tisdag 10 juli 2007

Vad gör man när det regnar?

Idag skiner faktiskt solen till och från, helt fantastiskt. Här hos oss har det annars regnat några kopiösa mängder de sista dagarna. Var nere på stan en sväng förut och såg att ån har svämmat över och i sjön står vattnet jättehögt. På ett café stod uteserveringen delvis under vatten och många har fått sina källare vattenfyllda.

Vad gör man då tillslut när det bara regnar och regnar. Ja, jag börjar iallafall att ändra om lite här och där. Plockar sakerna fram och tillbaka så mannen till slut undrar vad jag håller på med och klagar på att han inte hittar någonting. Häromdagen ändrade jag om lite på mina kökshyllor.





Tack alla ni som besöker min blogg, det är så roligt. Ha en bra kväll. Kram Marie.

22 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Vilka UNDERBARA tygpåsar jag skymtar på hyllan. Har du bloggtorka nån dag så får du gärna ta en närbild på dem *hihi*

Smultronstället sa...

Jättefina lyktor som står på hyllan! Använder du photoshop till dina bilder? Det är så fint med ett litet collage sådär som du gjort...

Nygammalt sa...

Fina köksbilder du visar! Kram.

Inmycarport sa...

Stilrent och snyggt...
Jag tänkte faktiskt på dig när jag hörde om vädret ner åt västergötland ...har ni klarat er bra?
Min syster ringde mig i morse och var aldelses förtvivlad..hon skulle gå in på TV 4 och titta på filmen innan hon skulle börja fixa lite hemmma..det kommer en fotograf och skall fota deras hem...och då ville hon få lite inspiration igen..och så har dom tagit bort filmen...
Vi har mailat redaktionen och frågat om det finns möjlighet att få se den igen.
Jag var så dum som inte brände ner den...
Hann du göra det?
Kramar Maria

Hem & Harmoni sa...

Jaa, suck... inget mer regn nu tack. Här spöregnar det för tillfället... tur att man kan blogga lite istället. :)
Vilka fina bilder du har... jättegulligt. :)
Kram Marie

Lime sa...

Ja, visst är det supertrist när det bara regnar och regnar. Vi behöver sol på sommaren här uppe i norr. Men, men - man får väl glädjas åt att man får det lite fixat inomhus istället. Ha en fin vecka!

Guldkant På Livet sa...

Himmel så vackert du har det i ditt kök! Förstår du ändrar o ändrar, det vill man ju göra i en sån vacker miljö, oavsett om det behövs eller ej! Så fint med alla ljus, säckar och buntar och de lyktorna i zink är så fina, jag har en själv. Nu fick jag lust att göra om i köket. skit, varför skulle jag kika in här ; ) Mari.
Vacker arrangerad skål med rosor...

Guldkant På Livet sa...

Jag kikade närmre på de där gulliga påsarna med hjärtan, var har du hittat dem? Mari.

Interiørhuset sa...

huff ja det er så trist når folks hjem og bedrifter blir skadet grunnet vann. Her har det regnet og regnet og det ser ikke ut til å slutte med det første,men heldigvis har vi ikke fått noe inn i kjelleren.
Nydelige bilder av dine kjøkken hyller.

signe sa...

Åh, va fint du har i ditt kök! Jättefina bilder! Det är ju så roligt att hålla på att flytta om lite i inredningen!..gillar sånt! Här slutade det i alla fall att regna ikväll..får se vad som händer m vädret imorrn! Jag har sytt gardiner och kuddfodral och målat kopiöst mycket bräder i garaget...puh! :) Kram

LantlivsAnette sa...

Så fint du gjort..ordning och reda...vilka fina saker du har..Kram Anette

handplockat sa...

såå schnyygt

verkligen

se där! det finns inte något ont ,som inte för något gott med sig.
Regn gör att man ofta kan "ta sig för sådant man inte gör när solen skiner"
men hoppas du får lite sol i alla fall

Lyckan sa...

sååå fint
verkligen

Susanne sa...

Har också flyttat runt på saker i det dåliga vädret. Man blir ju helgalen av allt regn. Vad fint du har det i ditt kök!
Ha de så gott!

Nya & gamla ting sa...

Omväxling förnöjer! Vad fint ni har det i köket, verkligen! Har du så vackra rosor i trädgården tro? Gillar korgen med bordstabletter skarpt.

Malin sa...

Suck...ett sådant vackert kök du verkar ha...återigen så är det som att kika i en inredningstidning...Jag plockar och rör jag med...sen tycker jag att min make inte hittar i vanliga fall heller...jag menar innan jag ändrat om...
Kramar på dig från Malin

AgnesK sa...

Jag brukar också ändra om hemma med jämna mellanrum och både karln och sonen brukar klaga så det är nog bara så det ska vara:o)

Förresten så kom jag faktiskt ihåg klippningen så nu är ja så snygg så..om jag får säga det själv, fniss

Fridhemspinglan sa...

Ditt kök är en så fin blandning av modernt och gammalt, lantligt. Männen i våra liv måste ju också känna sig hemma...

Kram
Ingela :)

Var gärna med på min lilla gissningstävling!

Inre Harmoni sa...

Underbara bilder. Ett sådant vackert kök du har. Jättefina lyktor som står på hyllan. Kram Jessica

Jordgubbar med mjölk sa...

Vad fint det blev! Älskar allt i ditt kök! Skåpluckorna (är det Ädel?) kaklet och de vackra detaljerna!

Marie sa...

Smultronstället: För att göra collage på det här viset behövs inte photoshop. När jag ska hämta in bilden har man olika valmöjligheter. Man kan välja höger, vänster, centrerat eller ingen. Då väljer jag ingen och storleken små bilder. När jag har hämtat de bilder jag vill ha så kan man flytta runt dem som man vill. Lättast är att prova sig fram. Lycka till!

Mari: Påsarna har jag köpt i Danmark för flera år sedan.

Jordgubbar med mjölk: Köket är från Ballingslöv. Luckorna heter Studio.

Tack för alla gulliga kommentarer.

Anna sa...

Ljuvliga bilder från ditt vackra hem - som vanligt!

Så vackert det är med rosor i silverskålen!

Kram
:)Anna