fredag 6 juli 2007

Skolplansch

Gick av en slump förbi en garageloppis idag på förmiddagen när jag och barnen var ute och gick. Var ju tvungen att gå in och kika. Mitt bland en massa skräp stod den här underbara skolplanschen. För rena rama fyndpriset blev den min. Såg nog inte klok ut när jag gick vidare med barnvagn fylld med matkassar, bebis och en treåring på ståbräda plus en stor skolplansch. Men vad gör man inte när man hittar något man bara måste ha.


Ha en riktigt trevlig helg. Kram Marie

20 kommentarer:

Smultronstället sa...

Vilket trevligt inköp! Sådana ropades in (inte av mig dock) på en auktion förra året jag var på för flera hundra kronor styck...

Susanne sa...

Den var verkligen fin. Blir lite avis här. :-)

Hulda sa...

Du var utrolig heldig som fant den skoleplansjen! Har veldig lyst på en selv, de er nydelige. Fint med de sommerfuglene, også er de så store og flotte.

Skjønne ting du kjøpte i Danmark, den lille staken i fattigmannssølv var så fin!! :) ja, jeg likte alt sammen jeg. Hjertet i fattigmannsølv også. :)

johanna sa...

Den var jättefin..vad roligt.Ibland funderar nog folk om man är riktigt som man ska,tänk så mycket man släpat hem på alla möjliga sätt,våra grannar undrar nog ialla fall=)

Ina sa...

Åh vad härligt det är när man hittar något man verkligen gillar och som visar sig vara ett riktigt fynd!! Planchen är jätte fin!!
Gillar verkligen dina inköp i Danmark också! Den lilla ljusstaken som man hänger är helt underbar, har velat ha en sån länge, är den ny eller gammal? Kedjan är också kanonfin, vart köpte du den?
Önskar dig en trevlig helg!!
Kram Ina

Sagalisa sa...

Den vill jag ha..suck,jättefin!
Jag kom en dag hem med två till min son,jättestolt mamma..det var bara det att den ena var en stor chimpans med närbild på dess käkar..hrrmm..
men han vande sig vid den o polarna blev impade!!
Mina töser har fått en med hallon som smart ska på plats i lekstugan(bild kommer)Gubben fick en med bolmört=
drog för vikingar..Yes han har massor av tors hammare..slutet gott allt gott/Anna

Lynetmor sa...

Så fin :-)

Skrotmaja sa...

Oj vad jag har missat mycket under de dagar jag har varit borta! Vilka underbara bilder du visar upp från danmarksresan!! Och även, härlig plansch. Det är inte klokt vad man kan få plats med mycket grejer på en barnvagn...jag vet jag ;-)

Sov gott : )

Malins-Kuriosa sa...

Där gjorde du ett verkligt fint fynd...visst blir man glad av sådant...Jag är glad åt min madonna idag med och flyttat runt henne för att hitta bästa platsen...just nu står hon på pianot men det stämmer inte riktigt...maken bara flinar när jag kånkar runt på henne...men han begriper inte sånt...
Kramar på dig från Malin

Interiørhuset sa...

for en vakker plansje...er så mange som har lyst på slike!

Nygammalt sa...

Åh vilken fin! Jag älskar skolplanscher! ;) kram.

Inmycarport sa...

Helt underbar...vilket fynd.
Kram Maria

Elzste sa...

Dom är så fina.
Kram Elzie

LantlivsAnette sa...

Jättefin..förstår dig när du konkade hem den med barnen och allt..vad gör man inte då man hittar nåt fint..Kram

Mia sa...

Sån där plansch hade jag inte sagt nej till, underbar!

signe sa...

Vilken härlig skolplansch! Va lustigt..jag har fotat min andra skolplansch som jag har vid en vit dörr jag oxå! :) Kram

Fridhemspinglan sa...

jag hade också köpt den direkt!!!

Kram
Ingela :)

Marie sa...

Ina: Den hängande ljusstaken är nytillverkad, men säkert efter en gammal modell. Kedjan köpte jag på Stol & Stage.

Betty sa...

Vilken j�ttefin sida du har. Tack f�r att du l�nkat till mig hoppas det var ok att jag l�nkade till dig ?
Sommarh�lsningar Betty

Anna sa...

Jättevackert fynd du har gjort!
:)Anna