torsdag 27 september 2007

Eucalyptuskrans

3-åriga E:s favoritbutik här i våran lilla stad är blomsteraffären. Hon har varit med mig en del där och blivit riktig kompis med en av tjejerna som jobbar där. Så fort vi går förbi vill hon gå in och köpa blommor, skulle man ju gärna göra men det blir ju lite dyrt! En av anledningarna till att E så gärna vill gå in dit är att hon vet att hon alltid får en blomma av J. Hon får följa med in i rummet bakom butiken och välja bland sånt som blivit över, typ gått av. Min E skiner som en sol varje gång hon kommer ut med en liten avbruten blomma i handen.
j
Idag var vi iallafall i blomsteraffären, jag skulle köpa en blomma till en kompis. Det blev lite till mig själv också, de hade nämligen eucalyptus. Var tvungen att köpa ett par kvistar och göra en krans. Har hängt den i vardagsrummet och den sprider en underbar doft omkring sig. Pyntade den med ett gammalt kort och lite spets.
j
j
Vill önska alla en riktigt trevlig helg. Kram Marie
k
Ps. E var också nöjd med besöket i blomsteraffären, hon fick sin avbrutna blomma. Blev en röd gerbera den här gången som nu förgyller hennes rum.

39 kommentarer:

Lisa sa...

Tack, för fina kommentaren på min sida! Ja kronorna hon gör är helt underbara.
Kul att du tycker om mina akvareller!
Vilka underbara bilder du har - och eucalyptusgransen är såååå underbar och med det fina kortet till. Du har verkligen en ljuvlig smak! *suck*
Ha en jätteskön helg!

Lisa

Tonje sa...

så vakker den kransen var=) Så hyggelig det må være å kunne få lov til å velge seg ut en liten blomst når man er innom=) Ha en fin dag

Inre Harmoni sa...

Vilka underbara bilder du har - och eucalyptusgransen är underbar.
Här inne hos dig dagligen! Älskar din blogg!

Ha en skön helg!
Kram Jessisca

johanna sa...

Jag älskar eucalyptos..kan ha kransar överallt med det...jättefint du har gjort.
kram

LantlivsAnette sa...

Så gulligt av tjejen i blomster affären att göra så !! tänk vad lite kan göra så mycket..och då handlar ju mamma mer än gärna i den butiken eller hur ?
Man ska alltid tänka på att barnen är morgondagens kunder..behandla barnen väl...vi håller på och inreda en liten barnhörna i vår nya butik..vi har en i vår butik nu också och det är väldans uppskattat kan jag säga..
Vad fin krans du gjort..jag måste bara få härma dig...
Kram Anette

linnea-maria sa...

Det kallar jag service! Vilken trevlig butik och en sån enkel gest. Kransen är jättefin.

"M" sa...

Lilla "E" måste ha det i generna då efter dej och mormor blomsterintresset..kul..hoppas det varar..Vad fin kransen blev...en sån kanske man ska försöka sej på..
I dag ska ju jag till dina hemtrakter...vi ses en annan dag.
Ha det bra i "storstan" Kram "M"

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilken go tjej...skönt att höra att det finns sådana människor :)!!!
Superfin krans...en sån önskar jag mig av tomten *fniss*. Tror inte att jag kan göra en egen ;).
Ang granen, vet du vad...jag kommer ha svårt att hålla mig länge till. Anstränger mig verkligen ;)...vill ju inte att sonen ska få en "traumatisk" barndom *skratt*
Trevlig helg!
Kramar

Lilla Blanka sa...

Vilken jättefin krans! Har länge velat göra en sådan till mig själv men inte vetat vad det är för slags blad - så nu vet jag att det skall vara Eucalyptus :)
Kram!

Veronica sa...

Åhh, jag vill oxå ha eucalyptus..! Vad fin kransen blev! Visst är det härligt med människor som ser de små människorna....vad gulligt att göra så! Ha en jättebra helg! Kram veronica.

Hulda sa...

Så nyyydelig den kransen din ble!! Likte det gamle kortet med blonden som du har hengt i midten. :) Er på stadig utkikk etter eucolyptus og olivengrener selv, men har ikke greid å finne enda.

Artig at jenta di er så glad i blomster!:)

VÅRT NYA HEM sa...

Vilken fin krans du gjort! Du är verkligen en sann inspirationskälla! Tack!

Önskar dig en trevlig helg!
Kramar från Jenny

marie sa...

Men himmel vad fint och vilket fint kort och så kul för din lilla tjej! Visst är det en underbar doft som kommer från euacalyptus!! Kram och trevlig helg!

atmosphere sa...

Sååå fint Marie! Och tänk va skönt att det behövs så "lite" för att göra någon glad. Gammal som ung.
Kramar & trevlig helg.
Ingrid

Inredningsgalen sa...

Stod i affären i går och tittade på en liknande krans i form av ett hjärta. Ångra så att jag inte köpte den. Får bli nästa gång!

Anna sa...

Vilken underbart vacker krans! Hur har du gjort? Använt ståltråd som stomme?

Vad gulligt det låter med lilla E som får en blomma varje gång ni handlar i blomsteraffären!

Kram
:)Anna

Jenny sa...

Jättefin krans!
Trevlig helg!
Kram
Jenny

Ardisia sa...

Jäg gillar bäst enkla kransen, den är jättefin!

Vilken trevlig & snäll tjej ni har i blomsteraffären :O Riktig go gest att ta hänsyn till en liten tös som gillar blommor :)

Ha en toppenhelg! Kram

Lina sa...

Oh så fint! HAr du plockat av bladen och stuckit in de på ståltråd eller ahr du bundit kvisten kring en stomme?

Fridhemspinglan sa...

De klämda, kortskaftade buketter som våra barn plockar har allt en egen charm...

Kram :)

Nicolinas boning sa...

Ljuvlig krans med ljuvliga tillbehör på;-)
Gerbera är en av mina absoluta blomfavoriter så jag förstår att E var nöjd...
Trevlig helg och kram/Birgitta

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilken underbar krans du gjort..
Jag var till blomstergrossen inför förra helgen..köpte just såna kvistar och gjorde oxå en krans och girlang.
Bladen är så vackra..lite grågrna och passar så bra till de vita.
Ha en skön helg!
Kram Maria

Uppe på vinden sa...

Så charmigt med din dotter!! Hon kanske här börjar sitt intresse för blommor....vem vet vad det kan bli i framtiden.....Underbar krans!! En sån skulle jag vilja ha....*ler*....Önksar dig en skön helg! Kram!

Marie sa...

Till er som undrar hur jag gjort kransen. Jag har helt enkelt bara använt kvistarna som dom var och bundit samman dem med grön spoltråd lite här och var. Alltså ingen stomme av något slag. Var jättelätt men lite kladdigt, då eucalyptusen är lite kladdig. Var så kul material att arbeta med så nu är jag sugen på att göra en girlang också. Lycka till!

Kram Marie

Malins-Kuriosa sa...

Låter helmysigt att ha blomsteraffären som favoritbutik och att alltid få en blomma med sig därifrån...
Vilken bra idé du bjuder på det där med att göra en krans av eukalyptusen...köper några kvistar ibland på vintern för att få in doften...men att arrangera den så ska jag pröva...

Kramar från Malin

Petra sa...

Så himmla fint! Tjusigt med bilden i också! Ha en go helg!

Evelinas hus sa...

Det låter som en mysig blomsteraffär. Fin krans du gjort, hoppas du får en trevlig helg.
Kram Caroline

Guldkant På Livet sa...

Så vackert!!! Vad du är fiffig, billigt sätt att försköna för det blev verkligen snyggt med det där lilla gamla kortet också! Bra service i butiken, en kul grej som ni alla vinner på och lilla E blir lycklig, rart! Ha en trevlig helg! Mari.

Anna sa...

Å den är ju så fin!

Jag blev så sugen också på att göra en krans av eucalyptus, men i vår blomsteraffär hade de ingen ! Får vackert vänta lite till, för de skulle få hem närmare jul!

Kram
:)Anna

Nygammalt sa...

Så gulligt! =) Visst är det lustigt hur olika syskon kan bli?
Din ekalyptuskrans är jättefin, hur länge håller de?
Ditt förra inlägg var jättefint också (som vanligt).
Ha en härlig helg! Kram.

katarina sa...

Men va vackert med Eucalyptusblad i kransen:)
Oj, Go morron förståss:)
Jag läste i ditt förra inlägg så olika ens barn kan vara. Håller ´helt med , 4 olika personer har vi här hemma oxå:) Med en väldig ålderskillnad i o f sig men:) En sak har flickorna gemensamt dock ( med sin mor) Ett alldeles väldigt heminredningsintresse och en fachination av det vackra vita:)

Killarna (nu 15 och 17 ) har oxå en klar förmåga att se på inredning på ett bra sätt...hm, kanske ett genomgående intresse från alla barn och mig och Gösta,hihi.
Så lika vi blev nu då, haha

Hoppas ni får en trevlig o skön helg Marie.

Kram Katarina

Jennyshemochharmoni sa...

Vad sött! :) Bor en liten florist i E kanske :) Kransen är helt underbar, såå fin! Trevlig helg! KRAM

MiaMaria sa...

Visst är det vackert med Eucalyptus krans.
Ser såååååå vackert ut!
Trevlig helg! // Miamaria//

Elzste sa...

Ja, se ungar!! Dom är för härliga. Härlig var din krans också.
Ha en skön lördagkväll.
Kram Elzie

Engsroom sa...

det var en fin krans!
Ella

Nicolinas boning sa...

Jag har länkat dig...hoppas att det är OK?
Kram/Birgitta

Ruffa sa...

Sååå vacker krans!
Själv var jag oxå med våran lillcajsa till blomsterhandeln häromdan, och hon ville ha en liten krukväxt till sitt rum. Resolut tog hon en vit. [hon vet ju nog vid det här laget att vitt är vackert = miljöskadad?] Övertalade sen henne att rosa är oxå vackert, du får gärna ta en rosa... vilket hon då gjorde till slut. :)

Mysiga lantliga ting sa...

Gud vilken fin krans och dekorationen till. Jättesnyggt!!!
Kram Johanna

signe sa...

Åh va fint du har gjort med eucalyptuskransen och det fina kortet! Jag gillar oxå den växten och gärna ihop med en stjälk amaryllis i december..vackert! Hur håller sig en sån krans förresten?
Tack för din snälla kommentar om min nya blogg..lutar åt att det blir den nya som gäller..men kommer att behålla den gamla ändå! Ha en bra dag! Kram :)