fredag 8 juni 2007

Blommor och lekstuga

Lekstugan har varit ett av våra projekt nu under våren. Hittade en så fin ritning på en lekstuga i en gammal Hus & Hem som jag blev förälskad i. Skulle vi ha en lekstuga så skulle vi ha en sån. Gamla fönster och en dörr hade vi som stod och "skräpade" i garaget. Dock så modifierade vi ritningarna något för att slippa att söka byggnadslov. Nu återstår bara några foder och en massa målningsarbete. Sedan börjar det roliga, att inreda.
kkk
kjjjj
jkjj
jjjjjjj
kkk
kkkk
Visst är det en underbar tid nu. Jag tycker att det är som allra vackrast vid den här tiden på året. Varje dag upptäcker man något nytt som blommar i trädgården. Ljuvligt!
kkk
kkk
kkkk
kkkk
kkkk
mmmm
kkkk
kkkk
kkkkk
llllll
kkkk
kkkkk

Trevlig helg!
Kram Marie

25 kommentarer:

Lena sa...

Men åhhh vilken gullig lekstuga! Vad duktig du är!! Och vilka blommor du har! Kram

Skrotmaja sa...

Suck...vilken underbar lekstuga. Dit skulle jag vilja flytta själv. Eller bara komma och bo ibland när sambon är knasig och inte förstår någonting...överhuvudtaget : ) Inte för att det händer i vår perfekta familj men jag har hört att det kan hända i andra... ;-)

Interiørhuset sa...

så fin den lekestuen var=) Virkelig nostalgisk og flott.
Maange flotte bilder av blomster også=)

LantlivsAnette sa...

ÅÅhh herre gud vad fint..jag dånar..underbar lekstuga och vilken vacker trädgård...Kram Anette

Jennyshemochharmoni sa...

Den lekstugan blev jag också förälskad i :) Den är verkligen helt underbar! Presis som dina växter :) Ha en skön helg! KRAM

Anonym sa...

Meen vilken underbar lekstuga! Kan tänka mig att du väntar på att få börja inreda :) Har oxå tänkt att när vi bygger lekstuga, skall den vara så pass stor att man i framtiden kan använda den som ett sovhus alt. lusthus.
Vilken prunkande trädgård ni har! Härligt :)
/Milly
moosaik.blogspot.com

Lotten sa...

Vilken underbar lekstuga ni har byggt! Vad duktiga ni är!

Inmycarport sa...

Vilken fin lekstuga..vad duktiga ni är. Jag håller fullständigt med dig..att den bästa tiden är nu.

Malin sa...

Det ser ut som ett litet lusthus ju...inbäddad i grönska och vackra blommor...Vad mycket skoj det kommer att hända i det lilla huset...
Jättevackra bilder du visar...
Kram från Malin

Guldkant På Livet sa...

Å så många vakcra blomsterbilder!!!! Och vilken superfin lekstuga!! Kan den inte få tjänstgöra som gäststuga med!! Jag hade i af pressat mej in där ; ) Mari.

Helena sa...

Vilken fin lekstuga! Vilket nummer av Hus & Hem var den med? Har letat lekstuga men ej hittat någon fin. Vilka mått har den?
Du har en mycket inspirerande och fin blog. Kommer att titta in igen.
Tack för att du länkat till min lilla butik "Uthuset"

Varma hälsningar
Helena

Susanne sa...

Åh jag vill också ha en lekstuga. Ja inte jag men mina barn, i alla fall två av dom :-)
Otroligt vackra bilder på vackra blommor. Må bäst!

Kristin sa...

Vilka härliga bilder. Älskar också att ta bilder på blommor, det är så vackert, blir ofta fina som förstoringar också! Jättefin lekstuga ni har byggt, är det "lövkojan" i Hus & Hem som varit modellen?
Kram Kristin

Marie sa...

Tack för alla kommentarer om våran lekstuga. V har faktiskt tänkt att när barnen har blivit för stora att vilja leka där mer så kan vi ha den till annat.

Helena: Lekstugan var med i nr 8 2006. Vi har dock ändrat höjden på den. Totalhöjden på våran är 3 m. Bottenplattan är 2,40 x 2,40. Om du inte har tidningen så hör av dig, jag kan då skicka dig min. Behöver den ju inte mer nu när vi snart är färdiga.

Kram Marie

Kristin: Det är inte lövkojan som har stått förebild.

Helena sa...

Tack Marie!
Vad snällt att du kunde ge mig info. om eran vackra lekstuga.
Nu ska jag leta i tidningshögarna och se om jag har den. Detta kanske blir sommarens projekt här hemma.

Tusen tack /Helena

Helena sa...

Tack Marie!
Vad snällt att du kunde ge mig info. om eran vackra lekstuga.
Nu ska jag leta i tidningshögarna och se om jag har den. Detta kanske blir sommarens projekt här hemma.

Tusen tack /Helena

Helena sa...

Tack Marie!
Vad snällt att du kunde ge mig info. om eran vackra lekstuga.
Nu ska jag leta i tidningshögarna och se om jag har den. Detta kanske blir sommarens projekt här hemma.

Tusen tack /Helena

Pia..... sa...

hej åh så sät lekstuga...som ett litet lusthus...mysigt...ska bli kul att se fortsättningen..hoppas du visar bilder från när du inreder...vackra blommor..PIA

vildängel sa...

Vilken himla söt lekstuga ni gjort :)

Underbara Små Ting / Carina sa...

Ja det var en underbart vacker lekstuga - en modell jag aldrig tidigare sett !

Och vilka vackra blom-foton... Längtar till mina blommor också börjar blomma...

Kram Kram
Carina

Signe sa...

WOW, vilken underbar lekstuga! Ser ut som ett lusthus! Jättevackert! Hus&Hem har verkligen visat många fina såna små hus!...får vi se hur det ser ut inuti oxå? *snälla*..Vilken härlig trädgård du har och superfina blommor! Det ser så lummigt och mysigt ut!...med en mysig stuga mitt i allt mys!

Fridhemspinglan sa...

Vad roligt att upptäcka din vackra och inspirerande blogg!
Jag har just fått igång min egen. Välkommen in och kika på

fridhemspinglan.blogspot.com

Ingela :o

Anna sa...

Jag bara njuter av dina vackra bilder! Underbar lekstuga och ååå vilka härliga blommor! Jag älskar rosorna! Och vallmon:)

Kram
:)Anna

Veronica sa...

Verkligt fin hemsida, vackra bilder och mycket inspireraande.. Jag och min man bygger just nu en likadan lekstuga som du har. Vi har ändrat lite i ritningen för att få den att inte bli så stor. Hoppas att vår dotter kommer att uppskatta den lika mycket som jag....

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Vill också ha en lekstuga till mina små...jättefin! /Karolina