onsdag 23 maj 2007

Mårbackapelargoner

Idag har vi tillbringat hela eftermiddagen i trädgården. Klippt gräset, rensat lite, lekt i sandlådan, rensat lite till och så planterat ut alla övervintrade pelargoner. Treåringen har hjälpt till med att vattna med lilla muminvattenkannan och den lilla har mest sovit i sin vagn. Pelargonerna är inte så mycket att visa än, men det kommer att bli fint. Visar iallafall lite av det vi har planterat.
hhl
hh
Imorgon tänkte jag köpa plättar i luften och plantera tillsammans med pelargonerna i den här lådan. Tror att det kan bli fint.
k
jjj
Som sagt var, det ser ju inte mycket ut för världen just nu. Här samsas pelargonerna tillsammans med vit rosenskära.
jjj
hhh
Det finns ju iallafall lite knopp.

10 kommentarer:

Susanne sa...

Plättar i luften tycker jag är underbara. De är sådär diskret tillbaka lutade på något sätt men de pryder verkligen sin plats. Väldigt vackra planteringskärl :-)

Viktoria sa...

Det kommer att bli jättefint! Här lär det nog dröja innan man kan plantera ut blommor, vi har kallt på nätterna!

vildängel sa...

Blir säkert superfint med plättar i luften tillsammans med pelargonerna - det var ett bra tips. ;)

Anna sa...

Det låter som en riktigt härlig dag! Det kommer att bli superfint med plättar tillsammans med pelargonerna - jag har planterat likadant och gör det varje år! Så skirt och romantiskt!

Kram
:)Anna

signe sa...

Fiiina bilder! Jag tycker så mycket om de krukorna du visar...hann inte med att köpa såna när de fanns för nåt år sen..skulle gärna vilja ha såna!..har du sett om de säljs nuförtiden? Kram :)

LantlivsAnette sa...

Jättefint..och vilka fina zinklådor..var har du fått tag i dom ?..Kram Anette

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina "pellisar" du har och en sån vacker zinklåda!! Mari.

Tonje sa...

så vakre bilder!! Virker som det er mange som elsker de blomstene=)

Kristin sa...

Hej Marie,
vilken jättefin blogg du har! Tack för ditt inlägg hos mig och för att du länkat till mig. Jag blir rörd ;-)

Har också planterat lite ute, det är ju som sagt inte så mycket för världen när man sätter det, men jag hoppas det blir vackert och fint i sommar!

Kram till dig
/Kristin

Marie sa...

Den lilla zinklådan köpte jag för många år sedan i Göteborg när vi bodde där. De stora är köpta i en blomsteraffär här i trakten men det var säkert för fyra år sedan. Vet ej om de går att få tag i längre.

Ha en fortsatt fin torsdagskväll.
Kram Marie