torsdag 24 maj 2007

Före - Efter

Idag blir det lite mera renoveringsbilder.
gg
Det här lilla fönstret sitter i trappan till övervåningen. Hela trapphuset var i pärlspont från början, men tyvärr var den i riktigt dåligt skick på många ställen. Det var bara att riva ut allt, isolera och sätta dit ny pärlspont.
gg
fffSom jag har berättat tidigare så var det två lägenheter i vårat hus när vi flyttade in. Här har vi rivit ut köket på ovanvåningen och gjort en större öppning ut mot trapphuset. Dörren till vänster på bilden gick till en klädkammare. Vi fick justera planlösningen uppe, så numera är klädkammaren plus lite av det gamla köket den lilla flickans rum. På fotot syns också det gamla räcket.
ddd
dd
Så här ser det ut numera. Ni skymtar den nya dörröppningen in till lilla flickans rum. Dörrkarmen har vi fortfarande inte hunnit måla.
ddd
ddd
Mannen har ritat och mammas man har byggt det nya räcket.
dd
ddd
Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram Marie.

24 kommentarer:

Hulda sa...

Det var litt av en forskjell på før og etter-bildene du viser. Det ble veldig fint. Flott den krona med lys i. Den så så fransk ut. :)

Lotten sa...

Vilken skillnad på bilderna :) Trappräcket var jättefint tycker jag!

Tonje sa...

for en stor forskjell!! Det ble kjempe flott=) Det ligger mye jobb og omtanke bak slike renoveringer=)

Elzste sa...

Åh vad fint det har blivit. Vad lite nytt trä och färg kan göra stor skillnad.
Ha en trevlig helg.
Kram Elzie

LantlivsAnette sa...

Ojj vad fint det blev...pärlspont är ju så vackert..och vilket vackert räcke sen då,det är så kul att få se före och efter bilder.
Tack för kommentaren hos mig idag..tyg hjärtanen som du såg , dom har jag sytt själv av gamla köks handukar..Kram Anette

Signe sa...

Va synd att pärlsponten var illa åtgången men det blev ju jättevackert med den nya! ..och va vackert "staket"...va duktiga dom är din man och din mammas man var! Kul att få se före och efter bilder! :) Ha en trevlig helg! :)

Skrotmaja sa...

Men Du så fint! Jag måste be att få spara bilden av ert räcke så jag kan ta fram och titta på den och inspireras när vårt trapphus skall få sig en omgång. Verkligen smakfullt gjort! Jag instämmer med Anette, det är urkul att se före- och efterbider. Det är nästan det bästa av allt : ) Ha en bra dag!

Susanne sa...

Kikade in en sväng och tycker det räcket är så fint! :-)

Marit sa...

Åh, så fint det blir, jag skulle vilja ha pärlspont i tvättstugan men sambon är helt emot det, det kommer att spricka och då måste ma hålla på att måla om och det har vi inte tid med är hans (dåliga) förklaring........Kram!!

Inre Harmoni sa...

Underbar blogg!!

Ha en trevlig helg!

Kram Jessica

Underbara små ting sa...

Vilken skillnad det blev - jätte vackert med vitt !!! Så där har ni verkligen gjort ett fint jobb.

Passar på att önska dig en trevlig helg !

Kram Kram
Carina

karu sa...

for en forandring. helt utrolig. du/ dere er utrolig flinke

Jennyshemochharmoni sa...

Ååååå vad ljuvligt! sååå otroligt fint! :) Vad roligt det är att få se hur det såg ut innan :) Det måste jag försöka göra också men då måste bilderna scannas in :( Ljuvlig inspiration, tack snälla! Ha en underbar helg! KRAM

Guldkant På Livet sa...

Vilken duktig man och "styv-pappa-man" du har! DE har gjort ett toppenjobb!! Det blev verkligen snyggt, så fint!! Ett sånt räcke skulle jag kunna tänka mej också! Läckert med det går/vita med. Fin fönsterbild med kronan! Ha en bra helg! Mari.

Viktoria sa...

Vilken skillnad, det blev jättefint!
Trevlig helg!
Kram.

Skrotmaja sa...

Jaha, nu är jag inne och kikar på ditt trappräcke igen och suktar...Trevlig helg!

vitahemsara sa...

Ååå vad fint det blir hemma hos dej=)

Skrotmaja sa...

Ja det är bra, du får den så gärna när jag har tagit ut den ur ramen. kanske fyller du år snart, eller din kille? Säg bara till, jag kommer inte att kämpa för att få behålla den i vår ägo... :)

vildängel sa...

Mycket tjusigt - och oj så mycket arbete som ligger bakom den nu så vackra inredningen. :)

Anna sa...

En sån otrolig stor skillnad det blev! Det blev jättefint!

Ha en härlig lördagkväll!
:)Anna

Dubbelörnen sa...

Vilket otroligt vackert trappräcke!! Helt fantastiskt... Vårt trappräcke el vad man nu ska kalla det ska bort o ett nytt ska på plats. Det här är ju så vackert. Vill gärna spara bilden o försöka göra något liknande om det är OK för dig... Min mail hittar du på min blogg

Kram

Piff & Puff sa...

Så fint ni fick det med den nya vita pärlsponten. Du har många vackra saker i ditt hem, blir så avundsjuk.
Kramar Anette

Anonym sa...

hej! får man fråga vad ni har för dimension på stolparna i ert vacra trappräcke, jag måste få min gubbe att också bygga ett sådant!!
mvh johanna

Guldhöna sa...

Trappräcke er nydelig!!