måndag 30 juli 2007

Sommardag

Äntligen kom solen och värmen, iallafall för en dag. Passade på att sitta ute och läsa senaste numret av Vakre Hjem medans lilla V sov sitt förmiddagspass.
j
k
Det gamla päronträdet har nog egentligen gjort sitt men vi har inte haft hjärta att ta ner det. Det har ju ändå sin charm. Humlen som klättrar där trivs dock.
j
k
I päronträdet hänger några ljuslyktor. Just nu får de dock fungera som vaser. Kan inte låta bli att pynta ute också, det är ju så roligt.


Tack alla ni som besöker min blogg. Ha en bra vecka. Kram Marie


19 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åååhh vilka ljuvliga bilder du bjuder oss på..och vackra saker..klart man ska pynta ute också..fniss..Kram Anette

signe sa...

Åh va härligt du verkar ha haft idag! och vilka vackra bilder du visar! Jättehärligt! Ha en bra vecka du med! Kram :)

Hulda sa...

Så nydelige hagebilder! Flott med den stolen, puter, blad. Nydelig med rosa i telysglasset.

Det Ljuva i livet sa...

Åhh, vad fantasktiskt fint! Jag längtar så tills vi kommit iordning i vår trädgård.

Interiørhuset sa...

Så koslig det bildet var...er nok enda kosligere i virkeligheten!

vitahemsara sa...

Rosen i burken gillar jag=) Fin bild! Fint det blev med olivträden... jag köpte ett i helgen oxå dock inte till halva priset!
Ha en bra kväll

vitahemsara sa...

Rosen i burken gillar jag=) Fin bild! Fint det blev med olivträden... jag köpte ett i helgen oxå dock inte till halva priset!
Ha en bra kväll

Inre Harmoni sa...

Vilka vackra bilder du visar!Fint det blev med olivträden...

Ha en bra vecka!

Kram Jessica

Nygammalt sa...

Fina bilder och vilken vacker stol! Ha det så bra!

Inmycarport sa...

Åååhh vad häärligt det ser ut!!!
Det är bara att njuta de stunder solen tittar fram..och vist njuter man mer om man har vackert där man sitter. Jag håller fullständigt med dej..det är klart att man skall piffa till det och inreda ute oxå.
Vilka underbara bilder...och rosen är bara sååå fin.
Ha det bäst!
Kram Maria

Malins-Kuriosa sa...

Gillar din trädgårdsmöbler skarpt och sol har vi också haft. Jag har skrotat runt i Göteborg på egen hand idag och haft det skönt i solen där...ringde hem en sväng och där åskade det me då jag kom hem sken solen här också...
Kram på dig från Malin

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men vad fint att hänga upp en lykta så där...humle har vi också. växer överallt. Men det är så fint så det gör inget. Ha det gott. Kram

Petra sa...

Åh, vad härligt det ser ut där!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Så fint, så fint!
Lyckos dig som haft fint väder idag! Här har det mest åskat och passerat kolsvarta moln... Pyntet ute är ju minst lika kul som det inne!!! Verkligen jättefint med burkvaserna i trädet!
Kram Linda

atmosphere sa...

Ålskar olivträd också! Klart man ska pynta ute! Det är ju en del av ens hem. Ha en fin vecka, Marie. Kram Ingrid.
PS. ska i veckan visa vilka fantastiska Madonnor jag fått in. Den största är en meter hög...DS

johanna sa...

Hej Marie..
Vilka fina bilder....Skönt att det finns nån mer som springer ute o pyntar=))
Jättemysiga bilder
Kram
Ps.nu är dom på väg.O vad roligt att jag kunde bidra med lite inspiration,ska bli spännande att se resultatet.

Mia sa...

Vad vackert med lyktan/vasen i trädet!! kram

Skrotmaja sa...

Stämningsfullt och vackert! Där kan jag gärna sitta och läsa : )

katarina sa...

Underbart Marie :) Päronträd skall pyntas , det ser vi ju klart o tydligt :)
Du lägger så ljuvliga bilder åt oss att kika på från ert vackra hem, tack:)

Kram Katarina