fredag 26 oktober 2007

Månbord

På blocket kan man hitta mycket roligt! Fyndade för någon vecka sen det här månbordet. Egentligen kan jag ju inte påstå att jag behövde ett månbord, men jag kunde inte låta bli det då det var så himla billigt. Det medförde dock lite ommöblering. Fåtöljen som stått här förut har fått flytta några meter in till soffdelen av vardagsrummet, men det blev faktiskt jättebra! Återkommer med bilder från vardagsrummet en annan dag.
k
j
Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha på bordet, men så länge får min favoritlykta från Tine K stå här.
k
Vill önska alla som tittar in här en riktigt trevlig helg! Kram Marie

37 kommentarer:

Randi sa...

Jag älskar månbord. Du har verkligen arrangerat dina vackra saker på ett smakfullt sätt. Lyktan är störtläcker!

Ha en skön helg själv!
Kram Randi

WhiteVintageDreams sa...

Åååh vilken underbart fin :). Ja, det e väl inte ofta man MÅSTE ha nåt *fniss*...men man mår bra av att ha vackert kring sig :). Korset...är det från Johanna eller har du gjort den? Det var såå fint med pärlorna på :). De gör så fina saker!!! Å du är så duktig på att arrangera...snart betalar jag dig, så att du får komma hem till mig *fniss*. Ibland står det helt stilla på inspirationsfronten ;).
Trevlig helg!
Kramar

Dubbelörnen sa...

Det är så vackert med månbord, letar febrilt på blocket o i annonser...
både efter månbord o byråer...

Kramar

En Doft Av Danmark sa...

Vilka underbara bilder du har visat under tiden "jag varit borta". Julmarknaden i Klampenborg är helt underbar...hälsa från mig;o), för i år kommer jag inte dit.
Ha en bra dag!
Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Det var ju ett underbart köp!
Visst vi behöver oftast inget men lite nytt är väl kul....

Trevlig fredag!
Miamaria

elin1976 sa...

Nydelig bord. Hvitt ogvakkert. Ha en fin fredag. Klem fra Elin:O)

"M" sa...

Å vad fint...nu blir jag lite avis...inte för att jag har någon plats för det men vill ha ändå...
Ha en trevlig helg. Kram "M"

Lina sa...

Oh så fint!!! Lyktn var också helt underbar!!! Ha en trevlig helg!

Designe sa...

Förstår att du inte kunde motstå det fast du inte behövde det!..men det kommer säkert till användning..måste ju va perfekt att sätta det i anslutning till kortsidan på annat bord för att förlänga vid en middag till exempel!..jag spanar oxå efter månbord fast jag egentligen inte behöver nåt! Det är så fint med den runda formen! Ha en fin helg! Kram :)

Nostalgi och romantik sa...

Vilket jättefint månbord!! det skulle man ha...Vad är det för tapet du har? tycker den är jättefin!
Julmarknad i Klampenborg, det låter helt uunderbart!!
Kram
Marie

faster atta sa...

Jättefint bord, härligt med lite nytt!! Du, din tapet som syns på väggen bakom bordet äe jättefin.

kram

Lilla Blanka sa...

Åh det är såå fint! Jag gillar också sådana bord, de är så charmiga. Jättefina grejer du har på också :)
Kram

Jenny sa...

Vilket jättefint du bord du har hittat!
Vackert arrangemang också!
Ha en mysig helg!
Kram
Jenny

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Så underbart fint ord!! Jag älskar halvmånebord, har ett här hemma som jag fått av min mamma (hade turen att hon hade två....)! Jag önskar dig en riktigt skön och mysig helg! Jag har bara paus i struttillverkning just nu....dottern hjälper också till! Må gott! Kram!

Nygammalt sa...

Behöva och behöva, det passade ialla fall in perfekt hos dig! Jättefint bord och fint arrangerat runt omrking!
Hoppas du får en skön helg.
Kram.

Mia sa...

Månbord är ju jättevackra och ditt är inget undantag, snarare tvärtom. Jättefint blev det och ser ut att passa riktigt bra intill väggen där! kram

muhren sa...

Blocket verkar vara mångas favorit ställe, man kanske skulle kolla in!

Tack för titten!

Kram Linda
www.muhrenssida.com

Veronica sa...

Så ljuvligt fint!! Ha en trevlig helg!! kram veronica.

Guldkant På Livet sa...

Åhå, vilket helt underbart månbord!! Vilken tur du hade och så mysigt du hade fixat där med hyllan! Ett sånt bord skulle jag med vilja ha men jag söker men finner inget och så har jag väl inte tid att söka tillräckligt heller... vilket ställe du visar i inläggt under då, himmelskt! Trevlig helg!! ( Han jag bor med gillar inte doftljus heller, jag eldar på mest när han är borta.: ) Mari.

Mitt hem är min borg sa...

Jag förstår att du inte kunde låta bli att köpa bordet.. Det är helt underbart.. Allt runt omkring e också jätte fint.. Tycker inte du behöver göra om nåt där.. Du e så duktig på att arrangera saker..
Ha en skön helg..
Kram!!

Goa, skåne sa...

Oh, lyckost som har ett månbord...vill också ha!! Jättefint!! Kul när man får in lite nytt också eller hur...dän här mmm. så nöjd jag är...känslan efteråt!!
Och din lyckta är bara helt underbar...så är, alltikring likaså!!
Du har så fint!!
Myshelg på dig!
Kram!
Goa

Evelinas hus sa...

Superfint bord och massa fint pynt.
Det passar verkligen bra där under hyllan.
Trevlig kväll.
Kram Caroline

Linneagården sa...

Åh, så fint månbord du köpt. Fina saker på oxå. Gillar tapeten, som är?
Må så gott
*kram* /madelene

Hemma i Ugglebo sa...

Hallå o fniss!!!

Lantlifs Anette sa att hon hade lärt sig dricka glögg nyligen och att hon är 5 år äldre än mig så det finns hopp även för oss...
Hade en kund i dag som sa att den här alkoholfria är så himla söt...
Man ska tydligen köpa vitvinsglögg med alkohol i gå ut när det är snö och 10 minus...DÅ är det gott....det tycker alla sa hon.

Vilket bord du fyndat!!!'
Viiil haaaaaaaa....

Tänkte också höra om det är ok att jag länkar till dig??
Jag glömmer jämt att kika in till alla jag inte har länkade....åldern du vet??
Jag gör det nu så får jag väl ta bort dig om du blir arg.........fniss...

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Hulda sa...

Så flott bordet er! Nydelig tapet dere har på veggene, og så flott du har pynta, skikkelig stilrent. :) God helg!

Ljuva ro sa...

Bord är som ljuslyktor, man kan inte få för många... skillnaden är väl att borden tar lite mer plats bara... jättefint!

MagdalenasHem sa...

Japp, ett sånt bord bara måste man ha :) undrar när jag ska införskaffa ett...? det får nog bli snart och Blocket är ju bäst för det! Jättefint arrrangerat som vanligt, du é så himla duktig :-D

kram och trevlig helg!
Magdalena

Engsroom sa...

Å vad avundsjuk jag blir det var ju så fint det lilla bordet.
ha en bra helg!
Ella

Jennyshemochharmoni sa...

Jag förstår att du köpte det, superfint var det! Månbord är det svårt att motstå :) Ha en riktigt mysig helg! Stor KRAM

SKATAN sa...

Kanonfint! Du är duktig vännen : )

Kram!

Hem & Harmoni sa...

Smakfullt och enkelt! Verkligen superfint!
Ha en skön helg! Kram från Marie

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Tittar bara inom och önskar en fortsatt skön helg! Njuter av ditt fina bord på vägen också....Kram!

Malins-Kuriosa sa...

Verkligen stiligt och tycker det sr ut som om du behövde en månbord i allra högsta grad....

Kram från Malin

Smultronstället sa...

Men vad fint det blev! Har också spanat på ett månbord för ett tag sedan, men det blir nog ett köksbord när vi hittar ett snyggt. Trevlig helg!

Granne med Selma sa...

Här har du en till som älskar månbord. I dagsläget har jag tre stycken, men det kommer att bli fler. Fast nu när jag ändå har såpass många kan jag kosta på mig att vara riktigt snål. Jag köper BARA om det är ett riktigt FYND! Annars är jag så där att jag kan ge nästan vad som helst bara jag får det jag verkligen vill ha. Inga kompromisser liksom. Blev sugen på att måla min fågelbur när jag såg bilden. Det kanske är det som jag ska fördriva söndagen med :-)
Kram

Styling a là Anna sa...

Jättefint bord!! Nyfiken fråga..Vad har ni för återförsäljare på Tine K i dina trakter? Träffade dem på en dansk mässa, då sa de att de hade tillräckligt med återförsäljare i sverige, men jag kan säga att det väääldigt sällan jag ser deras underbara saker någonstans.... Tillbaka till bordet, Jag hittar aldrig såna fina saker på blocket!! :-/

Inredningsgalen sa...

Så fint du har gjort. Jag har två månbord som står på vinden, som jag tyvärr inte hittat någon plats till ännu. Min förhoppning är att viden skall inredas så småningom och då kan de få stå kvar.