tisdag 30 oktober 2007

Kuddar

Tänk så mycket roligt man kan göra med hjälp av datorn! Var bara tvungen att testa att göra några kuddar med motiv från två gamla vykort som jag tycker om. Har samlat på mig ganska många gamla örngott genom åren så jag använde några av dem. Ska erkänna att jag fick lite hjälp av maken med redigeringen av bilderna då jag inte är någon fena på datorer. Men jag lär mig så sakteliga och jag tycker det är väldigt roligt!
k
j
Så här blev resultatet! Känner jag mig själv rätt kommer det nog inte stanna vid två kuddfodral. Jag brukar ha lite svårt att sluta med något jag tycker är kul, så det kan nog hända att ni får se några fler en annan dag.
k
Kan tala om att målningen av slagbordet är påbörjad. En omgång med vit färg har det hunnit få hittills, så det går sakta men säkert framåt. Ni kan nog dock inte räkna med att få se det färdigt den här veckan då det är mest bakning som står på schemat de närmsta dagarna. Inte det roligaste jag vet men det stundar kalas till helgen så det är bara att baka på. Min 3-åring tycker iallafall att det är jättekul!
k
Ha en härlig tisdag! Kram Marie

51 kommentarer:

signe sa...

Underbara bilder och underbara kuddar! Va duktig och pysslig du är!..visst är det så att när man börjat pysslat med nåt kul så vill man ju göra fler av samma! Ser fram emot fler kuddar! :) Kram

Hemma i Ugglebo sa...

ååå va fint!!!

Men du.....en liten liten fråga så här lite tyst så ingen annan hör.....
hur gör man???
Man scannar in bilden å sen då???
Vad är det för slags papper de skrivs ut på??
Pressar man bara dit dem sedan?
Håller de i tvätten???
Har sett dessa ljuvliga kuddar hos många nu men aldrig riktigt vågat fråga hur man eg. gör...fniss....risken finns ju att man blir idiotförklarad.

Kram från mig!

Emmas inne och ute sa...

Oj vad fina kuddarna blev. Stryker man fast botivet på kudden eller ?
Ha en bra vecka!
Emma

På Norrgården sa...

Åh, vad fina! Ser riktigt proffsigt ut, du skulle nog kunna sälja sådana! Känner igen det där med att det är svårt att sluta med sånt man kommit igång med och tycker är roligt. Ha en bra dag!

Veronica sa...

Åh såå fina bilderna var, det blev toppenfint!! Så inspirerad jag blev!! ha det gott! Kram Veronica.

SEASIDE LIVING sa...

Verkligen underbart fina kuddar du gjort!!! Kram till dig!

Lilla Blanka sa...

Åh vad roligt det verkar..! Det blev så fint också, gulliga motiv :)
Kramar

Goa, skåne sa...

Helt underbart vackra är dessa kuddar...jag blir alldeles lyrisk!
Vilka vackra bilder!!!
Dessa kan du ju, lätt sälja kvinna...tänk på det..;)
Lycka till med bakningen!
Kram på dig och ha en toppen tisdag!
Kraaam Goa
Tack för dina alltid så mysiga ord hos mig...de värmer sååå!

SKATAN sa...

Bra jobbat!

Skickar en ha-det-bra-idag hälsning : )

birgi sa...

Jättefint! Vad kreativ du är...
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

"M" sa...

Vilka söta kuddar, men jag fattar inte hur det går till, vore ju kul å kunna. haha, jag bakar nu, cheesecake oc múffins blev det idag. Vi har åxå kalas i helgen som kommer. Tycker inte heller om att baka egentligen, men men. Ska försöka mej på en buddapestrulle på fredag då det kommer några. Har aldrig gjort det förut, så jag undrar hur det ska bli. hihi.
Har varit på barnens hus i t-holm idag på f.m. med en bil full med ungar i alla åldrar. Vad tror du om en träff nästa vecka, v pratade om er förut när vi passerade er ort.
Vi kan komma på onsdag om ni kan, eftermiddag???kram "M"

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilka underbara kuddar!! Har du kopierat dessa till speciellt papper som skryks på? Gud vad roligt det skull vara att göra lika med barnen som små. Tack snälla för tipset. jag är precis lik dig jag har väldigt svårt att göra en eller två..det massproduceras. Det är ju sååå kul.
Ha en skön kväll!
Själv skall jag göra olivkransar ikväll! Det är oxå skoj.
Kramar Maria

Nostalgi och romantik sa...

Såå fiina kuddar!! Jättesnyggt!
Jag känner också igen mig i att man gör fler och fler bara för det är så kul...
Kram
Marie

carola sa...

Kan man få beställa två sådana motiv som man kan själv sätta på kuddarna på soffan:)???Mycket snyggt du får gärna maila mej:) carolaragnarsson@hotmail.com

Mitt hem är min borg sa...

Vilka snygga kuddar.. Åhh, så avis jag blir.. Jag har också sånna ark ligger men jag kommer mig inte för.. Kul å baka.. Visst lär man ha ett jäkla tålamod när barnen ska va me vid bakning.. =)
Ska bli kul att se ditt nymålade bord sen..
Kram!!

Ardisia sa...

Ojojoj vad fint det blev :O Att du kan! Fint och du skall absolut göra mera likadana...

Ha en fortsatt trevlig kväll. Kramar

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fine puter du har laget :-)
Ønsker deg en fin kveld.

"M" sa...

Vad sägs om tisdag eftermiddag, omkring 13.30? Kram "M"

Malin sa...

Jättefint och skönt att det är fler än jag som inte kan sluta då jag kommit på nått som är kul..."Jaha säger maken...nu blir masstillverkning igen"...men jag har kul...

Kram från Malin

MiaMaria sa...

Vackra bilder och så vackra kuddar.... skulle också vilja prova på men vet ej riktigt hur man gör... vart köper du materialet osv...

Må så gott!
Miamaria

Granne med Selma sa...

Nämen snälla! Du kan väl beskriva hur ni gjorde för att få bilderna på kuddarna? Är inte heller så duktig på det där med datorer, men det blev ju så HIMLA fint! Vill också göra...
Kram

Mitt hem är min borg sa...

Tack för tipset om olivträdet.. Visste inte att de skulle stå svalt nu.. Trodde dom alltid ville ha värme..
Kram!!

Sandhem sa...

jag har letat efter en beskrivning om hur du har gjort i datorn? Scannat eller? Sedan vad för papper??

iaf jättefina...sugen på att göra...

sandhem

Marie sa...

Hej allihopa!

Här kommer en liten beskrivning hur ni går tillväga för att göra era egna kuddar!

* Köp speciella ark till skrivaren. Kanske finns flera olika men jag köpte T-shirt transfer vit i min lokala bokhandel.

* Välj ut vilken bild ni vill ha t.ex foto, vykort.

* Scanna av den med så hög upplösning som möjligt. Redigera det eventuellt i photoshop eller liknande.

* Sen är det bara att följa anvisningarna som följer med transferpappret. Kan ju tala om att man sen stryker fast bilden med strykjärn.

Tycker definitivt att ni ska prova för det var jätteroligt! Lycka till!

Kram Marie

Sagalisa sa...

Oj vad fint det blev!Har länge velat göra det men inte blivit av:)
Varför inte stå o sälja på en lokal marknad???Godnatt/Anna

signe sa...

Hej! Älskar mitt gamla skåp som vi hittade i källaren på garaget. Det var ekfärg och jag har målat det vitt förutom skrivbrädorna som man kan dra ut. Etiketthållarna satt på lådorna. Om du tittar på Julbilderna länkade till min gamla blogg så ser du skåpet i helhet! Kram :)

Nygammalt sa...

Klart du ska göra fler, de blev ju så himla fina! Du är duktig du!
Kram.

elisabethj sa...

Wow såååååå lekkert:).Sånne har jeg lyst å lage også:) HAr noen fine gamle billder jeg kunne brukt.....Scanner du dem bare inn på dataen? Det hadde vært supre julegaver til foreldrene mine-jippi-takk for en super idÈ:)

Klem

Hulda sa...

Ja, det er godt man har datan! :) jeg har brukt den mye til slike ting som du viser nå, jeg også. Det blir jo så fint! Nydelig resultat på trekkene dine.

"M" sa...

Hej igen...ja då, vi kommer så gärna till er,tisdag omk. kl 13.30 då. Va kul, vi ses. Kram "M"
Nu i väg å jobba några timmar...

LantlivsAnette sa...

Nämen..vad fina kuddar !!helt otroligt att man kan göra sånt själv...
Slagbordet ska bli roligt att få se sen..men baka på du nu till kalaset...
Kram Anette

Lina sa...

Verkligen tjusit!! Detta skall jag prova när tid ges!!

Under en vind sa...

Wow så fint!! Har nu läst din "bruksanvisningen" noga!! Förstår att det kan bli fler....bra julklapp med egna foton kanske......
Jag har också bakat en del för stundande kalas, det ligger i tryggt förvar i frysen tills det är dax!
Ska bli sååå kul att få se ditt bord sen! MÅ gott, ha en skön dag! Kram!

Smultronstället sa...

Oh vilka underbara kuddar!!!=) Du är pysslig du!

En Doft Av Danmark sa...

Hej Vännen!
Nu blir jag alldeles sjuk....vilka underbara kuddar! Nog för att jag älskar madonnor och franska dokument, men jag måste ärligt säga, att jag börjar tröttna på dom motiven...iaf på kuddar och dylikt.
Dina är ljuvliga!!!
Kram
Dorthe

Nicolinas boning sa...

...suck...Vilka vackra kuddar!

Snart måste man väl prova på att göra en själv...det går ju inte att sitta här och vara lite avis på alla andras fina verk.

Vad kul att han gick med på målning till slut...ska bli spännande att få se det färdigt;-)
Kramar/Birgitta

Styling a là Anna sa...

Dom blev ju jättefina! Vad kul!! Så skulle jag också vilja göra..hur gör man? Kram på dig!

Evelinas hus sa...

Ursöta kuddar! Jag har också tänkt göra egna tryck nu blev jag mer inspirerad.
Ha det bara.
Kram Caroilne

faster atta sa...

Ååå, så bra med en make som är lite händig med datorer.. Kuddarna blev verkligen superfina, förstår att du är nöjd!

kram

whitevintagedreams sa...

Var bara tvungen att kika in ;). Dina kuddar blev jättefina...ser köpta ut :)!!! Hoppas att bordet blir bra till bakningen.
Kram

Elzie sa...

Ni är så duktiga på det här med datorer. Nu ska jag skriva upp VAR du lämnat infon, annars får du gärna göra ett inlägg om det *s*. För oss som inte är så bevandrade i datorernas värld, menar jag.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie

Om mig sa...

Superfint!! Verkligen inspirerande sida :)

Ha en trevlig kväll

http://eninredoholicsbekannelser.blogspot.com/

Jenny sa...

...Vill Ha...
Så underbart vackra!
Kramis
Jenny

Jeanette sa...

Sååå fina dina kuddar blev. Har fått samma idé från bloggen min lilla veranda. Dina blev extra fina för korten var såå söta. Hur gjorde du, scannade du bilderna?
Ha en härlig kväll

Kramisar Jeanette

Guldkant På Livet sa...

Hej Mari, himmel å himmel så fint, vad duktig du är, så snyggt det blev!! Så söta motiv, Och jättefina bilder till råga på allt!!! Mari.

Guldkant På Livet sa...

...äsch, jag som vill att folk ska stava mitt namn rätt så stavar jag inte rätt själv, Marie heter du ju ;)

Goa, skåne sa...

Kram på dig!
Min pappa hade fyllt 72 år idag om han hade fått vara med mig...det är länge sen han dog. Men visst undrar man, hur det hade varit?!
Han är idag en av alla himlens stjärnor som är mina och som har betytt så mycket i mitt liv.
Ingen nämnd, ingen glömd.
Tack för din varma hälsning!
Goa

Present Past Collection sa...

Beautiful! Your blog is absolutely beautiful!

Hem & Harmoni sa...

Jättefina kuddar! Härliga motiv...

Ha en skön vecka med mycket bakning och trevligt kalas!
Kram från Marie

MagdalenasHem sa...

Japp = Kalasfint!!
Har själv tänkt göra så ett tag nu efter man sett liknande på en annan underbar blogg, men det har inte blivit av än, men nu ska jag verkligen sätta fart. Hoppas dom blir lika fina som dina för de blev verkligen jättefina!
Kram på dig
Magdalena :)

hemljuvahem sa...

Hej tjejen
Kuddarna blev jätte fina har letat länge efter bra bilder.
Du hade tur jätte fina
Kram Catarina;)