onsdag 6 juni 2007

Butiker och loppisar i Danmark

Maria, som har den fina bloggen In my carport önskade sig lite tips om inredningsaffärer och loppisar i Danmark. Eftersom vi mest har varit på Själland så blir det bara tips därifrån. Själva åker vi till Danmark om ca 2,5 vecka, jag längtar massor.
jjj
Jag har inte sådär jättemånga favoriter i centrala Köpenhamn, utan många ligger i utkanterna och i kommunerna runt omkring. Min lista är ju inte på något sätt komplett utan är baserat enbart på mitt tycke och smak.
hhh

* Wiingaard Boheme Interieur
Gothersgade 39, Kbh
hhh
kkk
*Atelier September
Gothersgade 30, Kbh




ccc
ccc
nnnnn
*Fil de Fer
Store Kongensgade 83 A, Kbh













kkkk
jjj
*Stol & Stage
Strandvejen 92, Hellerup
http://www.stolstage.dk/








cccc
jj
*Sortsøe Interieur
Strandvejen 108, Hellerup
hhh hh
cccc
*Milde Fe
Strandparksvej 14, Hellerup
http://www.mildefe.dk/
jjjjj
jjjj
*Butik Arhøj
Tranegårdsvej 27, Hellerup
http://www.butikarhoj.dk/
















jjjjj
hhhh
* Tine K Butik
Jaegersborg Allé 34 B, Charlottenlund
http://www.tinekhome.dk/











jjj
jjj
*Sacre Coeur
Jensløvsvej 6, Charlottenlund
http://www.sacrecoeur.dk/
















jjj
jjj
*Røde Lade
Horserød Byvej 5, Horserød














ddd
hhhhhhddd
hhhh
xjjdjdjd
dkdkidi
dddddddid
*Søs & co
Lyngbyhovedgade 62, Lyngby
jjjj
*De fire årstider
Lyngby hovedgade 70 C, Lyngby
ddd
ddd
*Butik Sophie
H .C. Ørsteds Vej 50, Frederiksberg C
















ddd
dddd
*Det Gamle Baghus
Frederikssundsvej 155 B, Brønshøj








dddd
dddd
*Honning & Flora
Egholm Slot Trehoejevej 41. Hyllinge
















dd
ddd
*Flora fra Nora
Torvet 20, Køge
dddd
ddddd
*Tre Trin Op
Brogade 16, Køge
ddd
ddddd
Det här är de butiker jag kan komma på just nu, har säkert glömt flera stycken. Vad gäller loppmarknader är det enklast att gå in och kolla här, www.boligmagasinet.dk/article/992.
ddd
dddd
Hoppas att någon får användning av inlägget. Tipsa gärna mig om ni har några andra favoriter.
ddd
Kram Marie

13 kommentarer:

Interiørhuset sa...

åh...så mange nydelige bilder og flotte linker til flotte butikker=) Dette innlegget skal jeg virkelig spare meg slik at jeg kan bruke dine tips den gangen i fremtiden at jeg får oppleve Danmark

LantlivsAnette sa...

Vilka underbara butiker du ger tips om..tänk om man kunde åka dit..jaa kanske nångång att man kan det..Kram Anette
Visst var det du som frågade om min kökskran ? jag svarar i alla fall...den kommer från FreeceBruno som finns i Norrköping..dom finns på nätet..

Elzste sa...

Lyckliga dig som får åka till Danmark igen. Jag var där 1998 och då var inte det vita eller shabbya så poppis än. skulle så gärna vilja åka dit igen för jag trivdes i det landet.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Skrotmaja sa...

Åh, det såg trevligt ut. Tänk den som ändå bodde lite närmare Danmark!

Inmycarport sa...

Vilket fantastiskt fint reportage du gjort..jättefint..och vad många tips på fina butiker. Tack snälla du och tack för din kommentar om min blogg.
Kramar Maria

vildängel sa...

Synd att man inte ska på sommarsemester i Danmark med tanke på alla fina butiker du nämner. :)

Camillas Drömmar sa...

Tack så väldigt mkt för alla tips, ska bli kul att åka dit nångång:)
HAr du nåt tips runt herning trakten?
Kram Camilla

Hulda sa...

Skulle gjerne vært i Danmark jeg også, er jo så mange fine interiørbutikker der. :)Var der sommeren 2004. De butikkene du viser til her ser herlige ut. God tur til Danmark!

Kristin sa...

Å vad många bra tips!!!! Du verkar vara väl insatt! Verkar bli dyra resor när man har så många fina butiker att välja mellan... ;-)

Kram Kristin

Malins-Kuriosa sa...

En sådan ordning du har på butikerna...jag går dit jag tycker det ser fint ut och går sen tillbaks nästa gång...
Lycka dig som har resan klar...förstår att du väntar o längtar!
Kram Malin

Pia..... sa...

Hej..här var det många tips..har att göra hela natten...tror jag...om jag ska kolla alla och det måzste jag göra förstås..:) ha det så bra..PIA

Guldkant På Livet sa...

Toppeninlägg!!! Så fina butiker du tipsar om, detta är ngt att spara tills men kommer iväg... Ha en bra helg önskar Mari.

Marie sa...

Camilla: Jag har inga tips i Herning.