söndag 26 augusti 2007

Auktionsfynd

Idag har jag varit på auktion och fyndat. Kan knappt tro det själv fortfarande men jag fick de här två gamla vaserna/pokalerna i fattigmanssilver för 340 kronor. Gammalt fattigmanssilver brukar ju vara jättedyrt och på auktion har jag inte ens sett det förut. Ibland ska man ha tur.
k
Blev så inspirerad av Anettes myrten att jag var tvungen att köpa ett litet träd jag också. Hoppas jag kan få den att överleva.
j
Ha en riktigt bra vecka alla som besöker min blogg. Kram Marie

19 kommentarer:

Betty sa...

Det är bara till att gratulera dig till fynden dom var jättefina.Har själv nyligen köpt ett slagbord på tradera som jag endast sett på bild , pirrigt. Visst är det kul med auktioner ?
Kram på dig.

WhiteVintageDreams sa...

Vad fint det blev. Det är så kul att fynda :).
Jag skulle oxå vilja ha en Myrten, men har inte vågat köpa en ännu ;).
Kram

Lina sa...

Roligt när man kan fynda! Jag blev också sugen på ett Myrtenträd! Skall till Danmark till helgen, så jag passar nog på då!

Fridhemspinglan sa...

Grattis! De var fina.

'Bara' lite trädgårdsbilder...var ljuvliga!

Kram :)

johanna sa...

Näää men gud,vilken tur ...det var ju bara så billigt..å så fina!!!Blir alldeles sjuk..Grattis.Åhh vad roligt
kraam

signe sa...

Oj, va vackra de var! Förstår att du är nöjd över fynden! De passar jättebra till dina andra saker och myrtenträd är såå fint! Lycka till m ditt träd! Kram :)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilka fynd du gjort....myrtenträdet kommer säkert överleva hos dig :)
Visst blir man avundsjuk på mammornas trädgårdar ibland? men man får försöka ordna det fint på egen hand. Kram

Malin sa...

Ett sådant kap du gjort...verkligen superfint...Myrten är så fint men glöm inte att vattna den...den får inte torka ut det minsta. Jag har haft ett par och klarat dem i flera år men de har stupat på at jag glömt bort dem bara en liten stund...och då är de borta...

Kramar från Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Grattis! Vad härligt att få fynda på auktion!Jättefin bild också! KRAM

Uppe på vinden sa...

Jag är också så sugen på myrten...men jag är hopplös med vattningen....Fina saker du fick på auktionen!! Kram på dig!

Maria sa...

Kul att få fynda.
Och lycka till med Myrten de är ju så vackra./ Maria

Karin sa...

Jösses i min lilla låda. Vilka fina fynd :) Jag blev så inspirerad av Anettes träd att jag nu har 3(!) stycken. Varenda gång det ramlar ett blad eller 10 blir jag alldeles nervös att dom ska dö :)
Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Jaa du ..ibland ska man ha tur, jag har aldrig heller stött på gammalt fattigmans silver, och det brukar ju vara dyrt..lyckliga du.
Vad roligt att du köpt ett Myrten nu..det ser ju jättefint ut..lycka till.Kramis Anette

Guldkant På Livet sa...

Vilken lycka!!! Såna snygga vaser!! Har heller inte´sett ngt sådant på auktion förr, grattis till dem! Snyggt arrangemang med myrtenträdet! Ja, Anette blir man ofta inspirerad utav men även dig Marie!
Supersnyggt! Mari.

Hulda sa...

Du var jo superheldig som fant de flotte vasene på auksjon. Som du sier, gammelt fattigmannssølv bruker jo å være veldig dyrt. Flott myrtentre du har kjøpt også, det passet sammen med fattigmannssølvet. Jeg har også kjøpt litt blomster i dag, som passer til den franske stilen. ;) Har veldig lyst på en slik hengeplante, som har små blad. (Vet ikke navnet på den. Men, har sett at du har en.)

Skrotmaja sa...

Så fint! Kul med parvaser...ofta är de ju skilda åt dessvärre. Ja, du gjorde rätt i som följde i Anettes fotspår...vi lär nog bli fler : )

Kram!

Petra sa...

åh, så fina vilket fynd! Ja, jag vill också prova myrten. Men jag har inga gröna fingrar!

Anna sa...

Vilket fynd! Har heller aldrig sett fattigmanssilver på ngn auktion! Vad vackra de är!Förstår att du är glad nu! Och så fint stilleben du har gjort - som alltid:) Hoppas du lyckas med Myrtenträdet, det är så vackert!

Kram
:)Anna

Anonym sa...

GRATTIS! Det måste verkligen höra till ovanligheterna att hitta sådana. Har Du sett ljusstakarna på IKEA? de är i och för sig nya men ändå...
Mvh en helt ny läsare av din blogg som tycker den är toppen!