söndag 23 september 2007

Inspiration

Här kommer lite inspirationsbilder från den underbara butiken Honning & Flora. En av de finaste butikerna jag någonsin varit i. På deras hemsida kan man nu även kika på olika tidningsklipp där de har varit med. Kolla här om ni blir nyfikna.j
k
k
l k
På hemmafronten händer inte sådär jättemycket kul just nu. Maken håller på att bila ur källargolvet inför den stundande renoveringen av tvättstugan. Inte såå mycket att visa på bild.
k
Ha en bra söndag. Kram Marie

27 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åååh vilka fina bilder , den butiken skulle man allt vilja fara till..
Så ni håller på med tvättstugan...jag minns hur det var när vi renoverade våran..buller och damm...
men det blir bra till slut när man får komma in o pynta..Kram Anette

"M" sa...

Underbara bilder...man blir ju helt salig..vad kul det vore att få åka dit och njuta...jag som inte varit i danmark sen jag var liten...nu är det nog dags att ta tag i det..mot danmark...inom kort.
Kram "M"

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Tack för att du visar oss dessa underbara bilder...det är bara så fint!!!
Jag glömmer oftas bort att gå in på deras hemsidor.
Ha en skön dag!
Kram maria

WhiteVintageDreams sa...

Underbara bilder...jag önskar mig en tjockare plånbok av tomten. Ja, jag har varit snäll i år ;).
Vad kul att ni börjat i tvättstugan :). Jaja, du kanske inte tycker att det e så kul just nu...men "snart"! Kan du inte avslöja liite tvättstugeplanering ;)???
Kramar

Lilla Blanka sa...

Åh, vilka underbara bilder! Jag har haft Honning og Flora som "favoriter" länge men aldrig fått tillfälle att komma dit "live". Jag hoppas verkligen att komma iväg dit nästa sommar, för det verkar finnas så himla mycket fint där!
Är den sista bilden på ert fönster? Jättefint och charmigt!
Ha en skön söndag! Här strålar solen och vi har 15-16 grader idag, lite somrigt faktiskt :)

Jenny sa...

Ja, nog blir man inspirerad alltid...
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Jenny

Hulda sa...

Takk for herlige inspirasjonsbilder og linker til Honning&Flora! Disse bildene skal jeg gjemme. Likte de bildekortet i vinduet. Har en slik streng hengende i kjøkkenvinduet, så nå fikk jeg en god idè. :)

Uppe på vinden sa...

Superfina bilder!! Dit vill jag också åka! Så roligt att tvättstuagn ska göras om...men inte lika kul under tiden....Fortsatt skön söndag! Kram!

Jennyshemochharmoni sa...

vilka underbara bilder! Maken kan få bila hos oss också, skulle verkligen behövas *fniss* Ha en bra söndag! KRAM

Anna sa...

Suck vad vackert! Den butiken skulle jag mer än gärna vilja besöka!

Kram
:)Anna

Engsroom sa...

Vilka fina bilder finns massor som man skulle vilja köpa sig!
Ha en skön söndagkväll!
Ella

Valdemarsro.dk sa...

Den butik må jeg snart besøge, den ligger jo ikke så langt fra København kan jeg se :-)
Jeg må nok lige spare lidt sammen først, jeg kan allerede nu se at de har mange fine ting, som passer godt hjem til mig. Tak for tippet

faster atta sa...

Den butiken verkar ju helt underbar! Jag har sett p� flera bloggar att det skrivs om den!

Nicolinas boning sa...

Visst är det en otrolig butik att gå i!Man blir ju ALDRIG färdig med tittandet,vänder man sig om åt ett annat håll så är det mer att titta på...och mer...och mer...;-)
Hälsn./Birgitta

Ljuva ro sa...

Blir så sugen på att åka dit! Får väl planera semesterrutten efter butikens läge!

Guldkant På Livet sa...

Oja, helt sjukt va mycket vackert de har och vilken miljö!!! Tack för titten, ha en toppenbra ny vecka!! Mari.

Ardisia sa...

Jättevackert!

Det verkar vara många som ska börja/håller på med med tvättstugan. Vi är nästan färdiga. Skööönt!

Hoppas det är ok att jag länkar till dig! Kram

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hej hopp!
Vilka underbara bilder...tänk om det fanns en så´n affär på hemmaplan...men vi har ju Lustfyllt och det är inte fy skam det inte...! Men, visst vore det underbart att få gå i den affären o botanisera då och då...
Kram Linda

Cathy Louise sa...

Wow these photos are sooo beautiful... Thanks for sharing
take care
cathy

Granne med Selma sa...

Underbara bilder! Kan vara skönt att ha något sådant att kika på när det rivs och donas ni tvättstugan :-)Tänk, på en av bilderna har de lagt gamla brädstumpar i en hög och det är VACKERT! Härligt!
Kram

petra sa...

Visst är det en underbar butik, gör själv lite "reklam" för dem från min sida nu, ler. Skulle så gärna vilja åka dit. Har du varit där?

MiaMaria sa...

Vackert!!!
Underbart!!!
Härligt!!!
Inspirerande!!!
Vill ha!!!
Ha´det gott! // MIamaria

signe sa...

Oj, så vackra bilder! Underbar inspiration! kram :)

Marie sa...

whitevintagedreams: Vi gjuter bara nytt golv i tvättstugan nu i höst. Resten av renoveringen kommer att ske i samband med att vi bygger ut huset til våren. Så mina planer för tvättstugan är inte sådär långt gångna än.

Lilla Blanka: Nej tyvärr är det inte vårat fönster. Fönstret finns på Honning & Flora.

Jenny: Ska fråga maken om han vill bila hos er också, hihi.

Petra. Ja vi var där i somras. Vill dit snart igen!

Minna sa...

Så underbara bilder, längtar att få besöka den butiken någon vacker dag! Så fin sida du har, massa vackra inspirerande bilder!!!

Underbara Små Ting sa...

Verkligen underbara bilder från den butiken !

Kram Kram
Carina

hanne sa...

Jeg har lige surfet en masse svenske og norske bloggere og kikket på indretning. Jeg elsker selv den lyse, lette, lidt skrammede/brugte, nostalgisk romantiske stil - men har altid tænkt, at det var et nordisk/ scandinavisk fænomen.

Nu konstaterer jeg, at i mine nabolande anser man det for at være en særlig dansk stil. Hvor er det interessant at se sit eget land med andres øjne...