onsdag 12 september 2007

30 000 besökare och bygglov

Trots att jag är febrig och jätteförkyld är det här en toppendag. För det första har jag haft helt otroliga 30 000 besökare på min blogg, vem hade någonsin kunnat ana det när man började blogga i våras. Till er alla vill jag säga stort, stort tack och ge er varsin kram. Tack för alla goa kommentarer, mejl och nya vänner jag fått genom bloggen. Önskar jag kunde bjudit hit er allihop på fika. Hade passat så bra att bjuda er på äppelkaka då våra äpplen är superfina i år.
j
j
Den här fina ljuslampetten med receptet på har Lena som har Lustfyllt gjort. Äppelkaka med mandel låter ganska gott, tror att jag får göra en ändå.
j
Jag är nämligen så himla glad över något mer idag. Vi har äntligen fått beviljat att bygga ut vårat hus, jippi!!! Vårat hus är inte k-märkt men det är ändå så speciellt att man inte får göra vad som helst med utsidan av huset. Eftersom vi har världens minsta hall har det kännts absolut nödvändigt att få bygga ut, dessutom måste vi som det är nu gå ut för att komma till tvättstugan som ligger i källaren. Kan säga att det har varit en nervös väntan på beslutet, dessutom lyckades dom slarva bort våran första ansökan så det har dragit ut på tiden. Men nu, så fort tjälen går ur marken i vår då kan vi äntligen börja.
j
Nä, nu får jag nog försöka passa på och vila lite medans lilla V sover. Känner mig inte så jättepigg så ni får ha överseende med om jag kanske inte är så flitig med att kommentera era inlägg de närmsta dagarna. Lovar dock att läsa ikapp så fort jag känner mig bättre.
j
Kramar från en lycklig men snorig Marie.

36 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Ååh...grattis i dubbel bemärkelse :)!!! Jag förstår att du är överlycklig. Hoppas att du kryar på dig snart!!!
Kramar

johanna sa...

Åhh grattis kramar till dig..till de båda sakerna...inte alls konstigt att du haft så många besökare på din underbara blogg..tack för all inspiration du ger.Vad roligt att börja bygga,vad spännande o se hur det blir...Krya på dig o njut av din äpplekaka
kraam

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis och tack! Du har så jätte, jätte fint och vacker blogg!

med hälsning Jane från Finland

Karin sa...

Grattis till bygglovet, besökare och en jättefin kökssoffa. Vilket fynd. Redan målad och klar :)
Kram Karin

"M" sa...

Grattis får man ju säga då, i dubbel bemärkelse.
Va kul med utbygge....
Och alla besökare på din fina blogg.
Jättekul ju.
Fin äpplen, önska våra var lika fina. Min lilla "V" har ätit ett fin gott äpple av våra idag, kanske att man kan äta 3-4 st . De andra är fula av mask osv.
Det är ju extra gott att göra äppelpaj på sina egna äpplen.
Krya på dej.
Kram "M" Hjärtan på tråd"

Lönnergårds Anna sa...

Hej och grattis!
Å vad fina bunkar du hade i köket. Är dom av porslin?
Jag har en stor bunke från Lisbet Dahl som nästan ser likadan ut. Lampetten var ju bara UNDERBAAAR!
Vill oxå ha en!!
Kramar Anna

Lönnergårds Anna sa...

Hej och grattis!
Å vad fina bunkar du hade i köket. Är dom av porslin?
Jag har en stor bunke från Lisbet Dahl som nästan ser likadan ut. Lampetten var ju bara UNDERBAAAR!
Vill oxå ha en!!
Kramar Anna

Lönnergårds Anna sa...

Jag va visst snabb på knappen;-)

Uppe på vinden sa...

Stort grattis till både besökare och bygglovet!! Då kommer vi få se renoveringsprojekt till våren! Krya på dig och vila mycket! Kramar!

Maria sa...

Grattis grattis till allt!
Vad kul att få bygga ut och speciellt när man är i behov av det. Lycka till med bygget så småningom.
Och krya på dig! // Maria

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vad mysigt.....vad skulle det kosta med en sådan ljuslampet?? blev lite sugen!?
kram

Anna sa...

Grattis till bygglovet! Förstår att det blir mycket planerande under vintern nu =) Hälsningar från Anna

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Ett jättestort grattis till både bygglov och 30 000 besökare.
Vad roligt att få se lampetten..jag talade med Lena per tel. idag och då berättade hon just om denna och så visar du den nu.!!
Jättefin!
Krya på dig!
Kram Maria

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer med så mange besøkere på bloggen din :-)
Og gratulerer med at dere får bygge ut. God bedring, er forkjølet alle man her også. Merker at det er høst ja.

signe sa...

Wow, va många besökare! Grattis!..och grattis även till bygglovet! :) Mums va gott med äppelkaka och vilka fina bilder du visar! Krya på dig! Kram :)

Skrotmaja sa...

Men du! Grattis : ) Både till bygglovet och till 30000!!! Wow, det är inte illa. Hoppas nu bara att du kryar på dig.

Kanske sover du redan? Kram.

Hulda sa...

Gratulerer med så mange besøkende på bloggen! - OG gratulerer med husbygginga. :) Ikke rart mange kommer innom deg, her er det jo alltid så koselig atmosfære. Nydelige bilder i dag også, eplene så så gode ut. :)

elin1976 sa...

Grattis med tillatelsen. Så bra!
Det er så spennende å gå å vente på en sånn tillatelse!
Håper d vider bilder når dere begynner å bygge! Ha en koselig dag, tråss feber og for kjølelse:O)

Elzste sa...

Åh vad kul för er! Ska bli kul att följa den utbyggnaden i vår. Nu får du krya på dig.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Grattis vad roligt! Mycket jobb blir det nog men ni skapar något för er själva. Krya på er //linnea-maria

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Wow! 30 000 är inte dåligt! Grattis:-D

Och grattis till bygglovet också:)

Susanne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Måste säga att lampetten är jättefin också!!

Susanne

Anna sa...

Stort grattis! Du har ju n sån fin blogg så det är inte konstigt att så många vill kolla in och se hur du har det! Kul med bygglov! Lycka till! KRam

Whitevintagedreams sa...

Krya på dig...hoppas att du mår bättre!!!
Kram

Guldkant På Livet sa...

Grattis till 30.000 besökare och till bygglovet, va kul!! Du har en himla läcker rutig tapet, en sån har jag sneglat
på ett tag nu, skulle vilja ah en sån i köket tillsammans med vita brädor... Vad heter din tapet? Ja, jag är också förkyld o feber men tänk man kan inte låta bli datorn ändå...

Krya på dig bloggkompis, jag hade gärna tagit en snorig fika med dig! : )
Mari.

marie sa...

GRATTIS, GRATTIS!!!!!
Förstår att du har många besökare med en så fin och inspirerande blogg! Allt du visar är ju så fint! Vad mycket gott du bakar! Har alltid drömt om en äppelträdgård men det blev ingen den här gången heller. 3 träd och på sin höjd 5 maskätna äpplen.Hmmm! Får nog plantera nya äppelträd så jag också får baka en äppelpaj! Mums vad gott! Kul med ett recept på lampetten från Lena! Stor kram från Marie

Lottemor sa...

Hei!
Gratulerer med 30 000, JIPPI.
Jeg har fått teller i dag, spennende.
Ønsker deg en fin uke videre.

Veronica sa...

Ljuslampetten var underbart fin! Och grattis till bygglovet!!! Kram.

annmarie wikman sa...

Jättefint på din blogg inte undra på att du har haft 30000 besökare. Jag är ny som bloggar om lantlivsstil och nu vill jag länka till din sida om det är ok.
Jag har lantliv som tema på min sida också, du får gärna kika in någon dag när du har kryat på dig...
Annmarie

dreamhouse sa...

åhh grattis rara du!! vet hur det känns!! lycka till! kram

Lilla Blanka sa...

Hej! Idag är första gången jag är på din sida, vad otroligt fint du har det! Grattis till både bygglov och alla besökande.
Jag har bara haft min blogg i några dagar, men är redan fast i bloggvärlden :)
Kram

Malins-Kuriosa sa...

GRATTIS!

30 000 det är väldigt många det...nästan hela våran stad...
Sen att fått klart med bygglovet försstår jag är toppen...nu blir det röra av sga...
Krya på dig från snuvan nu...

Kramar från Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Stort grattis! Underbart, både till 30 000 (vilket är gigantiskt massa människor!!!!!) och till bygglovet. Hoppas vi får följa med i varje steg ;) Lampetten var underbar! Jag skickar över en massa kryapådig kramar! :)

Skrotmaja sa...

Hej och tack! Ja, det blev lite mer "ombonat" på bloggen av bilden.

Sov gott!

Marie sa...

Tack snälla ni för alla gulliga kommentarer. Nu ka jag försöka besvara era frågor.

Anna: Skålarna är i porslin. Den lilla är köpt i Danmark för några år sen och den stora köpte jag på ICA för några månader sen. Tänk att man kan fynda på ICA!

Lisa: Tror lampetten kostar ca 500 kronor.

Mari: Tapeten heter Elsa och kommer från Sandbergs tapeter.

Annmarie: Klart du får länka, jag blir jätteglad.

Lovar att ni ska få följa utbygget under våren. Det är min halvsyster som har gjort ritningarna, så det känns extra roligt.

Kram Marie

Granne med Selma sa...

Grattis till både bygglov och vacer bukett! Gissar att du är i full gång mentalt att inreda utbygget! Det är nästan det roligaste. Att kolla runt, fantisera och planera! Åh, så roligt!
Kram