torsdag 4 oktober 2007

Madonna, bloggbok och M

Den här madonnan fick också följa med hem från Ingrids butik. Hon får just nu stå i ena matsalsfönstret. Den lilla boken pysslade jag och 3-åriga E till häromdagen. Har tänkt att ha den till bloggbok. Anette visade ju sin för ett tag sedan och jag tyckte det var en fiffig idè så jag tänkte härmas. Jättebra att kunna samla alla tips, idéer och recept man får på ett och samma ställe.
k
M som i Marie fick också följa med hem, jag älskar allt med bokstäver. Nu har jag handlat mer än nog på ett tag så nu får det bli lite lugnt på den fronten, men det finns ju tyvärr så mycket man vill ha. Tur man fyller år om en månad, hihi.
k
Idag ser det ut att bli fint väder, så om ett par timmar packar vi fikakorgen och drar iväg till lekplatsen med några kompisar. Bäst att njuta av de härliga höstdagarna när man kan.
k
Kram Marie

44 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vad fina saker :)!!! Jag förstår att du är nöjd. Mmm...håller med önskelistan kan vara ganska lång ibland *skratt*. Lyllos dig som fyller år snart *fniss*.
Fika-picknick låter som är härlig idé :).
Massor med kramar

WhiteVintageDreams sa...

Glömde säga...att bloggboken var både superfin och fiffig :)!!!
Kram

envilsenloppa sa...

Vilka fina saker du köpt ! M:et var ju bara för läckert . Smart ide' med bloggboken , fin var den oxå . Bra idéer är ju till för att "tjuvas" . Ha det gott i solskenet , här i Uppland har vi haft nollgradigt nu på morgonen , brr. / Lotta

Petra sa...

Åh vad fint du handlat. Den där ideen med blogg bok den tror jag faktiskt att jag också lånar, ler.

Vart har du hittat den tjusiga bokstaven? Jätte fin är den rostig också? Så läckert!

Karin Krut sa...

Jättefina saker, madonnan ser ut att trivas i ditt fönster :) Jag har också letat bloggbok men det är fantastiskt hur kräsen man kan vara... inget duger ;)
Kram Karin

Pernilla sa...

Bara ordet bloggbok är ju lite roligt. Och en bra idé förståss. Lekplatsen låter riktigt lockande en dag som denna. Men, idag ska det jobbas så jag hoppas vädret håller sig till i morgon. Då ska jag uuuuut. Ha det så kulmed kompisar och ungar!

johanna sa...

Hej
Åhh så fint!!!Älskar den madonnan så fin.
Bokstaven är oxå helt fantastisk!!
Har faktiskt oxå beställt sådana jag vågar inte ens tänka på det,får leva på vatten o bröd=)
Ha en jättemysig dag på lekplatsen
kraam

Veronica sa...

Vad fint M:et var!! Och madonnan såklart!! Bloggboken ser fin tu, vilken bra idé....ha en skön dag! Kram veronica.

Dubbelörnen sa...

Vilka vackra saker du har hittat...

Bloggbokstipset fr Anette har jag också tagit till mig *ler*.

Kramar

MiaMaria sa...

Vackra saker du handlat ovh visst är det lite speciellt med bokstäver.
Ni får ha en trevlig utflykt.
Miamaria

signe sa...

Åh va fint! Älskar den där violen och har ju jagat den hela hela sommaren utan resultat!..Vilken fin bok du gjort! Var hittar du dina fina papper med text som du pysslar med?..jag bävar ju för att riva ur bibeln :) Jättefint med bokstaven M oxå..håller med om att det är himla fint med bokstäver. Ha en skön dag! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Jättefina saker!
Gillar madonnan och bokstaven och bloggboken...ja allt!
Kram

Nostalgi och romantik sa...

Vilken jättefin bloggbok! Det kanske man skulle göra sig en...
Snyggt arrangerat också!
Ett M borde jag också ha...
eftersom vi heter lika...
Kram
Marie

Jenny sa...

Fina saker och vackert arrangerat som vanlig:)
Man bara njuter!
Kram
Jenny

"M" sa...

Ja passa på å vara ute å njut...jätteskönt ute.
Ett sånt där "M" skulle passa väldigt bra här med..hihi
Kram "M"

SKATAN sa...

Hej! Skatan har också en egen bloggbok. Det är toppen när bloggtorkan infinner sig. Det händer titt som tätt i skatboet : )

Kraaaa ;-)

Ljuva ro sa...

Verkligen vackra saker! Madonnan är underbar, likaså M:et! Bloggboken var ju en kanonidé! Det är så lätt att glömma var man sett allt vackert...

marie sa...

Åhh! Vad mycket roligt du köpt! Så himla fint! En sån bloggbok måste nog jag också ha! Tänk att man får aldrig nog av alla saker. Vill bara ha mer och mer, men man blir även mer och mer kräsen på saker! Gäller att komma till de rätta butikerna.Det finns ju några!!! Johanna har mailat dig om morgondagen! Vore kul!! Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Jättefina saker verkligen. Du lyckas fynda du. kram

Emmas Vita Hus sa...

Jättefina köp!! Tycker det är så fint med bokstäver på väggen men har aldrig förstått var alla köper sina, vet du om Ingrid säljer dessa över nätet. Boken var en mysig idé, skulle kanske göra en sådan till min lilla också!Kram och tack för inspirationen.

Jennyshemochharmoni sa...

vilka underbara saker du hittat! härligt att få gå i en sådan fin inredningbutik och fynda :) Man blir så fylld av energi då :) Trevlig helg! KRAM

Ruffa sa...

åh.. blev hel-förtjust i bokstaven. SÅ snyggt! Ha en skön kväll! kraam

Hulda sa...

Så nydelig madonna du har kjøpt, den var virkelig herlig! Kunne tenkt meg en stor jeg også. Flott den boka du har laga, virkelig nydelig forside. Artig med M-en også. :)

Linneagården sa...

Hej Marie. Så mycket fint som finns i din blogg, underbart! Nu måste jag kolla vidare....vilken inspiration man får här!
*kram* 7madelene

Nygammalt sa...

Oj så vackra saker du hittade. Bokstaven har jag hittat på Årstiden också, de är så fina.

Det där med bloggbok var en riktigt bra idé, annars glömmer man lätt bort alla tips och recept man får. Får kanske göra mig en egen.
Sov gott! Kram.

Terese sa...

ååå! jag såg ett sånt i en inredningsbutik i närheten... men T är inte lika kul

faster atta sa...

Hum, hum... Har som asagt inte bestänt mej om katten... Hon var lite knepig att göra! Får nog stanna en liten stund iallafall!
Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh du ..vilken fin blogg bok..jag måste göra en fin jag med !!
Tack snälla du för att du nämner mig..det är så kul...
Wow vad fina saker du köpt..man blir riktigt avis !!
Kram Anette

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh vilket fint M, skulle passa sååå bra hos mig också! ;-) Ha en bra helg!

Lina sa...

Oh vilken fin Madonna och Bloggbok är ju riktigt bra!!! Jag har en pärm där jag sätter in tidningsartiklar och annat. Blir som en inredningstidning! Trevlig helg!

johanna sa...

Tack för idag Marie det var såå mysigt att träffa dig!!
Kram

Anna sa...

Ja det var många vackra saker på en gång! Jättevacker madonna, och bokstaven M är ju superläcker! Fin bloggbok också:)

Kram
:)Anna

Sagalisa sa...

De där rostiga bokstäverna har jag varit o tittat på ett par ggr nu o de är så fina...Jättefin bild!Anna...

Lynetmor sa...

Hei, så fin Madonna og bokstav :-)
Ønsker deg en fin helg.

Nicolinas boning sa...

Vad rofyllt det ser ut i fönstret!
Snygg bokstav;-)
Kram/Birgitta

Pia..... sa...

Hej...vad fina saker du fått tag i...madonna var jättefin och gillade bloggboken....får nog öra en...ha en trevlig helg..PIA

elin1976 sa...

Jeg synes denne masonnaen var så nydelig. Har planer om å kjøpe en selv når ejg reiser til Spania om en uke. Håper de er like fine der nede som denne for det er en slik jeg vil ha. Ha en fin lørdag. Klem fra Elin:O)

Engsroom sa...

vilket härligt M du har!!
Vill ösnka dig en riktigt skön helg!
Kram Ella

Uppe på vinden sa...

Såå mycket fint du hittade hos Atmosphere!!! Jag är också grymt svag för bokstäver! MÅ så gott, och ha en skön lördag! Kram!

Lisas torp sa...

Ja, så mycket fint det finns som man vill ha! Vilka vackra saker du hittade!
Själv var jag på "Himlen runt hörnet" i går och fick verkligen hålla i mej! :)

Ha en skön helg!

Lisa

Granne med Selma sa...

Ville bara skriva att du inspirerar mig så mycket! Tack för att din blogg finns!
Kram

vildängel sa...

Underbar bloggbok!!! Jag har oxå en bok där jag samlar allt möjligt - men den är mera en livsbok än bara en bloggbok. Allt får samsas där i, idéer, böcker jag vill läsalistor, recept, tankar och utklipp. :) och så mycket mera förståss....*s*

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan Marie,vad kul att jag hittade till din blogg.Det var
verkligen lite extra.Kram Marlene.

susen sa...

Vilken vacker madonna! Själv har jag en halvmeterhög järnmadonna som är helt rostig. Den är också förtjusande, fast på ett annat sätt :)