söndag 10 juni 2007

Söndagsnöje

Vad varmt det är! Stora delar av dagen har spenderats i trädgården under ett träd. Stora flickan har badat i sin lilla bassäng och den lilla har lekt på en filt i skuggan. Mannen har målat lekstugan, ni ska få se det färdiga resultatet om någon vecka.

En liten tur till favoritbutiken Lustfyllt blev det dock på förmiddagen. Skulle köpa tyg till sovrumsgardiner, tyvärr var tyget slut så jag får återkomma om några veckor. Gör ju inget, då har jag ju en anledning att åka dit snart igen, hihi. Åkte dock inte hem tomhänt ( det är en omöjlighet ) utan köpte en hylla som jag har suktat efter länge.

Hyllan hamnade ovanför sängen i vårat sovrum.



22 kommentarer:

Hulda sa...

Å, den hylla var så fiiin!! Nydelig med det runde bilde under, så flott! Har lyst på en sånn blomst som du har stående der på siden, den er så fin. Har sett den i en blomsterbutikk her. Nydelig pynta på hylla. :)

Hulda sa...

Meg igjen.. glemte å kommentere de kronene, har så lyst på en slik mørk som du har, den ser så fin ut. Men, har ikke greid å finne her enda. Kanskje finner jeg på ferieturen vår.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hej!
Vad kul att du var inne hos mig!!!
Självklart får du länka! Jag gör det till dig också om det är ok!?! Vilken UNDERBAR hylla du hittat!!! Den var jättefin!
Affären du var i visst är det den som ligger utanför Habo, eller? Jag har bara varit där en gång o då hade jag barnen med mig, inte så bra... Måste nog åka dit på lördag igen.
Har du sett att hon som äger affären har haft sin villa i Sköna hem 8tror jag det var). Kände igen det när jag såg huset. Det var nog visserligen ett par år sedan det var med men jag la det på minnet eftersom det låg i hemtrakterna. Oj, vad långt dethär blev... ;-/
Soliga hälsn. Linda

johanna sa...

Men gud vilken lekstuga ni byggt..den var urfin..ohh vad fin=)
Oh vilken fin hylla..
kramar Johanna

Interiørhuset sa...

for en vakker hylle,jeg har planer om å lage noe lignende jeg også...eller les min mann skal bygge og jeg skal dekorere=)

Signe sa...

Jättefin hylla med fina saker på!..Måste fråga om din tapet!...är det den ljusgrå Wilma?? Jag har nämligen köpt den för att tapetsera med i min inre hall!..Den ser jättefin ut och rankorna syns jättebra!..Va kul att få se!..nu blev jag sugen på att sätta upp min tapet! Ha en bra ny vecka! Kram :)

Mia sa...

Å vad vackert! En fullträff!

Milly sa...

aj aj, lyckliga du som har så nära till lustfullt:) Det ser bara för mysigt ut! Å vilken vacker hylla du hittade! Underbart stilleben du skapat! Ha en bra dag!

Elzste sa...

Vilken fin hylla. Skulle gärna åka till lustfyllt själv, men det är väl lite långt att åka. Var exakt ligger det?
Ha det så gott i värmen.
Kram Elzie

Skrotmaja sa...

Så fint! Alla berättar om sina utflykter till underbara butiker och loppisar...jag blir lite avundsjuk : )

Ha en bra dag!

Malins-Kuriosa sa...

En sådan söt lite hylla och så fint du ordnat på den. Var ligger den där affären för nu blir jag nyfiken värre...
Kra från Malin

vildängel sa...

Superfin hylla med jättefint stilleben på oxå :) Helt klart ett bra köp!

Guldkant På Livet sa...

Nej men gud vilken vacker hylla, Och var det där märket/bilden på? Så snyggt!!
Vilken lyckost du är som har nära till den fina butiken Lustfyllt, oj så mycket vackert det verkar finnas där!!! Mari.

Susanne sa...

Jättefin hylla. Gillar de där små kronorna. Har ingen sådan själv men tycker dom är så fina. Blir spännande att få se lekstugan klar! :-)
Ha det så bra!

Fridhemspinglan sa...

Ditt hem är så vackert!

Jag tycker lekstugan blev jättefin - som ett lusthus.
Skulle vilja bygga en också. men det blir väl till barnbarnen... (egentligen kanske det är allra roligast för mig att bygga och inreda...)

Vårt kaninhus var tidigate ett lekhus som mina flickor hade inomhus när de var små. Så kom jag på att vi kunde isolera det och ha som vinterbostad till kaninerna!

Ingela :D

Pia..... sa...

hej..ja det var en jättesöt liten hylla...får säga som skrotmaja...ALlA tycks ha en inredningsaffär eller loppis runt omkring sej..blir grön...får väl beställa en semesterronda till några...får väl "lägga" fram det lite fint till mannen i huset:)ha det så bra i värmen..PIA

LantlivsAnette sa...

Underbar hylla..förstår att du köpte den..allt pynt du har på den är också vackert..och vilken fin tapet ni har..Kram

Marie sa...

Tack för alla era gulliga kommentarer.

Linda: Visst ligger Lustfyllt utanför Habo Tycker absolut att du ska åka dit igen. Jag föredrar också att åka dit utan barn, då kan man gå där riktigt länge och kika. Har sett reportaget från hennes hem, underbart.

Signe: Visst är det den ljusgråa Wilma. Jag tycker jättemycket om den.

Elzte: Lustfyllt ligger i Habo, någon mil nordväst om Jönköping. För mer exakt vägbeskrivning, titta på hemsidan www.lustfyllt.eu

Malin: Blir samma svar till dig. Se svaret ovan. Ett besök rekommenderas varmt.

Mari: Bilden var på hyllan när jag köpte den.

Sommarkramar från Marie

Anna sa...

Åh så vackert! Vad fint du har gjort med bilden på damen! Nu blev jag inspirerad att göra likadant med min vita hylla jag har ovanför sängen! Jag har en vacker rund bild på en bedjande flicka. Har du bara limmat fast bilden och lackat ovanpå eller?

Kram
:)Anna

Inmycarport sa...

Hyllan var jättefin och den lilla krona tycker jag är helt underbar.

Reportaget du visar från Bolig liv är med i senaste numret av Sköna Hem...det är så fint! Jag kände igen det från din blogg.

Kramar och God Natt/Maria

Marie sa...

Anna: Bilden var på hyllan när jag köpte den.

Maria: Vad lustigt att just det reportaget är med i Sköna Hem den här gången.

Ina sa...

Hej!! Åååhh vilken fin hylla en sån vill jag också ha!! Hoppas det är ok om jag länkar dig!?
Kram Ina