tisdag 2 oktober 2007

Mjölsäck

Var ju som sagt var i Göteborg i lördags och besökte då bland annat Ingrids butik. Har ni inte varit där så är ett besök verkligen att rekommendera, butiken är helt underbar. Lovade ju att visa vad som fick följa med hem och kan ju säga att det var helt omöjligt att motstå en av de vackra mjölsäckarna. Fanns hur många olika som helst så det var nästan lite jobbigt att välja, men fastnade ändå tillslut för den här. Den fick bli en lite för tidig födelsedagspresent till mig själv. Köpte några andra saker också men har inte bestämt var jag ska ha dem än så de får ni vänta på.
lj
k
Vill också tacka alla för fina kommentarer angående griffeltavlan. Det är många som har undrat hur jag gjorde den, så det finns en liten beskrivning bland kommentarerna på det inlägget.
j
Hoppas alla får en riktigt härlig höstdag. Kram Marie

38 kommentarer:

Elzie sa...

Jättesnyggt blev det. Och jag vill, vill, vill, ha en vit fåtölj. Istället för den vinröda skinnfåtöljen (snurr med fotpall!) som står i vägen överallt i vardagsrummet. Usch!
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

johanna sa...

NÄÄÄÄ vad fin!!!Blir alldeles kär...Jag har oxå beställt längtar efter den..åh vad fin..
kraam Tack för att du visa den

Veronica sa...

Den var helt fantastiskt fin, mjölsäcken!! Lyckliga du...kudden är oxå ljuvlig....ska bli spännande att se sen vad du köpte mer! Ha det så bra & kram, Veronia.

Karin Krut sa...

Åååååh *suckar längtansfullt* Det blev jättefint... Kanon!
Ha en skön dag
Kram Karin

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fin...det förändrar hela fåtöljen :)!!! Men, åååh blir såå nyfiken...vad köpte du mer ;)???Önskar att jag oxå kunde ta mig dit.
Kramar

marie sa...

Men jag tror jag smäller av!!! Himmel så fin den var, du valde nog rätt den hade jag också tagit. Först till kvarn gäller ju! Det blev så fint över fåtöljen!!Super!!

faster atta sa...

Du har det så underbart fint hos dej! Jag förstår att du inte kunde motstå mjölsäcken, jobbigt att det fanns flera att välja på!
Kram

Nostalgi och romantik sa...

Så snyggt det blev!! Tyvärr är det lite långt att åka till hennes butik, så jag får väl ingen säck... bu huu.
Men jag är glad att du hann få med en.
Kram
Marie

Lina sa...

oh så fin den var!!! Skall du göra något särskillt med den?

VÅRT NYA HEM sa...

Åh, så fin!!! Jag har ju också en vit Jennylund-fåtölj så tröttnar du på den skulle den ligga fint hos mig också! *fniss* Förstår att du inte gör det i första taget!!!

Undrar förstås vad mer du fick med hem... men den som längtar efter något gott väntar aldrig för länge! Fast för länge vill jag ju inte vänta så klart... ;)

Hoppas Du också får en härlig höstdag!

Kramar från Jenny

Emmas Vita Hus sa...

Vad jättefin säcken var!! Passar fint mot den stämningsfulla hyllan också! Förstår att du hade svårt att välja, själv har jag beslutsångest jämt- speciellt när man skall välja till hemmet, de sakerna skall ju vara med ett tag...Kram Camilla!!

Malins-Kuriosa sa...

Såg det i vakre hjem - mjölsäckarna som användes till stolsöverdrag och det är verkligen charmigt...visste inte att de fanns att köpa...Jättefint!

Kram från Malin

Hulda sa...

Så flott sekk du har kjøpt, passet jo perfekt i stolen der. Nydelig hylle med ting også.

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Men så fin!!! Helt fantastisk, vilken häftig samtidigt vacker inredningsdetalj! Det förstår jag verkligen att du föll för den, det hade jag oxå gjort!/Linda

sublim design sa...

Jag borde väl igentligen bara rusa dit, och köpa en sådan vacker säck!
Hur charmig som helst:)
/S

Lönnergårds Anna sa...

Griffeltavlan var ju alldeles fantastisk. Att jag missat den...
Säcken är ju oxå jätte fin har försökt att leta här ute i ladugården men hittar ingen men skam den som ger sej.

Ha det så gott!
Kramar Anna

Anna sa...

Jaa jag visste det:) Iiiii vad vacker den är - lyckans ost som har en sån!

Ha en härlig tisdagskväll!
Kram
:)Anna

Lilla Blanka sa...

Vad fint det blev!
Mjölsäckar ger ett jättecharmigt intryck, tycker jag.
Kram

MiaMaria sa...

Vad fint det blev!
Trevlig kväll!
Miamaria

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilken underbart vacker säck du köpt av Ingrid!
Min syster har beställt en hon oxå.
Det blev så charmigt i fåtöljen..
Kram Maria

linnea-maria sa...

Suck! Tänk den som bodde nära göteborg!! Det blev jättefint! /linnea-maria

Evelinas hus sa...

Superfin! Jag får gratulera dock lite avundjuk.
Kram Caroline

Nygammalt sa...

Men så fin den är! Jag vill också åka till Göteborg nu!!! Kram.

atmosphere sa...

Så fin säcken blev i fåtöljen! Tyckte du valde en jättefin, med de 5 ränderna. Har fått massor av frågor om mjölsäckarna sen jag lade ut bilderna på bloggen...
Må så gott & kram från Ingrid

signe sa...

Oj vilken vacker mjölsäck!..och den passar ju utmärkt hos dig!..Jag hittade tyg till mjölsäck på Ambiance i helgen, en beige med röda ränder men ingen text..den var dyr men underbart material och fin såklart, men köpte den inte! Ha en fin onsdag! Kram :)

Mysiga lantliga ting sa...

Jättefint!!
Kram.

Engsroom sa...

Fina bilder, härlig inköp!
Ella

Nicolinas boning sa...

Vilken snygg säck...och din kudde är alldeles underbar! Det är ett fint hörn du har där;-)
Kram/Birgitta

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fin!! så snyggt att hänga den på fotöljen så där...jag vill också ha !!
Kram Anette

Petra sa...

Jag ska nog beställa mig såna säckar av henne också! Så vackert!

Ljuva ro sa...

Vilken fin detalj i fåtöljen, den fick ett helt annat uttryck!

Ardisia sa...

Jättefin mjölsäck? Har jag missat, är den gammal eller nygammal?

Vad har ni för tapet på väggarna? Jättefin!

Ha en trevlig vecka! Kram

Lisas torp sa...

Så ursnyggt det blev! Vilken tur du har! Den ser ju så fin och hel ut dessutom för den måste ju vara gammal?
Nu blir jag sugen på shoppingtur, jag stannar i stan över helgen för en gångs skull.
Ha det gott med dina nya saker!!

kram

Lisa

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Snygg säck!! Och griffeltavlan var fiffig!

Susanne

Smultronstället sa...

Men vad jättefint det blev! =) Ha en bra kväll!

Guldkant På Livet sa...

Nej så snyggt!! Du har en sån god smak, allt är så fint!! Och säcken och sen den kudden! Suck va fint... Mari.

Granne med Selma sa...

Det är alltid så himla mysigt att besöka dig! Är tyvärr urdålig på att hinna med att kommentera nu för tiden, men nu MÅSTE jag! Det är ju bara SÅ fint med dessa mjölsäckar. Har varit inne på Ingrids sida och frågat lite om priser och så där... Sen ska jag nog se till att få en eucalyptoskrans också - UNDERBART!
Tack för inspiration och stor KRAM

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Tack för din kommentar.
Vilken jätte fin blogg du har.
Hos dig får man verkligen inspiration.Kram Marlen.