måndag 2 juli 2007

Danmarksresan

Här kommer fortsättningen om våran Danmarksresa. Vi har varit i massor av fina butiker, både gamla favoriter men även sådana vi inte har besökt förut. Vi har naturligtvis även gjort annat , de andra i familjen har ju också haft åsikter.

Den lilla kammarljusstaken från Petit Crapaud köpte jag i butiken Det gamle baghus. Hur jag har kunnat missa denna pärla i alla år är ett mysterium. Underbar butik. Jag hade kunnat gått där hur länge som helst. Dit kommer jag definitivt att återvända.


Den lilla ljusbunten köpte jag hos Honning & Flora. Här hade jag heller aldrig varit förut. Butiken låg i en otroligt vacker slottsmiljö långt ute på landet. Till butiken hörde även en trädgård där det fanns såå mycket vackra saker bl.a gamla trädgårdsmöbler, järnsängar och zinkbaljor. Till treåringens förtjusning gick här även omkring ett antal påfåglar. När jag klev in i butiken fick jag nästan andnöd. Så vackert!! Flera olika rum fyllda med underbara saker. Måste upplevas. Längtar redan till nästa gång jag får komma dit.


Hos Honning & Flora köpte jag även den här gamla tallrikshållaren. Sen jag såg Johannas har jag också velat ha en sådan, och nu har jag det. Lycka!
ö
l
På Det gamle baghus köpte jag även den lilla glasvasen och ramen. Jag är väldigt svag för små glasvaser, kommer alltid hem med det och ljusstakar när jag är iväg någonstans, hihi. Ramen tyckte jag var så gullig med det lilla krönet där uppe. I ramen sitter ett kort på lilla V när hon var någon månad gammal ( imorgon är hon redan 8 mån). Hade egentligen bestämt mig för att inte visa några kort på barnen men nu blev det så ändå. Ser nu när jag tittar på bilden att det ser ut som hon har mjölkmustasch, det såg ju lustigt ut.
k
k
Fortsätter att berätta om Danmarksresan imorgon, blir världens längsta inlägg annars. Nu ska jag kika runt på era bloggar. Kram Marie



15 kommentarer:

Lisan sa...

Låter underbart, vill också till danmark. Vilka fina prylar du fått tag i, jag gillade särskilt kammarljusstaken. Tänk att äga en sån där butik.....

Smultronstället sa...

Åh vilka fina fynd du gjort, blir avis! Det är jättebra att få lite Danmarkstips inför min resa dit, så berätta mer!

Interiørhuset sa...

så heldig du er som har fått værdt innom alle de flotte butikkene,det var masse nydelige ting du fikk med deg hjem...morsomt med melkebart på barnet=)

Mia sa...

Å vad du har shoppat vackra saker..

LantlivsAnette sa...

Jaa..du..vilken resa säger jag bara..lyckliga du..Och vad roligt att du visar allt det du köpt..jättefina saker..Kram Anette

marie sa...

Vilka fina saker du köpt!Håller med om att Honning & Flora är speciellt!!En sån tur att ni inte gav upp då allt bara strulade!! Det hade nog jag gjort!!!Vilken butik tyckte du bäst om nu då? Kram Marie

Milly sa...

Vilka fina grejor du hittat, och tallrikshyllan den gillar jag verkligen! En sån kunde jag gärna ha... Väntar med spänning på nästa inlägg!

annica sa...

Hej!
Du måste bara berätta var de underbara affärerna i Danmark ligger, så man kanske tittar in om man är på semester....
Tack på förhand!
Kram Annica

johanna sa...

Visst var det mysigt i bsaghust...men lite mindre än man trott.Vad roligt att du hittade ett talriksställ,det är det bästa jag köpt tycker det är såå fint..ditt var jättefint
Ha en bra dag.kramar

Elzste sa...

Har inte det där baghuset, eller vad det hette, varit med i Vakre Hjem? Har för mig att jag läst om det där. Man blir så sugen på att åka iväg men det får bli någon annan gång.
Kram Elzie

Rodrigo sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Sagalisa sa...

Åhh så fina saker,det är så roligt att shoppa i Danmark kunde göra det en gång i månaden om jag hade haft råd...
Finast var ändå fotot på din gullunge
Ha det så bra/Anna

signe sa...

Åh, va mycke fint du har köpt! Det finns ju såå mycket fint i Danmark! Gulligt foto oxå! :) Kram

Marie sa...

Marie: Kan inte säga vilken som är min favorit. Dom var fina på olika sätt. Jag är ju väldigt förtjust i Stol& Stage också. Underbara butiker allihopa.

Annica: Adresser till butikerna finns i ett äldre inlägg. Gå in under etiketten Danmark.

Olstad sa...

Jeg takker gudene for at jeg tok en skikkelig blogg runde i kveld da fant jeg denne hyggelige bloggen og det passer jo perfekt når ferden går til danmark neste uke.

Så siden det er jeg som nå har sittet og bestillt alle hotellovernattinger over nett anntar jeg at jeg også kan planlegge alle stopp på vår familietur.

Du har en veldig hyggelig blogg. Jeg kommer tilbake.

Fortsatt god sommer jeg følger spendt med i danmarksinleggene.