tisdag 28 augusti 2007

Höstplantering

Vet inte hur vädret är hos er idag, men här är det strålande solsken och iskallt. Jag och 3-åriga E har precis varit ute och planterat lite blommor medans lilla V sover sitt förmiddagspass, och fy vad blåsigt och kallt det var. Hoppas det blir lite skönare frampå dagen.j
k
Vi hade tänkt att plantera igår eftermiddag, men det ösregnade, åskade och haglade så vi fick skjuta upp det till idag istället.
j
Höstplanteringen innehåller ljung, kål, cyklamen och så sånt där silvrigt trassel som jag inte vet vad det heter. Tycker att de här färgerna passar bra till zinkkrukan .j Vi la också dit ett litet betongklot som min mamma gjort.
jh
Ha en bra tisdag. Kram Marie

19 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Vilka fina bilder. Jag har inte gröna fingrar, så jag imponeras av dessa fina blommor.
Här var det oxå riktigt kallt...fy. Men ikväll ska jag tända en massa ljus och mysa...då känns det alltid bättre. Hösten är faktiskt rätt mysig ändå...å så blir det nedräkning till julen *fniss*.
Kram

Maria sa...

Vad fint du gjort i krukorna. Här skiner solen men det blåser riktigt kallt./ Maria

Skrotmaja sa...

Så fint du har gjort! Ja, här bloser det och regnar. Är hemma med lillan idag som har hostat sig genom natten. Efter lunch skall jag gå på jobbet, då kommer R. hem i stället. Hur länge klarar sig cyklamen ute om hösten? Det skulle vara kul att prova ngåonting annat än enbart ljung...vilket jag burkar använda. Jättefint var i alla fall ditt arrangemang i den charmiga zinkbaljan. Nu ropar lillan från källarn...dags att rycka in : ) Kram.

Malin sa...

Så fint det blev och känner att jag borde sätta fart med det jag också...vad mysigt det låter med dina barn...suck...vet att det är en jobbig tid men så här efteråt så känns det som om jag ändå saknar det...ja ja...stora barn ger också fördelar ska du veta...
Kramar från Malin

Guldkant På Livet sa...

Underbar sammansättning av växter! Så vackert och vilken fin zinkhink! Fint klot din mamma gjort, vilken kreativ familj och släkt ni är! Så snyggt alltihopa med vattenkannan! Mari.

johanna sa...

Åhh så fint ..nu blev jag oxå sugen att greja iordning..ska nog ta o göra det..tack för inspiratonen

Elzste sa...

Vad fint det var. Längtar också efter att sätta in pelargonerna nu, men det kanske är lite FÖR tidigt.
Kram Elzie

signe sa...

Åh så vackert det blev! Jag är oxå jättesugen på cyklamen, de är så vackra!.. Superfin plantering och fin blandning av växter och den runda betongbollen. Gillar verkligen din ovala "kruka"!..Får man fråga var du köpt den?? Kram :)

handplockat sa...

så fint ni har gjort

Jag har något hos mej till dej =)
kika in på min blogg

ha det bäst

Lantlig charm sa...

Kikar in och får se så mycket vackra bilder,jättefint. Kram Johanna

VÅRT NYA HEM sa...

Precis vad jag har väntat på!!! Fina bilder på höstarrangemang, åh, vad inspirerad jag blev! Har lite tankar i huvudet på hur jag ska göra... hoppas kunna återkomma inom kort med bilder på mina höstplanteringar!
Kram på dig!

Uppe på vinden sa...

Vilken vacker plantering! Jag var också och köpte lite höstiga växter förut, men när jag skulle köpa jord så var den slut....får se om jag får tag på någon imorgon....Man är ju så trött på de sönderregnade sommarblommorna! Kram!

Anna sa...

Vilken jättevacker kombination! Passar så himla bra tillsammans med zinkbaljan! Tror det silvriga trasslet heter silvergirlang!

Nu blev jag inspirerad att också plantera lite inför hösten!

Kram
:)Anna

Evelinas hus sa...

Fiint! Jag ska också köpa cyklamen, måste bara ha det på hösten. Vilka fina fynd du gjort i tidigare inlägg.
Kram Caroline

Lallis sa...

Åh, vad fint du har gjort i krukan . Jag tycker som du; de färgerna passar jättebra ihop med zinkkrukan. Betongklotet var ju också ytterligare en fin detalj:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Hulda sa...

Så nydelig den sinkbaljen var! Har lyst på en slik, men har ikke funnet det her. Flotte planter du har satt sammen i den også. Fikk lyst til å plante litt i høst jeg også.

Betty sa...

Jättevackert , ser att jag själv måste ta tag i höstplanteringarna nu blev jätteinspirerad.
Kramisar

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilken härlig höstplantering..så fint med färgerna till den grå zinken. Jag blir så imponerad av alla som komponerar ihop såna vackra planteringar...för mig blir det oftast samma blomma i hela krukan eller på sin höjd en murgröna som hänger ner över en kant. Kul att få njuta av din!
Kram Maria

lina sa...

Vad fin plantering :) Men kan man ha cyklamen ute verkligen? trodde dom var känsliga för drag, men jag kanske har fel. Ha en bra dag.