onsdag 15 augusti 2007

Gränna

Idag har vi varit på utflykt till polkagrisarnas stad - Gränna. I var och varannat hus kokades det polkagrisar inför nyfikna turister. Både mamma, pappa och 3-åriga E tittade fascinerat på när degen blev till färdig polkagris. Lilla V tyckte dock att takfläkten var roligast.
j
På hemvägen stannade vi till på Ikea i Jönköping för att inhandla några småsaker. Hade även planer på att gå en sväng inne i centrala Jönköping, men värsta ösregnet gjorde att vi åkte hem istället. Inköpen för dagen bestod således av polkagrisar, gångjärn och förvaringslådor. Inget att visa på bloggen direkt, därför får det bli lite ljus och blommor istället.
j
Ha en trevlig onsdagskväll. Kram Marie

21 kommentarer:

Karin sa...

Mmm Gränna är en trevlig utflykt. Det blir lätt rätt mycket socker ;) Men det är jättefint där. Ljusen och blommorna är jättefina.
Karin

Skrotmaja sa...

Vilken stämningsfull bild!! Du fröken (frun?) jag behöver din hjälp...eller ett gott råd. Och det brådskar lite : ) Kan du kika in hos mig och titta på en bild är du snäll?

Kram A.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh, det är så mysigt med ljus. Stämning, och det har du gott om på din blogg:)
kram

Skrotmaja sa...

Jahadu frun, det är fröken här... : ) Jag har bjudit 700. Får se om hon nappar...? Vill ogärna gå så mycket längre. Hm, älskar det här med köpslagandet. Måste byta bana, tror jag : ) Kram och tack!

Mysiga lantliga ting sa...

Låter mysigt! Jag har också besökt Gränna en gång...men jag var så liten så jag minns inte så mycket själv.
Myspys med ljus oxå!
Kram Johanna.

Betty sa...

Hallojsan.
Javisst är Gränna mysigt o med vackra Visingsö alldeles "runt knuten".
Vilka jättefina bilder du tagit.
Kram på dig.

Jennyshemochharmoni sa...

Det funkar jättebra :) Bilden var urmysig! Verkligen inspirerande :) Ha en riktigt skön vecka! KRAM

vildängel sa...

Gränna funkar verkligen som utflyktsmål -vi kom hem med alldeles för många stänger. *s*

Uppe på vinden sa...

Mysigt med utflykt!! Tror bara att jag besökt Gränna som barn.... Synd att ni missade Jönköpings småbutiker, där finns en hel del....Idag ösregnar det här....Blir till att kura inne... Kram!

Uppe på vinden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej, Marit heter jag, 26 år bor i mellan sverige, läser din blogg ganska ofta. Blir jätte inspirerad varje gång.
Nu har jag ett par frågor.
Vart kommer spegeln ifrån som lavendelpåsen hänger på i vardagsrummet. Är det house doctor eller nåt loppis fynd? Är ute efter precis en sån.
Och flaggspelet i en av tjejernas rum skulle passa jätte bra i blått i min lill-prins rum. Stod att den kom ifrån milda fe. Vart ligger den butiken? Har försökt att googla på den utan resultat.

Mvh Marit

Lina sa...

Jag gillar verkligen din lilla korg! Så fina saker!!

signe sa...

Åh va mysigt att åka till Gränna! Det är ju så gulligt där!..och inte gör det ont att åka på ikea heller! *ler* Va fint du har arrangerat!..älskar den där lilla violen..har sökt och sökt efter såna i år men hittar inga i min stad!..Ha en fin kväll! Kram :)

Underbara Små Ting sa...

Gränna är ett jätte trevlig utflyktsmål.

Kram Kram
Carina

LantlivsAnette sa...

Åhh har ni varit i Gränna..där är ju så mysigt..var där för ojj säkert tio år sen...minns en antik affär där, den slank man in i och jag handlade en del fina saker.
Vad vackert du visar idag, jättefina saker..
Kram Anette

Gammelgård sa...

Vilken fin bild!

Vit stjärna sa...

Åh vilken härlig bild!
Kram Anna

Marie sa...

Hej Marit!

Vad glad jag blir om min blogg inspirerar. Spegeln kommer från House Doctor, jag har köpt min i min favoritbutik Lustfyllt utanför Habo. Flaggspelet är inköpt i butik Milde Fe som ligger i Hellerup utanför Köpenhamn.

Ha en trevlig kväll.
Marie

Hulda sa...

Dette var jo nydelig å se på bloggen din! Et vakkert bilde, som virkelig ga meg inspirasjon. Har jo en kasse som ligner på din. Foreløpig står den ute med to blomsterkrukker. Men, til høsten skal den få komme inn i varmen. :)

johanna sa...

Vilken fin bild..vad mysigt o varit på polkagris fabriken.
kraaaam

katarina sa...

GOomorron:)
Jag åkte förbi Gränna i går, på väg hem från Jönköping o mässan, hade mer än gärna stannat o inhandlat polkagrisar :)

Hoppas att ni får en härlig helg , själva skall vi renovera :) Kanske skall ta en liten Örebrotur till alla små toppen butiker där på stråket :)

Kram Katarina