fredag 17 augusti 2007

Bröllopsdag

Idag för fem år sedan gifte vi oss. Solen strålade och det var närmare 30 grader varmt när vi blev man och fru. Givetvis en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Eftersom jag vill fortsätta att vara anonym får ni inte se någon bild på mig, däremot får ni se brudbuketten och bröllopstårtan. Som ni ser var vitt favoritfärgen redan då!
j
j
Jag har två bonussystrar (eller vad man nu ska kalla dem). Den ena utbildad sömmerska och den andra konditor. Så den ena sydde min klänning och den andra gjorde tårtan. Bättre kan man ju knappast inte ha det! På bilden ser ni när S dekorerar tårtan hemma i mammas kök på morgonen. Syns kanske inte så bra på bilden, men för att matcha mina pärlor i brudbuketten så har hon mellan rosorna dekorerat med Marianne godisar som blev som pärlor. Så fiffigt!
h
Ikväll ska vi laga till lite extra god mat, lite måste man ju fira. Annars är det köpmansdisken som står på dagens agenda. Hoppas, hoppas att vi ska kunna bära in den under helgen.
h
Ha en riktigt trevlig helg! Kramar Marie




37 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie! Grattis på 5-åriga bröllopsdagen!!! Vi gifte oss 2 aug 2003 så vi firade vår 5-åriga dag för bara några veckor sedan. Det var superväder även på vårt bröllop.

Ser att vi hade lite lika buketter... fast jag hade ljust, ljust rosa rosor och hjärtan på tråd och lite daggkåpa - och så likadana pärlor som du hade. Kan inte låta bli att fnissa lite över att jag också på min klänning hade spets upptill... (min duktiga mamma sydde den). Det är lite läskigt vad lika vi är på vissa punkter!

Fast vår tårta var en moussetårta med hallon- och vit chokladmousse garnerad med vit choklad i "flak" och färska hallon, och är fortfarande det absolut godaste jag ätit i tårtväg.

Vilken tur med sådana lämpliga systrar!!!! Det har inte jag. Men mina systrar var jättegulliga och hjälpte till mycket på andra sätt under denna hektiska men ack så underbara dag.

Man blir nostalgisk när man tänker tillbaka. Det känns inte så länge sedan, men ändå har det hänt massor sedan dess. Tycker inte du det samma?

Kram från Kristin

Zassi sa...

Grattis på bröllopsdagen :-)
och vilken härlig tårta ni hade!

johanna sa...

Grattis!!!Hoppas ni får riktigt mysigt i kväll...vilken tårta,jättefin o din bukett,jättevackert...vi ska på bröllop i morgon det ska bli så mysigt.
kraaam

elin1976 sa...

Grattis med dagen. Her var det mange flotte bilder. Kaken er jo nydelig......og ser veldig god ut. Brudeduketter var også flott og så smart å ha de samme på kaken. Jeg er en bryllups jente....jeg elsker brylluper. Planlegge og være med å hjelpe til er noe av det artigeste jeg vet. Blir rørt til tårer når bruden kommer inn, over taler og ...ja alt sammen. ME LOVE:o)

Uppe på vinden sa...

GRATTIS!!! Hoppas ni får en riktigt mysig dag! Så fin bukett och tårta!! Ingen bild där man kan snegla på klänningen....utan ansiktet....Är så vackert med bröllop, själv är jag ännu ogift....har så olika tankar om hur vi vill gifta oss, sambon och jag....Han vill ha kyrkbröllop och jag skulle helst vilja vara ute & ha det lite enklare.... Ha det Såååå mysigt! Kram!

signe sa...

Stort grattis på bröllopsdagen! Vilken fin enkel klänning och vilken underbart vacker brudbukett..det är så vackert med vita rosor och pärlor!..tårtan var ju superfin oxå och fint när det matchar brudbuketten! Va lyxigt att ha en syster som kan göra tårtor och en som kan sy! Kan det bli bättre! Ha en jättehärlig dag! Tack för din snälla kommentar hos mig! Kram :)

Underbara Små Ting sa...

Ett stort grattis på bröllopsdagen !

Vilken tur du har som har två bonussystrar som är så duktiga på att både sy och göra tårtor. Så roligt och uppskattat av dig förstår jag.

Både buketten och tårtan var underbart vackra må jag säga.

Ha en trevlig kväll och helg !

Kram Kram
Carina

Jesso sa...

Grattis! Jättefin tårta!Nästa år fira vi 15år som gifta. Guud vad tiden går!

kram!

Lallis sa...

Grattis på 5-årsdagen!!
Vi firade samma dag på midsommarafton nu i år:)
Jätterina bilder.
Mvh Lallis

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Grattis på bröllopsdagen!!åh vad vacker bukett och tårta. Kram

Lina sa...

Grattis! Vilken fin bukett och tårtan ser riktigt smarrig ut!!

LantlivsAnette sa...

Klart ni måste fira lite !Grattis...ojj vad allt var fint,buketten,din klänning och tårtan..vilken dag..
Kram Anette

Anonym sa...

Hej.
Grattis på bröllopsdagen. Visst stämmer det att det är du Marie som har affären Lustfyllt?. Har du eller någon annan tips på fina inredningsaffärer i området kring Skövde och området därikring?
MVH Anna från Värmland

Elzste sa...

Grattis både till dig och din man. Älskade din bukett OCH tårta. Ser farligt ut när man ska skära en sån sak på höjden.
Ha det riktigt bra i helgen.
Kram Elzie

Inmycarport sa...

Ett stort GRATTIS till er!!
Vilka ljuvliga bilder...otroligt vacker tårta.
En stor kram till dig!

Marie sa...

Anna: Nej, det är inte jag som har Lustfyllt, däremot är det min absoluta favoritaffär. Visst finns det inredningsaffärer i Skövde, kanske ingen som är någon jättefavorit men Edvins corner har ganska mycket fint. Annars, om du har möjlighet, tycker jag absolut att du skulle åkt till Lustfyllt Visst, det är några mil från Skövde med det är det definitivt värt. Om det är något mer du undrar över får du gärna maila mig. Adressen finns längst upp till höger på bloggen.

Ha en trevlig kväll.
Marie

Guldkant På Livet sa...

Men oj, oj, jag säger då det, vilken vacker tårta och klänning dina systrar hade gjort, vilken lycka!! Och vilket party, med den tårtan! Den flådigste jag sett, den var säkert lika god som den var vacker! Brudklänningen satt så vackert och buketten var ljuvlig, säkert lika fin som bruden själv!! Grattis på 5-årsdagen!! Mari.

Sagalisa sa...

Oj vilken fin tårta o klänning!
Grattis på 5-årsdagen...så mysigt!
Kram/Anna

Pia..... sa...

Hej och grattis på bröllopsdagen..hoppas ni har haft det mysigt under kvällen och låtit nostalgin flöda..smarrig och fin tårta..och klänningen..rena drömmen:)..PIA

Granne med Selma sa...

GRATTIS! Vi firade bröllopsdag den 6 augusti. 13 år! Underbara år. Önskar er lycka och kärlek även i framtiden!
Kram

Skrotmaja sa...

Grattis...från en ogift donna : ) Undrar hur det känns? Hm...er tårta ser läskigt god ut. Så perfekt med sådan kompetens inom räckhåll!

Ha en skön kväll!

Hulda sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Vi feira 2 år nå i august. Så flott bukett og kake du hadde! :)

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Hoppas ni har det riktigt mysigt!
Jag har lånat en bild från dig och lagt vid min länk till dig hoppas det ät OK, hör av dig annars.
Kram Maria

/B sa...

Hjärtestort GRATTIS på er dag! Vilken fantastisk bukett och tårta! Även klänningen, som anas i bakgrunden, ser otroligt vacker ut. man blir nyfiken på att se "allt".
=)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Malins-Kuriosa sa...

Grattis på Er!
Vackra bilder från bröllopet och tårtan ser mafig ut och så fin...
Kramar från Malin

Maria sa...

Grattis!
Nästa år har vi också varit gifta i 5 år. Gissa vad jag hade för brudbukett? Vita rosor med murgröna
Hemma tillverkad också... / Maria

Anna sa...

Stort grattis på er bröllopsdag, lite i efterskott!

Vilken fantastisk tårta din bonus syster gjort! Ljuvligt vacker! Vilken lycka att ha både en konditor och en sömmerska i släkten när man ska gifta sig!

Underbar brudbukett också!

Jag hoppas ni har haft en trevlig dag!

Kram
:)Anna

Evelinas hus sa...

Hej,
Hoppas ni hade det mysigt.
Vi gifte oss på Mallorca i juni i år, så vi får fira första gången nästa år. Men vi träffades i august för 10 år sen. Vi firar med kräftskiva ikväll :):
Kram Caroline

Gammelgård sa...

Grattis!! Vi firar 10 år den 23, det firar vi bla med att åka till Danmark i septeber...

KJ sa...

Hello! I am KJ (Karen) from California, USA. Through "min lilla veranda" I have been taking the our of Sweden! It is 6:35 AM here.

I don't speak Swedish, but your photos are talents are underbar! Is that you decorating the cake? What a beautiful job!

I also love how romantic all of your little groupings are in the photos!

Best Blessings, kj

Smultronstället sa...

Men jättegrattis! Tårtan såg otroligt god ut & buketten var så fin!

Grinden på glänt sa...

Grattis! Vi hade 7-årig bröllopsdag den 12 augusti! Tänk va tiden går!!

Karna sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen, fantastisk fin bryllupskake og brudebukett!!!

Kos dere!

Marie sa...

Tack snälla ni för alla grattisönskningar, ni är för gulliga.

Kristin: Håller med om att det inte känns så länge sen, men visst har det hänt mycket sen dess.

Karen: It´s my sister decorating my weddingcake five years ago. Thank you for your kind words.

atmosphere sa...

Ett jättegrattis på bröllopsdagen! Sååå fin bukett! Och tårtan sen då? Jag antar att den var lika god som den såg ut?
Kramar till er båda från Ingrid

Petra sa...

Hejsan!
Wow vilken tårta, den såg verkligen exlusiv och god ut. Blommorna var också jättefina,
Hoppas ni får en trevlig kväll.
Man kan knappast tro att det någongång varit närmare 30 garder i sverige, det känns faktiskt som hösten redan har kommit.

sara sa...

wow vilken vacker tårta! Och säkert himla god också.