söndag 2 september 2007

Lite mera köpmansdisk

Här kommer lite fler bilder på köpmansdisken som står i vårat vardagsrum. (Tyvärr kommer ju tv:n med på bilden, men ni kan ju låtsas att ni inte ser den.) Är inte färdig med pyntandet i vardagsrummet, därför ser väggarna lite kala ut.


För att piffa till det hela lite har vi på några utav lådorna använt oss av schabloner. Siffrorna 1-10 är utplacerade lite varstans på köpmansdisken. För att underlätta för barnen har vi deras saker i de siffermärkta lådorna.

Ha en trevlig fortsättning på helgen. Kram Marie

31 kommentarer:

Maria sa...

Super läckert blev det!
Fint när det är nummrerat och lätt för barnen. / ME

Veronica sa...

Det blev bara såå fint!! Underbar idée att ta siffror! ha en skön söndag!! Kram.

signe sa...

Åh så fint det blev! Jättefint med siffrorna på lådorna oxå! Ditt vardagsrum ser ljust och fräscht ut! Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

Engsroom sa...

Verkligen fint har ett stort skåp i mitt matrum som jag är i valet och kvalet om jag sak skriva på lådorna, med dina bilder gör mig sugen att göra det.
Ella

Nya och gamla ting sa...

Gaaaah, vad snygg köpmansdisken är. Å de där siffrorna blev pricken över i:et! Jag vill också ha en sådan:-( Ser fram emot fler bilder.

Anonym sa...

Köpmandisken är helt underbar. Och siffrorna blev jag kär i. Det var verkligen pricken över i. Vart finns schablonerna att köpa. Jag blev tok-inspirerad.

Mvh Marit

Ruffa sa...

Åh vad jag har längtat efter att få se HELA köpmannasisken. Och äntligen...Den är ju superfin, och det där med att numrera bara några av lådorna var verkligen en supersmart och riktigt snygg ide´! Blir så där lagom mycket av det goda :)

det blir att hålla utki efter en sån framöver, men jag kan ju förstå att det ligger en hel del jobb bakom en sån fin disk...

Ha det gott! kram/ruffa

Petra sa...

Åh, så fint! Vilken rolig ide med siffrorna. Visst är det fullt med tv och tekniska föremål. Men dock värre nödvändigt. Spännande att få se mer av ditt vardagsrum!
Kram Petra

Uppe på vinden sa...

Din köpmansdisken är ju så mysig! Det kan inte hjäpas, vi har nog alla en "ful" tv-apparat i våra vardagsrum....kan någon designa en Shabby-chic tv??..hi hi....Kram på dig!

vildängel sa...

Jag har oxå en köpmansdisk som tv-bänk - den är ju förståss snyggare utan tv på, men å andra sidan vill jag inte leva utan tv... *s*

WhiteVintageDreams sa...

Åh helt underbart suuuperfint :). Hoppas att du känner dig supernöjd!!!
Å jag ställer oxå frågan...var har du hittat schablonerna :)??? Hoppas, hoppas att de e nyköpta ;).
Kram

johanna sa...

Hej
men såå fint det blev..vad roligt verkligen jättefint med siffrorna..
kraam

Malin sa...

Så fint det blivit och siffrorna är jättefina till...en bra idé...
Är fortfarande lite avis på Er hade passat perfekt här hemma...

Kramar från Malin

Anna sa...

Vilken jättevacker köpmansdisk! Och vad läckert med schablonerna på! Tv:n är ju nödvändig tyvärr! Vill inte heller att vår ska synas, men jag älskar att titta på en bra film, så man är ju lite kluven där!

Spegeln och madonnan är underbara!
Soffan ser jättefin ut! Var har du köpt den?

Skulle gärna vilja se mer att ditt vackra vardagsrum:)

:)Anna

Evelinas hus sa...

Smart med siffrorna. Den är ju bara så snygg.
Kram Caroline

Gammelgård sa...

Så himla fint! Den slukar säkert massvis med saker!

"lilla slottet" sa...

Det va ju en kanon fin idé att numrera lådorna.
ses!

Marie sa...

Hej alla!

Schablonerna har jag köpt på Lustfyllt utanför Habo. De kommer från Petit Crapaud. Kul att ni tyckte det blev fint med dem.

Anna: Soffan är tillverkad av Lagerins Möbler AB i Tibro.

Kommer mer bilder från vardagsrummet när jag har fixat till det lite mer.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Men, vad fin den blev!!! Fyndigt att sätta dit siffror o så snyggt dessutom...pricken över i:et liksom. Förstår att du är nöjd. Eftersom jag själv inte gillar för mycket saker på väggarna tycker jag att det var jättesnyggt som det var på bilden. Behövs inte mer...
Kramar från Linda

Hulda sa...

Så fint det ble med de nummrene på skuffene! Stilig!:)

Skrotmaja sa...

Hej! Så fint det blev. Extra plus för de vackra schablonerna! De gillar jag skarpt. Har försökt skriva på frihand "skattkista" på lillans leksakskista i matrummet...hm-hm, skulle ha behövt dina schabloner : ) Sov gott!

Pia..... sa...

Hej...snyggt det blev...köpmansdisken är det en gammal sån eller?..väldigt fin ...siffrorna var priken över i..såg i nlägget ditt var nånstanss du fått tag i dom..kanon...ha en trevlig måndag...PIA

Skogsfrun sa...

bedårande fin!!! ja, tv-apparater... tänk att de ska förstöra så.. vi har big problems med det där med tv, jag och min sambo... ska köpa ny och jag vill inte ha ngt stort vräkigt... vååra åsikter råder delade meningar... men jag tror att jag vinner :D

bagateller.se sa...

Åh, det är ju en fantastiskt fin köpmansdisk du har!! /Terese

VÅRT NYA HEM sa...

Men du, så himla fin den blev!!! Verkligen fint med siffrorna ni målat på en del av lådorna!
Kram från Jenny

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vad fin köpmansdisken blev och shablonen är ju jättefin. Roligt att du inte skrivit på alla lådorna....
Jag väntar varor från Petit Crapaud ...men jag missade helt scablonerna.
Ha en skön kväll!
Kram Maria

Lönnergårds Anna sa...

Oj oj oj vilken köpmansdisk. Attans så snygg.

Kram Anna

Karin sa...

Köpmandisken blev jättefin!! Smart med siffrorna till barnen och snyggt också. Tack för ditt inlägg
Kramar Karin

LantlivsAnette sa...

Oj oj oj så fint ! Man blir ju alldeles stum...såg att du svarat varifrån schablonerna kom ifrån,såna måste jag ju bara få tag i..Kram Anette

Fridhemspinglan sa...

Vilken härlig möbel!

Det ser ut som att väggarna inte är helvita. Om det stämmer, vad har du målat med?

Kram :)

Jennyshemochharmoni sa...

Ååå vilket inspirerande vardagsrum ni har! Jag gillar det verkligen. Skänken är huuuur fint som helst!! Ser så mysigt ut, jag vill bara sätta mig ner ;) KRAM