lördag 15 september 2007

Höst

Idag har vi höststädat i trädgården. Plockat bort alla sommarblommor, tagit in trädgårdsmöblerna i förrådet, gjort lite fler höstplanteringar m.m
j
j
Man har tur som har en liten hjälpreda i trädgården.
kk
Idag har det varit riktigt höstväder. Solen har visserligen lyst men det har varit kallt och blåsigt. Tycker att det känns kallt även inne, så nu ikväll har vi tänt både i kakelugnen och en massa ljus överallt. Här en bild från matsalen/vardagsrummet.
k
Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar Marie

30 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Wow, rummet ser helt magiskt ut, jättemysigt!
Trevlig helg!

Lynetmor sa...

Hei, så koselig med alle de lysene :-)

Anna sa...

Så mysigt med alla ljusen! Vilket vackert rum! Gillar skåpet!

signe sa...

Vilka fina bilder från trädgården! Gillar verkligen dina krukor!..bra med en liten hjälpreda oxå :) Va härligt det ser ut i rummet med ljusen tända i mörkret! Kram :)

Inmycarport sa...

Hej Marie!

Vilket vackert vardagsrum..det ser såå mysigt ut och det låter så härligt att få tända en kakelugn..lyckliga du.
Vad skönt att ha höststädat i trädgården..så långt har jag inte kommit..pellargonerna blommar som aldrig förr och har inte hjårta att ta bort dem.
Nu är det dags att gå till sängs.

God Natt!

Lallis sa...

Vilket supermysigt rum:)
Ja, idag har det varit full blåst.
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

annmarie wikman sa...

Härligt med höst ändå...
Annmarie

petra sa...

Åh så skönt att ha det gjort!! Jag har sagt att jag måste göra det i flera dagar men det kommer alltid något emellan. Mysigt det såg ut hemma hos er med ljusen tända!

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vad fint ni har det. Å du, visst blir ljuskontot lite högt på hösten ;)? Å du, den där kakelugnen är jag liiite avis på :).
Supersöt kärra...vad trevligt att ha en egen liten trädgårdsmästare till hjälp *fniss*....
Hoppas att du mår bättre nu :).
Kram

Uppe på vinden sa...

Skönt att höststäda trädgården!! Vilka underbara kvällsbilder från ditt vardagsrum!! Ha en skön söndag! Kram!

Ina sa...

Vilka fina och mysiga bilder, ser riiiiktigt fint ut!!
Kram Ina

Veronica sa...

Så fint!! Vilken härlig översta bild, precis sånt väder var det igår...höst! Sånt vackert matsalsrum ni har, ljuvligt fint...Kram Veronica.

En Doft Av Danmark sa...

Du har det sååå mysigt, blir alldeles sjuk. Ljusbrickan är så vacker!
ha en underbar söndag!
Kram
Dorthe

VÅRT NYA HEM sa...

Så mysigt!!! Håller med om att rummet ser helt magiskt ut!

Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar från Jenny

atmosphere sa...

vilket urmysigt rum. Magiskt tjusigt med alla levande ljus.
Trevlig helg! Kram Ingrid

PS. vad kul att du gillade säcken. DS

Nygammalt sa...

Precis så där mysigt ska man ha det i höstrusket. Jättefint hem har du.
Kram.

Guldkant På Livet sa...

Vilket otroligt vackert vardagsrum du har!! Så mysigt!! Och fint på brickan du hade gjort! Ja, jag ska höststäda jeg med så snart jag är friskare, än lver jag på sommarblommorna... Ha en skön söndag & ny vecka! Mari.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbart mysigt du har!!

Susanne

Hulda sa...

Det er alltid koselig å tenne lys inne når det er mørkt ute. Koselige stemningsbilder fra stua.

Fine hagebilder også, søtt med den lille trillebåra. :)

Du må ha en fin søndag!

"M" sa...

Vad mysigt det ser ut med lampor och alla ljusen.
Jättefint.
Kram "M"

Sublim Design sa...

Vad vackert inspirerande bilder!
Det är just tända ljus som bland annat gör hösten så mysig.
/S

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint ni har det !!
Kram Anette

Skrotmaja sa...

Så skönt att kunna tända en brasa när det känns kallt och snårigt! Du visar jättefina bilder, allt från de vilande "sommarkrukorna" till ert inbjudande vardagsrum...

Ha en skön kväll. Kram.

Dubbelörnen sa...

Mysiga bilder men än rensar jag inte ute o tar inte bort trädgårdsmöblerna än på ett tag...

Njuter fortfarande av det lilla jag får ;)

Kramar

Engsroom sa...

Ni har det verkligen fint hemma!
Bra med en liten hjälpbreda också gullig bild.
Ella

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hej Marie!
Ja, i helgen kom nog hösten till oss här i Jönköpingstrakten...Regn och rusk... Vi tog oxå tillfället i akt att tända kakelugnen och mysa...Får jag bara vara inne och ha det varmt och skönt så gillar jag när det ruskar ute. Detta rimmar ju illa med mitt jobb på förskola där jag måste vara ute i alla skilda väder varje dag...
Nåväl, det är bara ett vik. för hoppningsvis får jag ett lärarjobb snart och då blir det annat...
Ha en go vecka! Kram Linda

Evelinas hus sa...

Vad skönt att ha det gjort.
Vilka mysiga bilder med tända ljus.
Kram Caroline

Pia..... sa...

Hmmm precis vad jag skulle gjort dennna helgen med..höstfint alltså..men men nu gjorde jag andra saker..som ...hälsade på min nya lilla hjärtegryn till barnbarn...sen gick helgen väldigt fort...:)..PIA

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vännen!
allt gick bra med barnen...men man blir lite trött :)
Vad mysigt ni har haft det. Visst är det ruggigt nu? imorse när maken åkte till jobbet var det alldeles mörkt ute. Men det är tur att det finns kakelugnar och stearinljus. Kram

Anna sa...

Visst känns det bra när man har höststädat i trädgården! Vi kom bara halvvägs i går! Ska göra lite höstplanteringar i veckan...

Vilka underbara bilder du visar från vardagsrum/matrum! Det ser så vackert ut! Skulle mer än gärna slå mig ner i soffan och mysa bland alla ljus:)

Kram
:)Anna