lördag 20 oktober 2007

Kransar

Förra veckan var det pyssel jag hade mani på, igår var det kransar. Var till blomsteraffären och köpte eucalyptus igen, denna gång en småbladig variant.
j
Här fick det bli en liten krans att ha på glasklockan. Den vackra struten har Dorthe som har bloggen En doft av Danmark gjort. Fatet kommer från Lustfyllt.
k
En liten krans på en hylla i vardagsrummet tillsammans med ett vackert kort och ett par ljuslyktor. Nu till jul brukar jag plantera vita hyacinter i lyktorna, längtar!
j
Var tvungen att sätta saxen i en murgröna också. Blev en krans till madonnan som står på köpmansdisken. Känner att jag även idag är sugen på att vara lite kreativ, så det får nog bli en mosskrans att ha ute. Gå in och titta hos Jennys vita villervalla så förstår ni att man bara blir såå inspirerad att göra sig en mosskrans.
l
Önskar er alla en underbart härlig hösthelg! Kram Marie

37 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

men du har ju så fint hemma. Kan förstå att vita hyacinter är vackert i de skålarna! stor kram och trevlig helg

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Å vad sugen jag blir!! Varför har man ingen blomsteraffär här??? Undrar bara hur hållbara de är....torkar de fort eller blir de fina när de torkat? Snart ska jag införskaffa lite grönt.....
Hoppas att du får en skön helg! Kramis!

pstt....sååå fina bilder, tittar om och om igen!

En Doft Av Danmark sa...

Jag älskar dina glaskupor...speciellt den på översta bilden. Kommer du ihåg var du har köpt den?
Kram
Dorthe...och du...tack goa du, för att du nämner mig!

Jenny sa...

Längtar OCKSÅ efter vita hyacinter... men snart, snart så blir det dax för dem att få komma hem till mig och bli ompysslade.
Det brukar bli några olika omgångar från slutet av november fram till jul av dessa ljuvliga blommor.

Jättefint med eucalyptus.. Blir väldans inspirerad!
Kram
Jenny

Malins-Kuriosa sa...

Är så fint med de gröna kransarna mor allt det ljusa...enkelhet och renhet...

Kram från Malin

"M" sa...

Jättefint har du gjort...pysslare där.
Måste köpa eucalyptus när jag kommer till din stad nästa gång...för inte har de det här i min lilla håla.hihi.
Kram "M"

"M" sa...

Jättefint har du gjort...pysslare där.
Måste köpa eucalyptus när jag kommer till din stad nästa gång...för inte har de det här i min lilla håla.hihi.
Kram "M"

WhiteVintageDreams sa...

Ååh så fint du gjort :)!!! Å du som sagt att du ej är så pysslig av dig *fniss*. Allt var jättefint arrangerat dessutom...du kan du ;).
Tack för omtanke o pepp...jag bet ihop...nu är jag äntligen klar :)!
Trevlig helg!
Kram

Linneagården sa...

Så fin krans du har gjort. Det blir så stämningsfulla stilleben du arrangerar, fint!
*kram* /madelene

Anna sa...

Sååå vackert! Jättefina kransar! Jag har letat som en tok efter eucalyptus men ingen blomsteraffär har fått in det ännu där jag bor!

Så vacker bilden med spegeln, madonnan och glaskupan är! Ljuvlig!

Kram
:)Anna

Randi sa...

Mmmm ... så vackert du dekorerar!
Jag har aldrig gjort kransar av eucalyptus, så nu måste jag testa det. Tack för tipset.

Nostalgi och romantik sa...

Vilka vackra kransat du har gjort!
Jag såg också bilderna hos Jenny och blev också sugen på att göra sådana, och suget avtog inte nu heller...
Kram
Marie

Veronica sa...

Åhh vad fin kransen blev! Myrten står min min önskelista oxå!! Underbara bilder...ha det bra, kram veronica.

Ljuva ro sa...

Men så vackert! Ditt hem är underbart helt enkelt!

MagdalenasHem sa...

Hej och ååh det är så mysigt att kika in hos dig, du har verkligen en inspirerande blogg och jag får pysselångest *suckar* vill så gärna finna ro och tid för allt sånt som du gör, har ju alla "tillbehör" hemma men ack så lite tid... nä nu måste jag kika vidare och tack för en härlig blogg!
kram och trevlig helg
Magdalena

Hulda sa...

Så mye fint du viser igjen, Marie! Det er artig å lage ulike ting. Kransene ser veldig fine ut. Jeg skjønner at du også ser fram mot å julepynte. :) Jeg gleder meg til Vakre hjem, Lantliv og Drömhem kommer med julenummer, tror det blir mye fint der. Kjøpte forresten et flott juleblad i dag. Masse ideer. :) Ser at du også har slike julelysholdere, de er så fine. :)

Nicolinas boning sa...

Fiffigt hörrödu...jag ser din fina krans i spegeln som hänger i hörnet av gardinen;-)
Tänk om det ändå var så pass iordning här hemma så att man kunde sätta upp lite kransar...men...näärå,här är det grejer överallt...fniss...Man ska ju bara göra det och göra det osv HELA TIDEN!!!
Men nån gång blir man väl klar...fniss...kanske...
Kram/Birgitta

faster atta sa...

Men så fint med kransarna!! Hur håller sej bladen? Blir de fortfarande fina när de torkar???

kram

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, jag blir aldeles lyrisk av dina fina bilder.. Kransarna e helt underbara.. Ne, nu bär det av till blomsteraffären på måndag.. Det för den inspirationen..
Kram!!

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, jag blir aldeles lyrisk av dina fina bilder.. Kransarna e helt underbara.. Ne, nu bär det av till blomsteraffären på måndag.. Det för den inspirationen..
Kram!!

katarina sa...

Go morron MArie:)
Så fina kransar :) JAg kikade in hos Jenny, jisses jag förstår att du får inspiration där !
Ha en superskön Söndag nu och pyssla mycket !

Kram Katarina

MiaMaria sa...

Visst är det underbart med kransar och det finns en hel del material man kan jobba med och då är det ju extra kul. Vad fint du gjort.

Har titta lite i Jule alfabetet men jag måste säga att jag är nog lite besviken hade räknat med att det skulle vara lite nya och roliga tips till jul....klart det finns lite grann men ibland vill man ha mera.

Trevlig söndag!
Miamaria

Lisas torp sa...

Oj, vilka fina kransar och så effektfullt det blir till allt det andra!!

Tackar för din kommentar på min sida och håller med - att pyssla blir vanebildande, speciellt inspirerande när man ser vad alla gör här!

Ha en skön söndag!

kram

Lisa

Styling a`la Anna sa...

Halloj! Fina bilder! Och roligt pysslande..anar man att du har boken Julealfabetet..?! ;-) Ha en go söndag!! Kram!

Goa, skåne sa...

Sååå fint!
Det är super vackert med dina gröna kransar i din vita miljö!! Jag bara suckar och känner att jag borde gå till blomsterlandet!!:)
Ser framemot din mosskrans...blev också inspirerad av Jennys...de var jättefina!
Alltså...jag är verkligen "kär" i den översta bilden...så snyggt!
En stor söndagskram på dig!
Goa

Guldkant På Livet sa...

Såååå vackert!! Du har det så smakfullt och kan verkligen det där! Fina gröna girlanger och madonnan är så snygg! Ja, jag tittade in hos Jenny förut, så himla fint!! Ha en skön söndag och bar ny vecka! Mari.

Guldkant På Livet sa...

... och jag glömde, struten är så fin med,hon gör bedårande strutar Dorthe! Mari.

Karin Krut sa...

Jättefina kransar! du är så himla pysselduktig :)
Kram Karin

Cami sa...

Vilka jättefina kransar du gjort! Och vilken massa inspiration man får här hos dig! Har länkat till dig i min blogg, hoppas det är ok!

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine kranser som du har laget :-)
Ønsker deg en fin kveld.

Lisas torp sa...

Tack du! Jag önskar dej detsamma!

Kram

Lisa

atmosphere sa...

Hej marie,
Du är bara sååå pysslig! Fint blir det dessutom.
Kul att se. Tack för alla tips på sidor jag inte besökt. Alltid lika trevligt med nytillkomna bloggvänner!
Kramar från Ingrid

Lina sa...

Oh så fint du pysslar! Jag fick gjort lite i helgen och i kväll är det blomsterkurs igen!! Längtar!!

signe sa...

Åh va fina kransar du gjort och vilka vackra bilder på detaljerna runt om oxå! Gillar verkligen din kristallkrona som man ser i spegeln!..Den är underbar! Kram :)

Mia sa...

Ååå vad underbart du smyckat, och ser hur fantastiskt fint rum det är i spegeln, kram!

Marie sa...

Tack för alla jättegulliga kommentarer! Några har undrat hur eucalyptusen blir när den torkar. Svaret är att den blir jättefin! Tycker absolut att ni ska prova att göra er en krans, eucalyptus är ett jättekul material att jobba med.

Kram Marie

Mysiga lantliga ting sa...

Vilka kransar du har gjort!!! Blir så fint med kransar som dekoration.
Kram Johanna.