måndag 16 juli 2007

Mer bilder från mammas trädgård

Hade ju nästan glömt bort att jag hade lovat er fler bilder ifrån min mammas trädgård. Passade på att ta lite bilder nu ikväll när jag var och hämtade mina flickor hos dem.
l
Barnen har varit där hela dagen när jag och mannen har ägnat oss åt att rensa garaget och förrådet( läs soptippen). Idag har vi sorterat allt skräp i olika högar här ute på gården och imorgon ska vi köra bort eländet. Man skulle kunna tro att återvinningscentralen ligger i våran trädgård. Jösses, så mycket skräp det blir när man renoverar, och det här är liksom inte första gången direkt vi gör en utrensning. De nyinflyttade grannarna tvärsöver har tittat storögt på oss hela dagen. Kul att kunna bjuda på lite underhållning.
k
Grejen är bara den att börjar man rensa någonstans så vill man fortsätta även på andra ställen. Så på eftermiddagen var jag bara tvungen att börja rensa även inne. Så nu är det kaos både ute och inne. Tur att barnen ska vara hos mamma även imorgon.
k
Som ni kanske förstår är det inte läge att visa några bilder hemifrån oss idag, så här får ni istället njuta av lite vackra trädgårdsbilder hemifrån mamma .

k




13 kommentarer:

Anna sa...

Vilken ljuvlig trädgård din mamma har! Helt underbar! Jag gillar grodprinsen, pumpen och gärsgården jättemycket!

Härligt med utrensning! Det skulle även vi behöva göra! Det får bli till hösten när garaget står färdigt och det är dags att tömma det som idag är förråd men som ska bli gäststuga!

Ha det så bra!

Kram
:)Anna

Interiørhuset sa...

så nydelige bilder....så flink din mamme er.

Skrotmaja sa...

Denna trädgård är bara för vacker! Häftigt med en mamma med så säker smak, inte konstigt att du har så mycket fint hemma. Äpplet faller inte långt från trädet, menar jag ... : ) Ha en fin dag!

Hulda sa...

Så koselige bilder fra din mammas hage. Virkelig mye fint! Både planter og ting. De flaskene var skikkelig fine.

Malin sa...

Din mor har en helt fantastisk trädgård och så pysslig hon är...så skulle jag också vilja ha det...men jag rör nog med för mycket på en gång...Klart att jag gör arangemang och så men år som i år glömmer jag bort dem och så förfaller de...
Kramar från Malin

Smultronstället sa...

Himlar vad fint det var! Det är roligt att få gå runt hos andra och se hur de gjort.

Inmycarport sa...

Vilken underbar trädgård hon har din mamma...bilderna ser ut att vara hämtade från en fin trädgårdstidning/bok.
Ha en skön kväll...här skall vi se Allsång strax.
Kram Maria

Betty sa...

Vilken fin trädgård din mamma har.
Visst är det gott för den inre friden när man får röja bort massa bråte ? Du lär nog inte ha några problem med sömnen ikväll.
Kramar Betty

Granne med Selma sa...

Härliga trädgårdsbilder! Min mamma är också stor trädgårdsfantast. Lovade henne att jag ALDRIG skulle ha några rabatter när jag var liten föär jag tyckte hon låg på alla fura jämnt. Men inte blev det så inte... Trädgård är roligt och meditativt. Något vi behöver för själen :-)Och du - förstår så väl det där med röran både inne och ute... det är som ett dominospel när man börjar. Kämpa på, njutningen blir stor sen när det är klart!
Stor kram

Guldkant På Livet sa...

Vilken exotisk idyll!! Sån fin klematis och gullig groda och sånt vackert arrangemang med gröna faskor!! Och pumpar är ju för fint, jag har en likadan själv, grön. Och druvor, wow!! tack för titten av den vackra trädgården hos din mamma! Mari.

Dubbelörnen sa...

Vilka ljuvliga trädgårdsbilder.... njuter...

Kramar

signe sa...

Åh vilka underbara bilder från dina föräldrars trädgård! Ser lummigt och fint ut!..fint med spaljen som ser rostig ut längst ner och den lila blomman! Fina flaskor oxå! :)

Betty sa...

Ser fram emot ditt besök i min butik , hoppas jag jobbar när du kommer.
Kramisar Betty