onsdag 11 juli 2007

Lycka

Min 3-åriga flicka hon är så himla underbar. Hon började prata i väldig tidig ålder och har alltid haft lätt för att "använda rätt ord vi rätt tillfälle". För några veckor sedan då det faktiskt var varmt ute tog vi med oss frukost och gick ner till Vätterns strand och åt och tittade på båtarna på sjön. Medans vi sitter där och njuter säger hon plötsligt: - Mamma, det här är livet.

Hur lycklig kan man bli av några små ord. Räcker att jag tänker på det ögonblicket för att jag ska bli alldeles varm inombords.


Något som också är livet är lite tända ljus och några vackra blommor.
k
k
Ha en riktigt bra kväll allihopa. Kram Marie.

23 kommentarer:

Milly sa...

Underbara barn, de är livet! Härligt med tända ljus och vackra blommor. Ute finns ju nu en uppsjö av massa fina blomster. Plockade míg en bukett blåklockor igår, ljuvliga! Ha det gott!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

När ett barn säger så då kommer det verkligen från hjärtat. Det behövs oftast inte så mycket och dyra arrangemang för att barnen ska uppskatta. Oftast tycker iaf mina barn att det är mysigt bara man gör något ihop. Fika ute är en favorit!
Kram från Linda

Lynetmor sa...

Ja, barn kan si mye fint :-)
Ønsker deg en fin kveld :-)

Interiørhuset sa...

så koselig å starte dagen med frokost ved stranden sammen med din lille jente. Og så koslige ord...er nok ett minne du kommer til å huske resten av ditt liv. Vakkert bilde!

Pia..... sa...

Hej..ja vad mysigt ni måste ha det du och den lilla dottern..så gulligt sagt..det varmer väl ända in i mammahjärtat det..kan jag tänka mej...så mysigt sen att få tända ljus igen..det mörknar ju på nu på kvällarna..ha det så gott..PIA

Lina sa...

Oh så gulligt! Tänk om alla skulle vara lika ärliga som barn är!!! Jätte mysig bild du visar!

Sagalisa sa...

Ja barn säger precis vad de tycker o visst är det härligt att höra dem säga ngt sånt här!
Mina tvååringar börjar prata rejält nu o vi antecknar allt roligt de säger,tänkte använda de till en scrapbok../Anna

Mysiga lantliga ting sa...

Haha så härligt det lät, de är så spontana ungar!

Mysig blogg du har men det kan jag ev. ha sagt förrut...hmm

Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Åhh så gulliga kloka ord från din dotter..förstår om du blev lyrisk..
att tända ljus och mysa det är också livet det..Kram Anette
Tack för dina fina bilder du visar..

johanna sa...

Åhh dom är det bästa man har....vad skulle man göra utan sina godingar..Jättefin bild
kram johanna

Karna sa...

Åhhh så skjønt, og det er jo sant også.... Nydelig!

Fridhemspinglan sa...

Räkna de lyckliga stunderna blott...

Kram

Maria-Jag blommar sa...

Jättehärlig kommentar av din 3-åring! Barn är så kloka!
Välkommen åter till min blogg!

Granne med Selma sa...

Spara orden och stunden i ditt minne... ta fram och njut av tillfället många gånger i framtiden. Själv skrev jag ner många guldkorn i en dagbok när barnen var små. Mer värt än att spara gamla kläder eller annat de haft på sig... (Håller fortfarande på och rensar vinden... men känner att jag släpper taget om tingen mer och mer för varje gång jag rensar igenom)
Kram

Marres Hörna sa...

Vilken härlig kommentar! Det är ju så sant... :-)

Kram Martina!

Ina sa...

Åh vilken söt historia!! Barn är underbara varelser, min som har inte börjat prata än men det ska bli så spännande att få ta del av alla hans tankar och funderingar.
Underbar bild!!
Önskar dig också e trevlig kväll!!
Kram Ina

Sol sa...

Vakker kommentar fra ei lita jente ;-} det er utrolig hva disse små kan si....
Jeg ønsker deg en fin sommer.

Inmycarport sa...

Så härligt att få höra det...så gulligt.
Vilken fin bild...jag håller med dig..blommor och ljus det förgyller tillvaron.

Många kramar Maria

Mia sa...

Vilken underbar kommentar och vilken underbar stämningsfylld bild..

Jennyshemochharmoni sa...

Men vad söt hon är! Så himla gulligt sagt! Det går rätt in i hjärtat. Kan tänka mig hur du kände dig :) Vad mysigt du gjort med ljuset också, snart är det höst och då kommer eldningen igång på allvar ;) Ha en trevlig helg! KRAM

Betty sa...

Hallojsan !
Ville bara tacka dig för att du lagt in adr. till roliga butiker i DK , fick tipset av Johanna.
Ska åka dit om några veckor o är laddad till tusen.
Natti , natti. Betty

signe sa...

Hon hittade verkligen de rätta orden! :) Vilken fin kvällsbild! :) Kram

Viktoria sa...

Barn är så underbara! Det bästa som finns!

Kram.