måndag 9 juli 2007

New Dawn

Idag blir det bilder från baksidan av huset. På den här sidan av huset finns inga fönster bara en ytterdörr i ena kanten. Här innanför finns vardagsrummet , Sveriges minsta hall och trappan upp till övervåningen. För fem år sedan när vi flyttade hit och började den STORA renoveringen var vi först inne på att göra ett fönster även på den här sidan. Men vi sansade oss och insåg att det faktiskt kan vara bra med en hel vägg i vardagsrummet/matsalen. I detta rum finns nämligen redan tre stora fönster.

För att göra väggen lite roligare bestämde vi oss för att sätta upp en spaljé av armeringsjärn där den underbara rosen New Dawn skulle få klättra. Nu fyra år senare ser det ut så här.

lk

l
ö

Ha en fin måndagskväll.Kram Marie

12 kommentarer:

Malins-Kuriosa sa...

Så fint...New Dawn var den första ros jag köpte men tyvärr har jag flyttat runt den för varje år som gått...har inte hittat den rätta platsen förrän nu...så min är inte mer än dryga metern hög...Nu ser jag vad jag missat....
Kramar från Malin

Inmycarport sa...

ÅÅÅhhh vad vackert..det är så himla fint med armeringsjärn...såg mycket av det på trädgårdsmässan och idag har jag varit med några vänner till Wij Trädgårdar och där hade dom ochså mycket armeringsjärn...jättesnyggt.
New Dawn år en av mina favoritrosor.
Tack fär ditt mail ...lyckliga du ...jag kan nästan se dig framför mig...
Tack än en gång!!

Kramar Maria

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker ros, på bara 4 år, fantastiskt!! Mari.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Fantastiskt fin!!! Jag TROR att det var en likadan ros jag satte i mitt land förra året. Åtmindstone är det samma färg på... tycker den är så fin! Det är sååå roligt att se hur plantor man planterat tar sig och blommar...
Njut så länge den blommar så fint!
Kram frå Linda

Lynetmor sa...

Så kjempe fine roser :-)

signe sa...

Vilka vackra rosor och det är ju så fint med rost till! Tänk att det blir vackert till och med med armeringsjärn! :) Kram

Fridhemspinglan sa...

Den är ju favorit!
Skulle vilja gå genom en stadig båge med ett par New Dawn...

Ingela :)

johanna sa...

Åhh jag älskar new dawn..nog den finaste rosen jag vet.Jättefint du gjort med armeringsjärn oxå.
Ha en jättebra dag
kram

Elzste sa...

Vilken underbar ros. Det är så bra att ni ger mig lite inspiration till nästa år när jag ska ge mig an trädgården igen (gubben bygger ju garage där jag hade mina land *s*).
Kram Elzie

handplockat sa...

Mums

vad fint =)

nu har jag laggt in tipset och länkat till dej
hoppas det ser ok ut
hör av dej om du vill att jag ändrar på ngt

kramelikram & Tack igen
Anna

Interiørhuset sa...

så flotte bilder...kan i blandt være litt bra med hele vegger uten vindu....nydelige roser dere hadde

Anna sa...

Underbart! Jag älskar New Dawn, den är otroligt vacker! Hade den i förra huset, men i det nya passar den inte riktigt in då huset är falurött!

Hur som helst är den underbart vacker och den nedersta bilden på rosen är helt ljuvlig:)

Kram
:) Anna