv gillar jag ''Junk Style'' bara för att det inte är ett färdigt koncept, men det verkar inte vara nån som praktiserar den inredningstilen. Man hittar i alla fall inga bilder eller bloggar om det på nätet. Jag är också mycket förtjust i Victorianska hus och miljöer, modern design och framförallt Chabby chic, men går för den skull varken i damunderkläder eller är gay..

vitahemsara sa...

Kudden är ju helt underbar=) Vart kommer den ifrån?

Akinnah sa...

Vilken VACKER kudde! Så roligt att titta in hos dig och inspireras! :)
/ Annika

Anonym sa...

Hej! Jag undrar var du köpt älvan? Har letat efter någonstans i Sverige som säljer dessa men misslyckats. ... min mail är melindasofie@hotmail.com