söndag 9 september 2007

Mera schabloner

Jag tog en tur till Lustfyllt igår, så nu är jag full av inspiration som alltid när man varit där. Det hade inte hunnit komma några nya varor än, men Lena berättade vad hon hade köpt in. Verkar komma hur mycket fint som helst. Önskar jag hade en kappsäck full med guldpengar precis som Pippi Långstrump!!!
j
Köpte iallafall den här schablonen. Min 3-åring är inne i en riktig prinsessperiod så jag kunde inte låta bli den här kronan. Behöver jag tala om att hon blev överlycklig.
k
Full av ispiration är jag nu på riktigt grejarhumör. Innan jag drar igång något ska vi dock först ta en skogspromenad i det gråa höstvädret. Ha en bra söndag. Kram Marie

28 kommentarer:

Grinden på glänt sa...

Va fint det blev med kronan! Min dotter är också prinsessa just nu... hon skulle älska den där!

/B sa...

Åh, vilken fin schablon! Verkar vara en härlig butik ...
/B
www.lyckligagatans.blogg.se
PS. Snart, den 21:a, är det dags för ett rejält "tårtkalas" hos oss. Ska bli så kul.
=)

"M" sa...

Jättefin. Förstår om hon blev glad.
Ja, min 4-åring är åxå mkt för prinsessor med klänningar, diadem osv.
Gulligt.
Hon är inte riktigt bra, uppe och lekt en stund nu, men nu har hon somnat i sin säng ser jag.
Ha det så bra.
Kram "M" Hjärtan på tråd

Uppe på vinden sa...

Den där hade min 5-åring också gillat!! Vi har också precis tagit en höstig promenad, soligt men blåsigt! Fortsatt skön söndag! Kram!

Hulda sa...

Så flott det ble med den krona på skapet til jenta di. :) skjønner godt at hun ble glad for det! Høres ut som en veldig spennende butikk også. Er grått vær her også i dag, hadde tenkt oss til hytta, men lar være. Vi var i hytta i går, da var det sol og godt vær.

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilket fint barnrum...åh jag är nog fortfarande lite prinsessig *fniss*. Men det kanske är för att jag bara har en son. Eller bara omogen ;)?
Jag skulle inte bli ledsen om du berättade vad hon köpt in...jag loovar :).
Hoppas att du får en härlig söndag.
Kram

Guldkant På Livet sa...

Jättefint prinsessmärke och vilken vacker skåp!! jag hade helt missat ditt inlägg med den färdiga köpmandisken , så snygg den blev!! Med gamla siffror på lådorna och allt och jättefina bilder från ditt vackra rum och alla läckra dertaljer såsom lampan, tidningskorgen , fönstret med snygga lyktan och vackra arrangemanget OCH den anslagstavlan! Jag har en likadan men dumt nog använder jag den i praktiskt syfte med riktiga meddelande o vykort vilket gör att den inte kommer till sin rätt på samma vis för detta var urtjusigt! Ha en skön söndag! Mari.

Mia sa...

Å vad fint det blev med kronan på skåpet, förstår att dottern blev lycklig! Hojta när du hittar den där guldsäcken, då hjälper jag dig att spendera guldslantarna ;-) kram!

Karin sa...

Vilken fin schablon :) Den gör sig jättfint på skåpet. Det behöver inte vara mycket dekoration alls för att vara fint.
Karin

Petra sa...

Det blev jätte fint! Ja, jag önskar också att jag vore pippi ibland, ler.

Kristin sa...

Hej Marie,
vad fint det blev med schablonen!!! Inte så värst "tjejig" heller, den skulle även kunna passa på ett pojkskåp... Apropå skåp, precis ett sådant skåp vill jag ha!!! Såg ett på Tradera i somras, väldigt likt detta, men när det skulle skickas så skrev säljaren att han tappat det i trappan... *morr* tror han fick någon som bjöd över mig... suck! Hade tänkt måla det vitt precis som du. Men nu blev det inget av den drömmen.

Ha det så bra så länge!
Kram Kristin

katarina sa...

Hej Marie:)
Sån fin schablon:) Jag målade ju med schabloner på Lines boklåda( förstår nu kanske du varför det inte finns någon bild på den*fniss)och det var icke det lättaste, knögligt underlag på lådan kanske:)
Men jag måste prova mer det är ju så läckert att använda schabloner:)

Tänk så snart tårtorna tar slut så..vips:) står där 2 nybakta igen , fniss*

Ha en trevlig Söndag kväll.
Kram Katarina & prinsessan Line

Engsroom sa...

Fint barnrum, jag vill också ha pippis kappsäck tänk vad man skulle kunna göra shoppa, shoppa shoppa och åter shoppa undrar om den skulle ta slut? Antagligen.
Ha en bra Söndagkväll.
Ella

Lönnergårds Anna sa...

Å vad gulligt rum. Jag har ju bara pojkar och det går vilt fram men jag har faktiskt gjort en sänghimmel i lite riddarmodell. Den gillar dom.
Din sida är jättefin. Fin ljuspåse!!
Ha det gott!
Tack för att du länkar till mej!
Kram Anna

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint skåp och schablonen blev ju pricken över i!!

Min son skulle dock inte uppskatta en krona, men en dödskalle..DÅ skulle han gå igång:-D

Susanne

Skrotmaja sa...

Hej! SÅ vackert med alla schabloner! Önskar att de fanns att köpa utan att man behövde ruinera sig. Har surfat runt lite och kikat vad som finns på nätbutikerna men jag är rädd att jag måste nalla ur lillans gris om jag skall ha råd den här månaden ;-) Din krona var i alla fall jättefin. Som pricken över i:et på det gamla linneskåpet!

Skall bli kul att se vad du gjorde av all inspiration du avslutade ditt inlägg med...! Själv har jag pyspunka på inspirationsfronten : )

Kram.

Evelinas hus sa...

�h vad fint!
Hela rummet ser j�ttefint ut. Hade funderingar p� den tapeten till min sons rum, i n�gon killf�rg, men det blev aldrig s�. Ser mysigt ut med Miffy � v�nner.
Kram Caroline

Betty sa...

Tänk att en så´n liten detalj kan tillföra så otroligt mkt , jättefint.
Kramisar

signe sa...

Det är så fint med kungakronor, jag faller oxå för såna! Vilket fint rum hon har, din dotter! Den tapeten är såå härlig! Kram :)

Skrotmaja sa...

Men vilket fynd! Ja den slanten känns fullkomligt oproblematisk att punga ut med givet det fina resultatet!!

kram.

Interiørhuset sa...

Så søtt! Den kronene var kjempe flott.Det ble nydelig på skapet=)

Bildet i det forrige innlegget ditt var såååå nydelig=) Virkelig stemningsfullt

petra sa...

Tack detsamma. Ska ta upp min son nu och klä honom för dagis sedan är det universitetet sóm gäller igen.

VÅRT NYA HEM sa...

Åh, du har precis ett sånt skåp som jag har tänkt till vårt skrivbordshörna!! Har du köpt det på loppis eller?!? Det blev dessutom jättefint med schablonen! Förstår att dottern blev överlycklig! Ha en mysig måndag!
Kram från Jenny

Maria sa...

Vackert skåp med en underbar krona. Kan förstå att dottern blev överlycklig.

Trevlig skogstur i höst rusket!
// Maria

Ruffa sa...

Men så fint barnrum! Diggar tapeten! kram/ruffa

Linnéa sa...

Hej!! Vad härlig blogg man blir glad i hela kroppen.Du har så mycket vackert att visa. Är ganska ny i blogg världen.
Ha det bra kramar från Linnéa

Marie sa...

Skåpet har min man ärvt efter sin farmor och farfar. Är jättebra då det får plats en hel del leksaker och annat inuti.

Camilla sa...

Riktigt fint! Kan tippsa om denna jag hittade också: www.schablononline.se -Cam