torsdag 20 september 2007

Pysselfeber

Jag som annars inte är världens pyssligaste har drabbats av rena rama pysselfebern. Häromdagen när det ösregnade ute satte jag och min 3-åring igång. Hon gjorde rymdraketer av pappersrullar och jag packade in ljus och tvålar och gjorde strutar. Just när vi var som mest kreativa vaknade dock lilla V och hon tyckte inte det var lika roligt med pyssel, så nu har jag en massa halvfärdiga grejer som ligger och väntar på att bli klara.
j
Här en liten bild på några ljusbuntar som iallafall blev klara.
j
Hos oss skiner solen idag så det ser ut att bli en härlig höstdag. Hoppas ni också får en bra dag. Kram Marie

24 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Tack för en ljuvlig bild!
Ha en bra dag!

Maria sa...

Härlig bild som ger oss skaparlust.
Det är något speciellt med hösten man blir så så kreativ....
// Maria

Veronica sa...

Vad fint det blev!! Så sött att sätta det i den där Glas/flaskhållaren...! Ha en bra dag!! Kram veronica.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja visst blir man pysslig så här på hösten:-)
Fina tavlor du har också!!

Susanne

Malins-Kuriosa sa...

Pysselfeber får man lätt då man väl satt igång och det så kul...med hyfsat enkla medel kan man skapa jättefina saker och det ser jag att det är just vad du har gjort...

Kram från Malin

WhiteVintageDreams sa...

Jättefint :)!!! Var hittar ni( vadååå, du representerar väl alla bloggare, hihi) alla fina gamla tidningspapper ;)? Vill oxå ha...ju...faktiskt *skratt*.
Ja, jag är nog lite uttråkad...skulle behöva pyssla av mig ;).
Hoppas att allt e bra :).
Kramar

VÅRT NYA HEM sa...

Vilken stämningsfull bild och så mycket fint ni gjort trots att ni inte hann helt färdigt! ;))

Här regnar det och blåser - idag också!! Inget kul...

Ha en mysig dag! Kram från Jenny

En Doft Av Danmark sa...

Så fina dom blev! Gillar speciellt dom som ligger längst bak...jättefina!
Kram
Dorthe

Hulda sa...

Så fine lysbunter du har laget! Det er jo så flott å ha slike til pynt.Har også gjort slik med min flaskeholder. :)

johanna sa...

Hej
känner igen det där med halvfärdigt..när man äntligen kommer igång så måste man avbryta mit i,små bustroll=))
Men det du hann färdigt med blev ju jättefint.
kraaam

Skrotmaja sa...

Hej Pysselmaja : ) Så fint du har gjort! HOppas du har möjlighet att njuta av det härliga höstvädret!

Kram.

Anna sa...

Oj, så fint! Det ser ut som om du pysslade för jämnan! Jag tänkte ta och göra lite ljuspaket, men upptäckte just att jag inte har många ljus kvar... måste till affären! det går åt så mycket ljus dessa härliga tider!

Interiørhuset sa...

for ett vakkert stilleben=) Det er så kosig å sitte ø lytte til vakker musikk i bakgrunnen og lage forskjellige ting..Ha en fin torsdag

petra sa...

Åh, visst är det roligt att pyssla, vad fint det blev. Kul när barnen kan vara med också även om det ibland blir lite mer omständigt. Kram

Uppe på vinden sa...

Så mysigt att kunna sitta och pyssla så tillsammans! Fin bild! Kram!

Valdemarsro.dk sa...

Det var da en god ide med de lysbundter, meget dekorative! -ligesom din side :-)

Nygammalt sa...

Vilken mysig bild. Det är himla härligt när man får sitta och pyssla, är så rogivande (om man slipper bli störd förstås *ha ha*)
kram.

signe sa...

Åh va fin bild på ditt pyssel!..jag är jättepysselsugen och har mest pysslat med blommor på sistone! När jag städat huset så ska jag oxå pyssla! Ha en fin fredag! Kram :)

Engsroom sa...

*Härlig bild, visst är man pysselsugen jag ska knåpa lite i helgen!
Den är ju snart här igen.
Kram Ella

Skimrande Stillhet sa...

trevligt med pyssel! jag pysslar också då och då. jag länkade till din blogg innan på min sida. hoppas det är okej?

Jennyshemochharmoni sa...

Vad härligt med pyssel! Det hör verkligen hösten till också. Nu vill man vara inne och mysa! Superhärlig bild :) Ha en skön fredag och helg! Stor KRAM

Uppe på vinden sa...

Tror också att vi är många som har nära....jag har 12 mil...inte så farligt långt! Vore såååå kul! Må gott, kram!

Jenny sa...

J�ttemysiga saker!
Kram
Jenny

Inredningsgalen sa...

Vet vad du menar! Så fort det blir lite mörkare ute så blir jag pyssel tokig! Måste hela tiden har något på gång, som om det inte räkte med att vi renovera hela det nyköpta huset och har gjort i snart 5månader. Men små pyssel är alltid lite roligare!