fredag 27 juli 2007

Elsa Beskow

Den här fina väggbonaden i tyg ska få hänga i lilla V:s rum när det blir färdigt. Den fick min mamma tag i för några år sedan när den hängde som skyltmaterial i en gammal bokhandel. Mamma blev alldeles lyrisk när hon fick se den och kände att den bara måste hon ha ( till saken hör att mamma älskar allt vad gamla barnböcker heter, så Elsa Beskow är en stor favorit ). Döm om hennes förvåning när hon fick köpa den till rena rama fyndpriset, 50 kr. Visst är den fin?
l
kö
l
k
Till alla er som var intresserade av ritningarna på lekstugan, läs min kommentar under föregående inlägg.
l

Ha en trevlig helg.Kram Marie

22 kommentarer:

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där vilken fin!!!
Mina barns farmor har arbetat 30 år som barnboksbibliotekarie och försökte ge oss en liknande för 10 år sedan. Vill inte ha! Sa jag då.
Gud så dum jag var! Vad annorlunda jag skulle ha inrett idag mot då!
Fast så är det ju! Du har en så fin blogg! Det är lätt att fastna här!
Katarina

Guldkant På Livet sa...

VILKET FYND FÖR DEN OTROLIGT FINA BONADEN!!! DEN SKULLE JU PLATSA ÖVERALLT I HEMMET... OCH JA, JAG MÅSTE SÄGA IGEN, VILKEN GUDOMLIGT VACKER LEKSTUGA!! MARI.

Lena sa...

Vilken fin bonad!! Och jag blev aldeles stum när jag såg lekstugan. HELT UNDERBAR!!! Och vilka döläckra kakor å tårtor, och stolarna utanför var ju hur fina som helst!! Kram Lena

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilken fin .....! allt på din blogg är så superfint verkligen . Kram lIsa

Mysiga lantliga ting sa...

Åh så gullig bonad, jättefin!

/Johanna

Granne med Selma sa...

Vilken lycka att få tag i en sådan vacker tavla. Tänk så mycket man kan prata med de små runt omkring bilderna. Att läsa sagorna... känna igen och sedan prata om bilderna... LYCKA!
Kram

katarina sa...

Go morrn:)
Hur har ni det?
Elsa Beskow är väl verkligen något speciellt. Så glad din mamma måtte ha varit när hon fick köpa den:) Så fint att hänga upp i ett barnrum, lycka.


Ha en underbar dag !
Kram Katarina

johanna sa...

Åhh så fin den var..förstår att din mamma blev överlycklig o du med..
önskar dig trevlig helg oxå
kram

Skrotmaja sa...

Det var ett riktigt fynd det! KUl med en sådan mamma : ) Det blir jättefint att ha i barnrummet, tror jag!

Nygammalt sa...

Mycket fin! Bra med mammor ;)

Fridhemspinglan sa...

Så ska det ju vara i barnrum! Bonaden är jättehärlig.

Kram
Ingela :)

Hulda sa...

Det bildet skjønner jeg godt at moren din bare måtte ha. Det var nydelig. Jeg er også så glad i Elsa Beskows tegninger og fortellinger. Har mange av bøkene hennes.

Betty sa...

Helt underbar ! Kul att få inreda ett rum utifrån den.
Måste bara få berätta om dagens fynd på auktionen vi var på idag , ett par gamla verandadörrar som ska få sitta i den planerade lekstugan.
Ja just det , hittade rätt nr. av Hus o ... tack vare dig.
Många góa kramar ,Betty

Jennyshemochharmoni sa...

Vad supersöt den var! Förstår att du blev jätteglad över den. Verkligen mysigt med en sådan på ett barnrum :) Ha en toppenskön helg! KRAM

signe sa...

Vilken underbar väggbonad! Jag älskar oxå Elsa Beskow! Passar finfint till pärlsponten! :) Kram

Smultronstället sa...

Vilken urgullig! Gillar också sånt.

Inmycarport sa...

Viket fynd!!! Vad roligt...det är sååå fina bilder och hennes sagor så bra!!!
Men så fin lekstugan blev ..jag missade bilden utvändigt förra gången jag tittade...den är så fin, Vad duktiga ni är...och så skoj för barnen att leka där och de känner nog att mor & far lagt ner hela sin själ för att den ska bli så fin.
Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Jätte fin ..passar perfekt i ett barn rum..vilken tur att din mamma kom över den..kram Anette

Lina sa...

Elsa Beskow har alltid varit en stor favorit!! Jätte fin bonad! Nu har jag skrivit ut alla dina Danmarks tips! Vi ahr varit mycket i Danmark när jag var liten, men var då mest i hamnarna (segelbåt) så jag har missat alla dessa mysiga inredningsbutiker du tipsat om. Nästa vecka blir det några dagar i vårt gannland!

Trollmor sa...

Vilken underbar väggbonad, jag förstår att din mamma blev lyrisk!
Här kom det ett stort Åååååh! när jag fick se den :-)
Så mysigt att sitta och berätta kring den med en liten i knät.

vildängel sa...

Vilken underbar bonad!

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Åh gillar din bonad starkt. Gammaldags och äkta, annat mot allt det där "skräpet" som finns nuförtiden.:-)