lördag 6 oktober 2007

Ha en trevlig helg!

Igår hade jag jättekul! Jag var och träffade Marie(min lilla veranda), Johanna(vintage), Maria(In mycarport) och Helena, som har butiken Uthuset. Vi åt lunch tillsammans och skrattade och pratade, mest om inredning förstås. Det var så kul att få ett ansikte på dem man pratar med flera gånger i veckan genom bloggandet. Kunde knappt sova igår kväll för det var så mycket som snurrade i huvudet. Tack, gulliga tjejer för ett par jätteroliga timmar!
k
Tänk så mycket roligt det kommer ut av det här med att blogga. Varje gång man slår på datorn är det som att läsa ett nytt nummer av en inredningstidning, fast bättre! Man blir såå inspirerad av alla kreativa duktiga människor. Det bästa av allt är dock alla nya vänner som man fått, som dessutom har samma intresse som man själv. Som jag sagt förut så är ingen av mina vänner alls så intresserade av inredning som jag, så jag tycker det här är toppen!
n
Vill önska alla som besöker min blogg en riktigt trevlig fortsättning på helgen. Hoppas ni har lika fint och soligt höstväder som vi har. Kram Marie

33 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Nämen så roligt att träffa andra bloggvänner! Och ja, visst är detta kul, det slår snart ut både tv och tidningar för mej! Och som du säger, jag har många vänner men få är intresserade av inredning, då är det kul att hitta jämlikar här! Jättevackert arrangemang du har gjort, sånt ögongodis! Och urtjusig madonna du hade köpt! Ha en trevlig helg! Mari.

Evelinas hus sa...

Åh det låter roligt.
Senast här om dagen tänkte jag på att jag inte köper lika många inredningstidningar som tidigare. Det måste ju vara för att man ser så mycket fint i alla bloggar och är nöjd med det. Det är bättre än tidningar till och med.
Kram Caroline

Lilla Blanka sa...

Åh vad roligt att träffas sådär! Jag kan tänka mig att det blev en hel del prat om inredningsideér och sånt :)
Jag håller med dig precis..! Det är så kul när man sätter sig vid datorn och läser kommentarerna som ni gjort i bloggen och sedan när man tittar runt i era bloggar och läser de nya inläggen. Nya fina bilder och idéer, jättekul! Jag gillar blogglivet jättemycket och det är ju extra kul nu sedan jag har en egen blogg (1 månad nu ;)
Gick runt i Göteborg idag och vädret var underbart ca 17 grader och strålande sol :)
Ha en fin helg!
Kram, Mia (Lilla Blanka)

Jenny sa...

Åh vad kul!
Roligt när man bor så nära varandra att man kan träffas!
Jättefint arrangemang på bilden!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Jenny

Hem & Harmoni sa...

Jag instämmer! Jag har inte träffat några bloggvännder 'live' ännu men visst är det kul! Mina vanliga vänner har inte samma intresse för inredning som mig, vilket gör att man uppskattar bloggandet än mer...
Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram Marie

Karin Krut sa...

Vika jättefina saker på fatet! Visst är det jätteroligt att blogga. Jag börjar tycka att inredningstidningarna inte är så roliga längre.. Man behöver bara gå in på alla sina favvobloggar och få sig en daglig dos inredning :) kan det bli bättre!?
Ha en skön helg
Kram Karin

Nicolinas boning sa...

Vad kul ni måste ha haft det:-D
Jag trodde att det bara var jag som inte hade några inredningsintresserade vänner...men vi är flera alltså.
Det är så roligt att titta runt på vad andra har gjort och så kan jag ju inte låta bli att kommentera nästan jämt...fniss...man måste ju få "diskutera" med likasinnade;-)
Vilken mysig bricka du har på vardagsrumsbordet(?).Gillar verkligen ljusfatet!
Kram/Birgitta

"M" sa...

Det lät ju jättetrevligt med en bloggträff. Vad kul, det får du prata mer om på tisdag då vi träffas. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram "M"

SKATAN sa...

Hej! Oj, det lät riktigt roligt med träffen! Jag förstår att ni hade MYCKET att prata om : ) Undrar vilka som bor i min närhet...hm : )

HOppas du får en fortsatt trevlig helg.

Kram!

Anna sa...

Ååå vad roligt det låter med bloggträff! Jag kan tänka mig att ni hade jättekul och mycket att prata om:)

Ingen av mina vänner är det minsta intresserad av inredning tyvärr, så att blogga har gett mig jättemycket också!

Kram
:)Anna

Uppe på vinden sa...

Förstår att ni hade en riktigt trevlig stund!! Visst är det kul att kunna dela intresset! Lönnergårdsanna och jag har pratat om att det vore kul med en lite större bloggsammankomst, vi är ju ganska många som bor "hyfsat nära" Jönköpingstrakten (vi har 12mil...)....skulle du vara intresserad av en sån kanske?? Vilken fin bild du visar!! Må gott och ha en fortsatt skön helg! Kram!

MiaMaria sa...

Kul med träff och jag förstår ni hade mycket att prata om.

Här har det varit strålande solsken!

Trevlig lördags kväll!

Miamaria

faster atta sa...

Det har varit underbart väder här oxå! Vi har varit ute hela dagen och byggt hundgård och njutit av solen. Maken håller nu på att lägga upp frysens sita burk med kräftor på fat som vi ska njuta av!
Kram och godnatt

Ardisia sa...

Roligt!

Jag har samma "problem", jag har endast en vän som delar mitt intresse för alla gamla, vita saker och inredningar. Tur att vi internet & bloggar!

Jättevacker bild förresten!

Kramis

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Åh, vad kul det måste varit att träffas på riktigt! Jag trodde att affären "Uthuset" låg i norra delen av Sverige...finns den i närheten av Jönköping??? Jag vet ju inte vart du bor men vi besöker ju ofta samma affärer har jag sett i din blogg. /Linda

WhiteVintageDreams sa...

Det lät jätteskoj...förstår att ni hade mkt att prata om :). Ni verkar alla vara så härliga & goa :)!!!
Trevlig helg.
Kramar

Petra sa...

Åh så trevligt!
Jag håller fullständigt med dig, det är verkligen inspirerande att blogga! Ha en fortsatt trevlig helg du också!

Pia..... sa...

Åhhh så kul att få träffa irl...skulle inte alls ha emot att få träffa några utanför datorn:)...fin bild du visar...ha det så bra..PIA

Nygammalt sa...

Vad kul du verkar ha haft. Har inte heller några kompisar som är intresserad av inredning så här mycket, därför är det extra kul att få "prata" med alla duktiga människor här i bloggvärlden.

(Vad fint du har arrangerat!)
Trevlig helg! Kram.

signe sa...

Va skoj att ha en träff med likasinnade!...ni måste ha haft massor att prata med fast ni inte kände varann sen innan! Håller med om att bloggande är t.o.m bättre än inredningstidningar..man får ju uppdateringar varje dag..en tidning tittar man klart i och sen väntar man på nästa. Jättefin bild hemifrån dig! Ha en skön helg! Kram :)

LantlivsAnette sa...

Åhh så roligt ni måste ha haft..tänk om jag hade kunnat vara med...men..men..jag får väl sitta här själv under granen..fniss..
Kram Anette
P.s gud så vacker bild du visar,jättefina saker..som alltid hos dig..

Linneagården sa...

Håller med helt. Det är som att man läser en ny inredningstidning varje dag,,,,det är ju toppen! Vad roligt det lät att få ha träffat några bloggare.
Ha en fortsatt bra dag.
*kram* /madelene

Hulda sa...

Høres ut som du har hatt det veldig trivelig, må ha vært artig å møte de jentene. :) Så flott det var på brettet ditt, nydelig det gamle kortet og blomsten var skjønn. Ha en fin søndag!

Inmycarport sa...

Hej Marie!

Tack för en mycket trevlig lunch. Det var så roligt att få träffa dig!! Tiden bara rusade iväg!
Lena har nu en blogg!
Lustfylltkeramik
Ha det så gott!

Kramar maria

Elzie sa...

Vilket härligt fat!! Visst är det kul med bloggar. Jag kan inte slita mig härifrån *s*.
Kram Elzie

syster doris sa...

Hej, världens finaste blogg!!
Du är jätteduktig och dina hemmasyddabakverk i barnens lekstuga fick mig att sy semlor en natt...
Jag har precis börjat en egen liten blogg, titta gärna in och ge mig råd. Och skulle det gå bra att länka dig från min sida??
Gå gärna o kolla in hos syster doris.
Fina arrangemang!
Tina

sublim design sa...

Det måste varit hur trevligt som helst!
Bloggandet är ju som en stor inspirations källa, själv tycker jag det är jätte trevligt.
Fin bild du visar upp:)
/S

Engsroom sa...

Vad kul att ni träffades!
Visst är det härligt med bloggandet det är bättre en tidningarna tycker jag!
Ella

Ljuva ro sa...

Håller med, bloggandet är som en inredningstidning om inte bättre, jag har fått så mycket inspiration av dig och andra sen jag började blogga! Fint du gjort på brickan!

"M" sa...

Det är ju kul att kunna inspirera...så fram med penseln bara hihi.
Ska vi komma å hälsa på er på tisdag eftermiddag en stund kanske??
Svejs på dejs..kram "M"

En Doft Av Danmark sa...

Hej Marie!
Du måste bara åka till Lena i Habo. Hon hade fått in så mycket nytt....du lär inte bli besviken. Underbart vacker bild du visar!
Kram Dorthe

linnea-maria sa...

Jag håller med dig! Jag tittar tex aldrig på tv nuförtiden om det inte är en film jag vill se, eller ev humorprogram. Jag har förresten inte tid. Jag bloggläser, bloggar och pysslar hemma :)

Dubbelörnen sa...

Visst är det underbart att träffa blaggare. Har också bara positiva erfarenheter, de som har mysiga bloggar är precis lika trevliga o härliga i verkligheten..

Kram