torsdag 6 september 2007

Arbetsrum

Visar idag lite bilder från vårat arbetsrum. Eller rum, snarare en liten vrå , då det här förut var en kallgarderob. Men utrymmet räcker till att få plats med det allra nödvändigaste. Det är mest min man som använder arbetsrummet då han vid sidan av sitt vanliga jobb också har ett eget litet företag. Tänker inte visa mannens egentillverkade arbetsbord då jag tycker att det är jättefult, försöker övertala honom om att jag åtminstone ska få måla det vitt. (Övertalningsförsöken går sådär.) Istället blir det bara lite detaljbilder inifrån arbetsrummet.
jj
k
k
k
k

Tack till alla som tittar in på min blogg, både kända och okända. Ni förgyller min vardag. Ha en riktigt bra torsdag. Kram Marie

27 kommentarer:

"M" sa...

Underbara detaljer, och verkar vara
ett härligt hem du har, jättefint.
Lampan gillar jag, har sett många ex. men får man fråga var din kommer i från??
Kram "M"

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Mmmm, så fint! Ser inbjudande ut att smyga in o stänga dörren för en minuts vila när vardagslivet är allt för intensivt...
Stå på dej om att få måla bordet! Är resten av rummet så fint kan man ju inte ha ett fult bord! Hälsa din man att en nöjd fru ger honom lugn o ro! :-)

Anna sa...

Åå vilka vackra detaljbilder från din mans arbetsrum! Älskar stolen med fårskinnet, och anslagstavlan i fil de fer! Så vackert!

:)Anna

Hulda sa...

Virkelig HERLIGE bilder fra arbeidsrommet! Vinduene og pynten der, er så fin! Likte oliventrærne på brettet, og lykta var nydelig. Mange fine detaljer!

Evelinas hus sa...

Dom är envisa ibland men brukar ge med sig efter tjat :-).
Jättefina detaljer.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

Mysiga lantliga ting sa...

Vilket härligt arbetsrum att vara i! Många fina detaljer. Anslagstavlan på sista bilden är såå fin, en sån vill jag ha!
Kram Johanna.

Ruffa sa...

Jättefint, den mörka stolen är så fin mot den vita väggen!
Skönt att höra att oxå andra har sådant som man bara drömmer om att få göra något åt :)
Ha en skön dag! kram/ruffa

WhiteVintageDreams sa...

Åh ditt hem är verkligen såå fint & det är inget jag bara säger :). Visade min son "dina" lek-bakelser, å fastän han e kille o liite tuff, så ville han genast ha egna ;). Å genast kom massor med nya förslag till hans rum...uuundrar var han fått sin fantasi ifrån *fniss*???
Kram

signe sa...

Åh så vackert! Nu blev jag inspirerad!..Jag vill oxå göra iordning ett arbetsrum/pysselrum! Jättefina detaljer! Stolen var så fin med snidade ben och fårskinnsfäll och fönstret med fina detaljer och korthållaren på väggen m fina gamla kort! Tidningshållaren och lampan oxå! Gu va fint!...Nu blev jag sugen på att måla ett rum m träpanel i källaren och fixa iordning! Kram :)

Karin sa...

Jättefina detaljer! Man har svårt att tänka sig att det står ett FULT bord där inne :) Man tänker istället, vitt vackert gammaldags med lite nött charm ;) Hejja på med övertalningen!
Kram Karin

VÅRT NYA HEM sa...

Så mycket fint! Bra inspiration för mig till vår skrivbordshörna!! Ni har verkligen ett härligt och underbart fint hem! Ha en mysig torsdag!
Kram från Jenny

Uppe på vinden sa...

Så fin liten arbetshörna, mysiga detaljer! Må gott! Kram!

Lina sa...

Gillar din tidningskorg! Så mysigt det ser ut med skinfällen i stolen!!

Maria sa...

Det var allt ett bra lyxigt kontor din man har. Han måste vara bra nöjd. Fina detaljer. // Me

Skrotmaja sa...

Ja det var vackra bilder! Lycka till med övertalningsförsöken...man blir ju riktigt nyfiken på bordet : )

Kram.

Hvita sinnen sa...

Åh så underbart fint, panelerna bakom var urfina. Gillade verkligen att rummet inte hade gardiner!

Nya och gamla ting sa...

Ser jättemysigt ut verkligen.

Sagalisa sa...

Så rofyllt o vackert...där skulle jag oxå vilja sitta..Anna

Nygammalt sa...

Åh vad snyggt. Lampan och "tavlan" (den sista bilden), är det House Doctor? Vart har du köpt dem?
Kram.

Marie sa...

Hej alla!

Vad roligt att ni gillade vårat lilla arbetsrum. Lampan beställde jag från Fridas gård för några månader sen, vet inte om det är House doctor. Anslagstavlan har jag köpt i Danmark för några år sedan.

Kram

Dubbelörnen sa...

Sååå vackert... Drömmer om vårt blivande vard rum...

Kramar

Mary sa...

Hi Marie - I hope you can read English! Just want to say that your blog is so beautiful. I cannot read anything however the photographs are amazing so I will return to enjoy more.
Best wishes - Mary (North Carolina, USA)

WhiteVintageDreams sa...

Jag hade stor lust att retas lite ang nissarna :). Men jag låter bli...är rädd att det ska missförstås ;). Text kan ju låta hårt fastän man "busar", om du förstår vad jag menar.
Meeen om du ångrar dig om nissarna...*fniss*.
Trevlig helg
Kram

Lönnergårds Anna sa...

Så vackra bilder. Jätte mysigt.
Ha en skön helg!
Kram Anna

Elzste sa...

Vilket härligt fönster ni har i arbetsrummet. Tänk om man ändå hade rutor med spröjsar. Dte är så fint, även om det är lite bökigare att putsa.
Kram Elzie

signe sa...

Hej igen! Får man vara fräck och fråga var du har köpt "anslagstavlan" i fil de fer?? Den var såå fin! Kram :)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har tittat in här då och då, men nu var det riktigt länge sen!
Ska bli ändring på det.

Nu ska jag tassa runt här en stund och uppdatera mig bland alla inlägg:-)

Länkar dig om jag får? Hojta annars..

Susanne