onsdag 18 juli 2007

Utflykt

Efter att slängt skräp i två dagar och knappt träffat våra barn bestämde vi oss för att göra en utflykt idag. Ett besök på en djurpark stod på 3-åringens önskelista, så det fick det bli. Lilla V, 9 mån. var helt fascinerad av en giraff och E:s lycka var gjord när hon fick rida på en ponnyhäst.

På eftermiddagen gjorde vi ett besök i Bettys butik. En underbart vacker butik med massor av saker man ville ha. Jag köpte bl.a. en jättefin lykta i zink. Tyvärr träffade jag inte Betty den här gången, men jag kommer fler gånger. Ett besök rekommenderas varmt.
j
k
Har inte riktigt bestämt var lyktan ska få stå än, men nu ikväll fick den vara på vitrinskåpet.

Kram Marie

21 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åååhh lyckliga du som varit till hennes butik..förstår att den är nåt alldeles extra...jättefin lykta du fick med dig hem..Kram Anette

Betty sa...

Du söta rara !
Tack för de värmande orden. Typiskt att man skulle bli sjuk när man fick finfrämmat. Då fick du hjälp av min pappis som hjälper oss extra, el. praktikanten som vi brukar kalla honom efter snart 50år i blomsterbranschen.
Lyktan du köpte är en av mina favoriter.
Hjärtligt välkommen åter.
Många kramar Betty

Sagalisa sa...

Jättemysig lykta,den behövs såna här kalla sommarkvällar../Anna

Milly sa...

åh, alltid lika härligt att besöka mysiga inredningsbutiker...man vill ju bara ha en massa därifrån. Underbar lykta du fick med dig hem! Ha en skön kväll!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Mmmm, den lyktan var fin!
Kram Linda

Interiørhuset sa...

så flotte ting du har kjøpt!

Mimmi sa...

Jag tycker att den var fin där! Ha det bra, kram

Hulda sa...

Slike sinklykter er bare så fine! Denne var virkelig flott, enkel og fin. Jeg har også en ganske stor sinklykt. Ligner litt på din. Skal tenne lys i den til høsten når kveldene blir mørke igjen. Ha en fin dag!

johanna sa...

Hej
Nu är i hemma..det första man gör är att dyka på datat..=))
Bettys butik är helt underbar..jag åker dit så fort jag har chansen,kan gå där hur länge som helst o bara njuta eller stå o tjata med Betty o hennes man..=)
Absolut min favoritbutik
Jättefin lykta du köpte.
Kram

Cecilia sa...

Jag älskar Betty's: fina prylar, vackra blommor och supertrevlig personal. Jag rekommenderar butiken till alla vänner som inte varit där. Kul att du hittade en så fin lykta!

Nygammalt sa...

Såg att det var ett litet tag sedan jag var inne och kollade, och vilka inlägg du har gjort. Jättefina. Kram.

signe sa...

Superfin lykta! Ja, de andra sakerna på hyllan var fina oxå! Kram :)

Skrotmaja sa...

Det var ett bra köp! Jag har själv letat länge efter lyktan med stort L. Antingen hittar jag den inte elelr så är jag för snål...din var i alla fall jättefin : )

Mia sa...

Å, det där var verkligen vackert!

Mysiga lantliga ting sa...

Den lyktan var superfin! Gillar!!!

Kram Johanna

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh så fin lyktan var! Älskar din blogg, den är en utav mina favoriter ska du veta! Kram!

katarina sa...

Go morron :)
Vilken vacker lukta ! OCh tack för din länk till Bettys butik, helt ljuvlig.

Ha nu en skön helg!
Kram Katarina

Fridhemspinglan sa...

Det var en fin lykta! Enkel och med rätta 'ytan'.

Vilka ljuvliga bilder från din uteplats!!! Så vackert med stenläggningen och trädgårdsmöbeln och kuddarna och... Så vill jag också ha det!

Kram
Ingela :)

Elzste sa...

Så fina grejer det fanns där. Men exakt VAR ligger denna butik?
Ha en skön helg Marie.
Kram Elzie

thea sa...

Lyktan är jättefin!
Och så fint med de tre små kvistarna (lavendel?) i den lilla flaskan.

Marie sa...

Elzie: Bettys butik ligger i Borås.

Thea: Ja, det är lavendel i flaskan. Doftar ljuvligt.