onsdag 25 juli 2007

Lekstugan

Nu är äntligen flickornas lekstuga klar. Visst, det är en del små detaljer som fattas, men det har iallafall börjats att leka i den.
s

Vill ni titta in?
s
s
En postlåda måste man ju ha.
s
s
Välkomna på lite eftermiddagsfika.
s
s
Här bjuds det på chokladtårta garnerad med jordgubbar.
s
s
Tidigare sov 3-åriga E i sängen, men nu har hon vuxit ur den. I väntan på att lilla V ska kunna ha den får den stå i lekstugan.
s
s
Här kan man laga lite mat på spishällen. Det är min spis från 70-talet som vi har använt.
d
d
Man måste ju även kunna diska.
d
d
Besökare bjuds på en buffè av tårtor, kakor och semlor. Allt sytt av barnens mormor.
d
d
Här syns det fina innertaket.
d
d
De små trädgårdsstolarna fyndade jag på loppis. Med lite vit färg blev dom riktigt fina.

Tack alla ni som besöker min blogg. Ha en trevlig kväll. Kram Marie

79 kommentarer:

Hulda sa...

Så nydelig dukkehus jentene har fått! Virkelig søte ting de har der, så artig med kakene mormoren har sydd. Hyllene og forhenget var også nydelige. Postkassen var jo bare så søt!! Her må de like seg kjempegodt!

Susanne sa...

Gud vilken underbar lekstuga!!!
Så himla fint. Vilket jobb ni har gjort. Jag är mycket imponerad. Blev så sugen på att göra något till mina nu.
//Kram

hulukvarn sa...

Åh vilken underbar lekstuga!!Jag förstår om leken bli rolig, söta kakor också!! Kram kram

LantlivsAnette sa...

Men du..nu blir man ju alldeles mållös !! gud så vackert, hela huset är ju som ett fantastiskt smycke i er trädgård...njuter av bilderna alla detaljer och allt..Kram Anette

Hem & Harmoni sa...

Vilken fin lekstuga! Den är ju helt underbar, en sån hade jag velat ha när jag var liten...
Barnen måste ju bara älska den! Och de sydda tårtorna var ju för söta!
Kram ~Marie~

katarina sa...

Åhhh, jag vet inte vad jag skall säga??
Vilket smycke , vilka lyckliga barn ni måtte ha nu.
Det var banne mig den finaste lekstugan vi sett( jo..Gösta sitter klistrad här nu:) )

Tack för att du kikade in hos mig

Kram Katarina

katarina sa...

Måste få ställa en lite fråga...får man beställa bakverk ? Vill du höra dig för med barnens farmor?

Kram Katarina

Spets och snor sa...

Det är inte klokt vilken fin lekstuga ni har! Wonderbar! Har ett liknande kök på min dotters rum. Har du sett det? Lägger till dig som länk... kram kram

Betty sa...

Huuur fin som helst , det är pecis en så´n som jag vill bygga till min dotter. Är det ritningen från Hus & hem ? Vet att de haft med ett liknande hus i den , men hittar ej det numret.
Vad mysigt du inrett det.
Många kramar , Betty

marie sa...

Men så fint, lekarna i den fina stugan kommer bli minnen för livet!Helt underbart och tårtbuffén, ojoj! Hoppas de får lite sommarvärme också, dina små flickor.

Timotei sa...

Det er det peneste dukkehuset jeg nar sett noen gang! Takk for at jeg fikk titte inn!

Milly sa...

WOW vilken lekstuga! Det var nog den finaste lekstuga jag sett, verkligen! Kan tro att både barnen och mamma är nöjda...jag säkert pappa med :)
Å vilken mormor sen, som syr såna underbara bakverk. Vilka konstverk sen!
Åh...vad ni inspirerar...härligt!
Hoppas ni får många roliga stunder i lekstugan. kram/milly

signe sa...

Men åh vilken underbar lekstuga!...tror jag ska bli teskedsgumman och flytta in där! :) Underbart ljust och fint och läckert med de rosa detaljerna och de sydda bakelserna! Kram :)

Kristina sa...

Vilka fantastiska bakverk! Din mamma skulle nog kunna tjäna en bra slant om hon började "baka" på beställning! Stugan är supergullig!

katarina sa...

Go morrn:)
Jag blev tvungen att kika in i dag igen, den är underbar er lekstuga:)

Ville bara säga det !

Kram Katarina

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh så fint det blev! Vilken söt stuga och vilka underbara bakverk! Verkligen inspirerande! Imorgon bloggar jag om lekstugan jag inrett, välkommen att kika in då!

Maria sa...

Oj! vilken gullig lekstuga och vilka härliga bakverk. /ME

Annika sa...

Vilken ljuvligt vacker lekstuga!!! Tycker mig minnas ha sett något liknande i Hus&Hem? Vad nöjda dina flickor måste vara!
Vi skall fixa leksuga nästa år. Söker därför inspiration lite överallt...

nathalie zubic sa...

I love so much your blog and I go
often for see yours beautifuls photos, and I'm sad because I don't understand your wording.
I have put your blog in :
www.natelier.canalblog.com

Nygammalt sa...

Det var mig en ordentlig lekstuga! Mycket fin! Vilken tur dina barn har, och vad fint mormor har gjort! Kram.

Willow Grouse sa...

Oj vilken fin lekstuga!! Jag har en förkärlek till lekstugor och har min kvar som en kär ägodel. Den är nu 40 år!!! gammal men ännu lika fin! Hoppas att dina flickor får många roliga stunder i sin fina stuga!

Lotten sa...

Åhh, vilken fin lekstuga! Men det jag föll handlöst för var de fina bakelserna - hur underbara var inte dom då..? Åhh, jag får värsta "vill-ha" - anfallet nu!!!

Inmycarport sa...

Gud vilken underbar lekstuga...där måste vara sagolikt kul att leka.
Vilka vackra bakverk...vilket otroligt arbete ni lagt ner...ååhh vad duktig ni är.
Bara taket är ju ett smycke i sig.
Tack för all inspiration...önskar nästan att man hade en lite nu.
Kramar Maria

anniche sa...

Åh gurimalla !!
Dette må jo være enhvaers prinsesse sin store , store drøm!
Hvor vakkert det ble da!
Dere har vært kjempeflinke:)
Og de sydde kakene var jo kjempesøte.

Fortsatt god sommer,A

johanna sa...

Men herregud vad fint det blev..ni är helt fantastiskt duktiga...jätte,jättefint..där skulle jag kunna bosätta mig=))
Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vilken underbar blogg du har...jag är så salig över dina flickors lekstuga...helt underbar precis en sådan vil jag att elin ska ha....önska önska. ha det gott Kram Lisa

Smultronstället sa...

Vad supermysigt det blev! Vi ska bygga ett lusthus av samma modell, gillar verkligen att den är fyrkantig!

Granne med Selma sa...

så sött ! Och vilka otroliga bakverk mormor sytt! Kanonfint! Hemma hos oss har vi lekstugan i... trädet. Jo,... dottern önskade sig en lekstuga och sonen en koja. Rationell som få byggde maken ett hus i en stor lönn. Det blev riktigt fint (kanske ska lägga ut bilder?) Barnen är ju lite för stora för att leka där nu, men de sover fortfarande i den när kompisar övernattar på sommaren :-)
Er var verkligen jättefin! Som ett litet smycke i trädgården.
Kram

Mimmi sa...

Men herregud så fint! Kan man hyra in sig en vecka? :D

Mia sa...

Oj, jag är helt stum och vet knappt vad jag ska säga. Vilket arbete och vilken dröm!! Helt underbart, tänk om man hade en sån vacker stuga att leka i som barn..

Lyckan sa...

jag smäller av vilken lekstuga
OCH vilka tårtor
*kär*

ha en go fredag

katarina sa...

Go morrn Marie:)
Vi riktigt älskar att kika på din blogg , så mycket vackra bilder( och vilken händig man din mamma har :))

Om hon skulle vilja grädda några bakverk åt Line så skulle vi bli så glada, vi betalar givetvis det hon vill ha för dem ( men det förstog du ju:)) Hon behöver inte tänka på att de inte skulle duga, dom är fantastiska. Det är mer om hon tycker att hon skulle tycka att det var roligt och känner att hon hade den tiden över:)

Vet du vilekt nr av Hus o Hem det var ritning på lekstugan, eller är det den som de kallade Lövkojan?
Vi skall ju bygga en lekstuga åt Line och nu tittar Gösta mycket på er, den är så söt !

Ha en jättebra(men regnig) fredag !
Kram Katarina

Guldkant På Livet sa...

Nej men himmel vilken vacker lekstuga!! Där vill ju jag flytta in!! Så sagolik smakfull!! Mari.

Fridhemspinglan sa...

Vilken stuga!!!
Färgsättningen både in- och utvändigt...
Taket...
Inredningen...
Stolarna...

Jag förstår om barnen trivs där!
-Mamma, kan du gå ut nu...!

Har ni utgått från en friggebod, eller är det helt egensnickrat?

Kram
Ingela :)

Interiørhuset sa...

wow for ett vakkert lite hus dine barn har fått. Alt var så gjennomført og fult av sjarm...dette må vel være alle jenters drøm??

Marie sa...

Tack för alla kommentarer om våran lekstuga. Ni är såå gulliga.

Ritningen till lekstugan fanns med i Hus & Hem nr 8 2006. Vi har dock modifierat ritningen lite grann. Vi har bl.a. hållt oss inom friggebodsreglerna på 3 m. På orginalritningen är höjden 3,4 m + en spira på toppen som är ytterligare 50 cm. Gamla fönster och en dörr hade vi som stod och "skräpade" ute i förrådet. Så vi tog det vi hade.

Är det någon som är intresserad av orginalritningarna från Hus & Hem så kan ni maila mig . Min mailadress hittar ni längst upp till höger på bloggsidan.

Ha en trevlig fredagskväll.
Kram Marie

Vit stjärna sa...

Verkligen superfin stuga med smakfull å lagom inredning för små prinsessor. Så inspirerande! =)
Kram Anna

Körsbärsgården sa...

Vilken härlig lekstuga! Så mycket fint! Innertaket på stugan är fantastiskt vackert, inredningen likaså. Och vilken händig mormor som syr så vackra och bestående bakverk!
Oj, oj, vilken dröm till lekstuga!
Hoppas barnen kommer att leka mycket och ofta i den och under lång, lång tid!
Trevlig helg, stora och små!

Lilla Ugglebo sa...

Gud så fint!!!
Min dotter har redn hunnit fylla 10 och är för stor för att få en lekstuga nu. Kan man krympa barn???
Vill haaa.... Vilka tårtor.. heder åt mormor (eller var det farmor?är helt förvirrad.)
Hon skulle ju kunna börja sälja sådana på nätet vetja!
Katarina

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken fantastisk lekstuga! Otroligt fin och vilket gulligt fika o tårtor!

Kram Johanna

signe sa...

Den där ritningen från Hus&Hem känner jag igen! Helt underbar!..jag blev jättesugen på den då jag oxå..och blir sugen nu med när jag ser ditt lilla hus! :)

Sagalisa sa...

Den blev ju bara så underbar,o vilken duktig mormor!!Snart ska jag visa bilder på vår lekstuga men denna är bara vackrast i hela världen../Anna

Petra sa...

Himmel och pannkaka!!!
Vilken fin lekstuga!!!
Jag länkar dig från min sida om det är ok?
Ha en bra dag!

Caroline sa...

Vad fin lekstugan är! Underbar. Gillar dina barn den lika mycket som alla som läser din blogg?!

Jennyshemochharmoni sa...

Oj vad fint! Visst är den ritningen från hus och hem? Helt fantastiskt fint! Verkligen bra jobbat!!

Uppe på vinden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
/B sa...

Åååååh.... Vilken liten drömstuga! Jag vill okcså ha en lekstuga till barnen, men de som finns i handeln är så trista. har ni byggt denna finfina lekstuga själva?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Jessica sa...

Vilken fantastisk lekstuga!!
Får mängder med inspiration att göra iordning lillflickans krypin.. :)

Anonym sa...

Hej, Vad har du köpt en fina brevlådan till lekstugan? Jag har inte sett den i rosa förut.
Maila mig gärna svaret
malinkardahl@hotmail.com

Du har det verkligen fint!!

älskar sött sa...

Guuud vilka underbara bilder!!! Vilken lekstuga!! Och vilka underbara bakverk!!! Älskar dom...=) Hälsa mamma och säg att dom är underbara. Är lekstugans ritning från *allt i hemmet?* Tycker att jag känner igen den??
Tack för ljuvliga bilder!! Natti...natti..kramar Malin

MammaMat sa...

Hej!
Detta var den finaste lekstuga jag sett. Åhhh, så skoj det var att titta in på din blogg.
Jag jagar lekstuga till mina barn för fullt och blev verkligen inspirerad. Hoppas det var OK att jag lade in en liten bild och en länk till dig på min blogg?
Hälsningar MammaMat

Anonym sa...

Hej,

Vilken fantastisk lekstuga! Har du möjligtvis kvar ritningarna? Jag skulle bli jättetacksam om du kunde maila dem till mig på andyr_s@edu.sollentuna.se

Tack!

Lena sa...

Fantastisk lekstuga, precis vad jag är ute efter. Har funderat på att bygga ett Muminhus till mina barn, men om du har kvar ritningarna på denna lekstuga och vill skicka dem så vore detta det perfekta valet. Jag finns på mailadress lena.blixt@gmail.com.
Tusen tack på förhand! /Lena

Magnus sa...

Himmel och pannkaka vilken fin lekstuga. Som ett litet lusthus.

Skulle bli sååå tacksam om du kunda maila mig ritning på skönheten. mange.gibson@telia.com

Tack på förhand!
Mvh Magnus

Anonym sa...

Wow, vilken lekstuga! Vore oerhört tacksam om du ville maila ritningen till mig. Mvh. Ulrika
cronsjo@telia.com

Anonym sa...

Fin lekstuga och en sådan ska mina barn också ha! Vore tacksam om du kunde mejla ritningen till mig.
Då skulle du rädda sommaren för kidsen...
mikapartala@hotmail.com

Tack på förhand!
Mika

Sara sa...

Ljuvlig lekstuga. Hittade in här när jag googlade efter sydda bakelser och tårtor. Tänkte skapa med/till sonen. Nu blev jag sugen på att snickra en lekstuga med ;-) men jag får väl inse mina begränsningar och njuta av eran istället. Lägger till dig som favorit på min blogg för det är jag övertygad om att du/bloggen blir.

Tänkte be om tillstånd att få låna nån/ett par bilder från lekstugeinlägget och länka. Måste dela med mig till mina nära, visa dena lilla maräng.

Vänliga hälsningar
Sara
(sara kanelbulle flysjo punkt com)

Petra sa...

Men vilken underbar lekstuga!!! En sadan skulle ju vara en drom for en liten princessa!

Anonym sa...

Å, jag vill bygga en sådan stuga till mina små yrväder.
Vore underbart om du ville mejla ritning till mig. mvh / Åsa

vilosa@hotmail.com

Anonym sa...

Skulle verkligen vilja bygga en åt min dotter. vore tacksam om du ville maila ritningen till mig/jeanette

jeaswahn@yahoo.com

tobby sa...

Skicka gärna ritningen till mej också, önskar en byggande Pappa

MvH t0b@uymail.com

Anonym sa...

Hej
Vilken underbar liten lekstuga!
En sådan skulle min dotter älska.
Har du kvar ritningarna, jag vore dig evigt tacksam.
Skicka dem i såfall till:
marris73@hotmail.com

Mvh
Marina

Anonym sa...

Hej
Vilken underbar liten lekstuga!
En sådan skulle min dotter älska.
Har du kvar ritningarna, jag vore dig evigt tacksam.
Skicka dem i såfall till:
marris73@hotmail.com

Mvh
Marina

Anna sa...

Vilken otroligt fin lekstuga. Håller på att leta efter en till min son och er lekstuga är ju helt klart den finaste jag har sett! Skulle bli väldigt tacksam om du kunde skicka ritningarna om du har kvar dom.
Soliga hälsningar,
Anna
acwse@hotmail.com

Anonym sa...

Hej,
kikar gärna på ritningen till Er fina stuga.
Hade varit tacksam för en "kopia" till rh_fi@hotmail.com

Tack på förhand,
Richard

Anonym sa...

Lekstugan är helt fantastisk!
Finns det en ritning är jag så tacksam av att få ta del av den.
linda@businessinheart.com

tack på förhand
Linda

Anonym sa...

supper fin lekstuga=)
Hur stor är lekstugan?
varanmamma@spray.se

Tack på förhand

Frida

Louise sa...

Vilken underbar lekstuga! Barnen måste älska den. Om du fortfarande har originalritningen kvar får du hemskt gärna maila den till mig på louisebramer@gmail.com när du får lite tid över mellan allt pysslande. Tack på förhand!

Louise

Karin Stener sa...

Helt underbar lekstuga! Precis en sådan som vi letat efter! Vi bestämde oss på en gång att göra en likadan! För att få lite hjälp på traven vore det toppen med ritningar, taklutning eller mått - om du har möjlighet får du gärna skicka till karin.stener@svid.se.

Karin

Sara sa...

Vilken underbar lekstuga och vad otroligt fint du har gjort inuti i den!! Skulle bli så glad och tacksam om du kunde maila mig ritningen!
Ska sätta igång med renovering snart och älskar att kolla runt på din blogg för inspiration!
Tack på förhand!
Mvh Sara

Sara sa...

Och så var det mailadressen då :/
tobbelaia@hotmail.com
Mvh Sara

Mia sa...

Hej! Jag har letat överallt efter en byggbeskrivning till en sådan lekstuga. Den är fantastiskt fin! Går det att få tag på byggbeskrivning på något sätt?

Tack på förhand!

Mvh
Mia

candra sa...

ÅH SÅ FINT! Jag sällar mig till beundrarskaran och ställer mig också i kö på ev. beskrivning / ritning om du har den kvar?

Tack för inspirationen!
Candra

candra.j/a/bostream.nu

Anonym sa...

Hej! Instämmer med alla andra inlägg, helt underbar stuga! Var den svår att bygga? Jag får gärna ritningen skickad till:
042.215450@telia.com

Tack!
Maria med familj

Anonym sa...

JÄTTEFINT! Jag sällar mig också till beundrarskaran och vill ställa mig i kö på ev. beskrivning / ritning om du har den kvar?

Tack för inspirationen!
Lotta
siskelisk@hotmail.com

Ann-Sofie Kjellin sa...

Fantastisk lekstuga! Finns det möjlighet att få ta del av beskrivningen så gör jag det gärna! Tittade runt på din blogg och måste säga att den ger mycket inspiration, härligt! Mailadress för ev ritning: mattias.kjellin@gmail.com
Hälsningar
Ann-Sofie Kjellin

Katarina sa...

Hej,
Fantastisk lekstuga! Ser att du fått denna fråga tusen gånger...har ni möjligen kvar ritningar på stugan? Det vore helt perfekt att bygga i stil med denna hos oss och kunna använda vidare när lekstugeperioden är över för de små. Har du i så fall möjlighet att maila kopia till mig med..? katarina_wilpart@hotmail.com Tack på förhand om det går, och tack ändå för din tid!
Vänligen, Katarina

Adriana sa...

Hej! Superfin lekstuga!! Även jag som många andra föregående talare är intresserad av ritningen :-). Har du den kvar? Min mail är Adriana.thelander@gmail.com
Tusen tack på förhand!
Vänligen, Adriana

Anonym sa...

Hej! Superfin lekstuga, smart att kunna använda även till förvaring. Ser att många redan kommenterat angående ritning till er fina lekstuga sedan många år tillbaka. Har ni kvar ritningen vore även jag intresserad av den!
Med vänlig hälsning Anneli tjanky@hotmail.com