lördag 21 juli 2007

Atmosphere

Innan vi flyttade till våran lilla, lilla stad bodde vi i många år i Göteborg. Ibland får man "hemlängtan" och bara måste ta sig en tur dit igen. Man har ju vänner kvar som man vill träffa och det är ju alltid kul att gå i affärer.

En butik som jag faktiskt har missat under våra år i Göteborg är Atmosphere. Nu i helgen när vi var i Göteborg var Ingrid som har butiken så gullig att hon faktiskt öppnade den fastän hon hade semesterstängt. Hur snällt är inte det? Åh, vilken butik hon hade, och åh, vad rar och gullig hon var. Jag hade kunnat gått där och kikat hur länge som helst och det gjorde vi också. När jag tittade på klockan när vi gick därifrån hade vi varit där i över två timmar!!

Tack snälla Ingrid för ett par underbart roliga timmar. Återkommer mer än gärna.
k
Med oss hem hade vi bl.a. den här fina madonnan, zinklådan och det fina dokumentet.
k
jj
Zinklådan passade perfekt att ha ljus i.
l
k
Närbild på den fina madonnan.


21 kommentarer:

Betty sa...

När jag o familjen var där senast så var vi tvungna att passa en tid annars hade jag lätt kunnat vara där i timmar.
Tack för tipset med att ha ljus i zinklådan , har en likadan.

Grattis till fina köp o varma kramar från Betty.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Vilken fin madonna, vacker...
Visst blir man glad av så snälla människor som gör något så bra för en själv! Kan man leva länge på...
Kram Linda

Skrotmaja sa...

�h, din lyckans ost! Att f� g� ost�rt i en s�dan butik som den verkar vara...i tv� timmar. Ja, jag f�rst�r att ni nj�t : ) Vackra fynd gjorde ni ocks�. jag gillar s�rskilt l�dan.

Sov gott!

Interiørhuset sa...

for en vakker madonna!! Den var virkelig stemningsfull...de andre bildene var også vakre=)

Inmycarport sa...

Vilka vackra ting du inhandlat...och jag kan tänka mig så himla mysigt ni hade!!!
Kramar Maria

johanna sa...

Vilken fin madonna...visst är den mysig butiken,hon har såå mycket fint o Ingrid är så go.
Vilken bra ide med ljus i lådan ,jag har en likadan,tack för tipset..
kramar

marie sa...

Jättefina saker du köpt och arrangerat så fint! Timmarna bara springer iväg på Atmosphere, det är ingen in och ut butik! Här måste man ta tid på sig, man ser inte allt ändå.Har tex missat den fina zinklådan, skulle jag också vilja ha!Det är såå kul att det finns en sån butik!

Fridhemspinglan sa...

Vad gulligt av henne att öppna speciellt för er! Kände ni varann sen innan, eller är det bloggandet som knutit kontakten?

In My Carport var så gullig mot mej, och skrev att om jag kom förbi så ville hon vara där och fixa fika! Vi har bara träffats såhär...!

Kan tänka det var svårt att välja vad du skulle ta med dej hem... fina val!

Kram
Ingela :)

Fridhemspinglan sa...

jag glömde fråga - var har ni fått tag på kaklet i köket? det är så fint!

ingela :)

atmosphere sa...

Tack snälla rara Marie för alla värmande ord du skrev om mig och min butik! Det var sååå kul att ha er här, och jag ser readn fram mot nästa besök. Tänk att man lär känna så mycket goa människor via bloggen.
Otroligt.
Vilken superidé med ljus i lådan. Ska göra likadant! Klart att du får länka till mig!
Kramar Ingrid

Min Skattkammare sa...

Oj då, här var det bara en massa fint!!
Jag blir så inspirerad!!!!
Hälsningar Kicki

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken härlig zinklåda, den hade passat hos mig =)

Kram Johanna

Hulda sa...

Hei! SÅ nydelige ting du har kjøpt! Sinklåden var så flott, det samme var madonnaen. Jeg har en madonna jeg også, men den er mindre, har veldig lyst på en større. :) :) Er på hytta, bare hjemme en snartur, i morgen kommer det nytt innlegg fra meg. :) Har veldig lyst til å blogge nå, men har ikke tid. Måtte bare innom deg og kikke før jeg dro igjen. :)

Pia..... sa...

Hej..tack för kom. OCH det var härligt på sem. men som sagt det är skönt att komma hem:) vilken mysig affär du varit i..synd att jag inte kom sååå långt ner som till göteborg..men kanske kan man ta sej en tur ner över till hösten....det var en fin zinkask..har liksom fastnat lite på zink nu i sommar av nån konstig anledning:)fint arr. som du gjort av sakerna..ha en härlig kväll och blogga på.. ..PIA

Maria sa...

Vackra saker till tusen man längtar att få shoppa loss.../ME

signe sa...

Åh vilken fin zinklåda! Blev superfint med ljus i den!...och madonnan var fin oxå!. Det där dokumenter är ju underbart! Såg att Anette Lantlif oxå köpt ett sånt! :) Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh lyckliga du som har varit i den butiken..det verkar vara helmysigt där !!Du köpte otroligt vackra saker, jag har ju det dokumentet men jag skulle gärna vilja ha den zinklådan..Kram Anette

Malins-Kuriosa sa...

Oj vilken dröm att få gå sådär på egen hand i en sådan affär...men lite jobbigt också...hur mycket skulle man inte vilja ta med sig hem...
Kram från Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Vad otroligt snällt av henne! Superfina fynd du hittat hos henne :) Det är så ljuvligt att få besöka härliga inredningsbutiker :) Ha en skön vecka! KRAM

Inmycarport sa...

Vilka vackra saker du inhandlat..jag skulle ha köpt detsamma!!! Mycket fina ting!!

Kramar Maria

Lynetmor sa...

Hei, så fine ting du har kjøpt :-)
Ønsker deg en fin helg :-)