torsdag 5 juli 2007

Danmarksresan 2

Här kommer fortsättningen på danmarksresan.

d
Den här ljusstaken köpte jag i en liten butik i Roskilde. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette, men den låg mitt i centrum. Även den här ljusstaken var från Petit Crapaud.
k
l
Det här har alltid varit en av mina absoluta favoritaffärer. Stol & Stage i Hellerup. Här finns hur mycket fint som helst och det är omöjligt att inte handla något.
l
ö
Den här lilla ljusstaken i fattigmanssilver köpte jag där.
ö
ö

Köpte även denna underbara kedja där. Har bl.a hängt upp gamla foton och några hjärtan i fattigmanssilver i den.
l
m
På samma väg ligger även denna butik. Även den är ett måste om man är i Hellerup. Här köpte jag dock ingenting den här gången.
l
k
Adresserna till de butikerna som jag har nämnt + flera andra finner ni i ett äldre inlägg under etiketten Danmark. En butik som dock inte är nämnd där är Kronen. Läste om den på några bloggar och var tvungen att åka dit. Ett fantastiskt ställe som låg underbart vackert precis vid vattnet. Här fanns såå mycket vackert. Gå gärna in på deras hemsida och titta, här finner ni också en vägbeskrivning om ni vill åka dit http://www.ritslev.dk/kronen/.
l
l
Sammanfattningsvis hade vi en underbar vecka i Danmark och jag längtar redan tills nästa gång jag ska åka dit. Förhoppningsvis slipper vi en trasig bensinpump då.

17 kommentarer:

Lynetmor sa...

Så mye fint du har kjøpt :-)
Vi reiser til Danmark om to uker og jeg gleder meg.
Ønsker deg en fin kveld :)

johanna sa...

Precis en sån ljustake från petit crapaud har jag beställt..dom är såå fina.
Stol o stage var stängt när vi var där sist,såg så mysig ut..
åhh vad jag längtar dit.
Ha en bra kväll
kram johanna

Smultronstället sa...

Perfekt då har jag lite adresser tills vi ska till Danmark!=) Jättefina saker du köpt (som vanligt).

Guldkant På Livet sa...

Ja herregud, mera pengar vill jag ha säger jag bara! Vilka mysiga butiker, tack så mycket för tipsen, sånt här gillar vi, EN dag ska jag dit!! Vilken läcker svart hängande ljuslykta du hade köpt! Mari.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Sååå mycket fint du köpt!!! Ljusstaken är underbar och en sådan där kedja vill jag också ha!!! Roligt när man kommer hem från en resa och är helnöjd!!! (trots vissa fadäser :-))
Kram från Linda

marie sa...

Åker till Danmark nästa vecka men Kronen har ju bara öppet på helgen så det missar vi, trist! Verkligen fina saker du köpt!!

Granne med Selma sa...

var ett tag sedan jag var inne hos dig och hälsade på, men nu har jag läst om din tur till Danmark. Det är farligt att åka till Danmark... sist jag var där kom jag hem med en tavla. Blev till att tapetsera om hela sängkammaren så att det skulle passa i stilen *tokig*. Fina saker du hittade där. Kul med minnen från resor.
Trevlig helg!

Fridhemspinglan sa...

Vad fint att du tog bilder på affärerna - de ser ut att ha mycket jag gillar.
kanske säkrast att INTE åka till Danmark...

Ingela :P

Elzste sa...

Det var mycket fint. Man blir så sugen på att åka till grannlandet!
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Inmycarport sa...

Vad fina saker du köpt och vilka affärer..jag skulle vilja åka på en gång...du ger så fina tips.
Tack snälla du..
Kramar Maria

Interiørhuset sa...

åh....så masse nydelige bilder av vakre ting...jeg setter meg for å drømme litt=)
Ha en fin helg

scrollplease sa...

De butikker kan jeg også købe mig fattig i! :-)

Hvor har du en dejlig blog! Jeg har sat dig på min linkliste:-)

marie sa...

Båda dessa affärer är fina i Hellerup men det finns en till,Butik Arhöj. Hon som har stol & stage hade en grossistfirma förut som hette St.Malo, helt underbara saker...tyvärr finns den inte mer.

Jennyshemochharmoni sa...

Jag skulle verkligen vilja åka till Danmark. Med stor plånbok. Vilket underbart inspirationsställe :) Ha en toppenskön helg! KRAM

Marie sa...

Tack för alla era kommentarer.

Marie: Jag brukar besöka Butik Arhöj också. Den här gången skippade jag det dock då barnen inte var på sina bästa humör. Får ta det nästa gång istället.

dreamhouse sa...

tack och tack för tipsen! nästa vecka bär vi iväg till danmark! ska absolut besöka!! längtar verkligen och blev nu superinspirerad! xx

signe sa...

Åh va fina saker du köpt! Kedjan har jag sett fler visa, jättefin!...Tack för alla tips! :) Kram