tisdag 23 oktober 2007

Mossa

Idag har vi haft en underbar höstdag med strålande solsken, härligt! Nu på eftermiddagen var jag och barnen ute i trädgården. Vi krattade lite löv och lekte i sandlådan. Jag passade även på att göra några mosskransar.
k
j
Ha det bra! Kram Marie
k
Ps. Flera stycken önskade sig tips på butiker i Danmark. Om ni går in under etiketten Danmark så hittar ni en sammanställning som jag gjorde i somras. Den är inte på något vis komplett utan grundar sig enbart på mitt tycke och smak. Lovar dock att komma med fler tips under den kommande månaden.

30 kommentarer:

Nostalgia sa...

Fine tips på pyssel:) Jeg skal nok "knabbe" noen ideer til egne julegaver;)
Koselig blogg, mye fint å titte på! Spennende butikkr oxo!

Titter inn igjen!

Lisas torp sa...

Tack för titten du! Åh, så fina höstgrejor du gör. Riktig Halloweenstämning!
Jag var tvungen att springa till Clas Olsson och köpa mera ljus idag.
Mörkt är det, men alla årstider har ju sin tjusning! Nu är det levande ljus som gäller!
På fredag sticker jag ner till torpet - ska bli såååå skönt!
Ha en riktigt skön kväll nu!

kram

Lisa

Linneagården sa...

Vad mysigt höstlikt du gjort med kransar, pumpa & fina små detaljer. Jag har oxå gjort några kransar, verkar vara av lika mossa, men de torkade så fort, tror du jag gjort nåt fel?
Tack för att du kikade in ikväll...& Välkommen imorgon igen!
*kram* /madelene

Guldkant På Livet sa...

Så mycket fint du gjort av mossa och härliga vackra höstbilder och arrangemang! Å sååå kul att ha en Danmarksresa att se fram emot, jag älskar det landet och framförallt Köpenhamn, lyckost! : ) Mari.

Goa, skåne sa...

Härligt höstigt...vackra saker!
Mys i trädgården, en hög klar höstdag...tillsammans med barnen, är väl ändå helt underbart!!
Jättefina kransar...fattar inte riktigt hur ni gör...mina moss-saker torkar också jättesnabbt! Så du får gärna svara på frågan varför..:)
Och tack för dina Danmarkstips...nu ska skrivaren igång!
Kraaam på dig!
Goa

Engsroom sa...

Vilka undebara bilder du tagit!
Det är ju så enkelt och kul att göra saker med mossa.
ha det så bra!
Ella

Hulda sa...

Så fine dekorasjoner du har laget. Det er jo så artig å stelle i stand slikt. Veldig fin sinklykt du har. :)

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fint :)! Jag tycker du e så pysslig och duktig :)!!!
Åh vill oxå ha en altan...fast jag förstår att det blir dyrt *fniss*.
Kram

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Å så fint du har gjort!!! Härlig blandning av saker!! Ser att du har ett symaskinsbord ute, det vill jag också ha....Har ett bord i källaren som är arv efter sambons farmor, men han är svårövertalad till att ta ut den....dessutom är själva maskinen kvar ovanpå så den vill jag ta bort...Jag orkar dessutom inte bära ut det själv, för det är jättetungt!! *hi hi....

Ha en bra dag! Kramelikram!

johanna sa...

Vad mysigt!!Finns inget bättre än en höstpromenad i skogen..jätte fina saker!
Kraam

Skogsfrun sa...

åh gud vad höstigt och fint! Längtar tills jag bor i hus och kan pynta fint ute... nu blir det bara på balkongen och det är det ju inte så många som ser:(

Om mig sa...

Hej, jag är ny i bloggvärlden! Har läst din blogg och tycker den är super! Men själv har jag inte bloggat! Förrän nu!! Välkommen in till mig http://eninredoholicsbekannelser.blogspot.com/
Må så gott!

Lina sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det! En dag med familjen ute i det härliga vädret! Skall ni åka till Honning och Floras julmarknad?

Evelinas hus sa...

Åh vad fint med kransarna, lyktan och pumpor.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

SKATAN sa...

Så fint det blev med kransarna. Jag är förundrad över hur ni får till dem så fina! Mina blir till stora monster...har du någon stomme som du utgår från?

Ha en fin dag. Kram!

Designe sa...

Oj, va du är kreativ! Ser ut som gjort av ett proffs! Superfint! Har du ditt symaskinsbord ute i gruset alltså?! Jättefina bilder! Ha en bra dag! Kram :)

Granne med Selma sa...

Nu vill jag bara bli frisk, frisk, frisk så jag kan pysla, pyssla,pyssla...
kram

faster atta sa...

Vilken härlig lykta!

kram

linnea-maria sa...

Oj vad fina kransar du har gjort. jag tänker att mossan i gräsmattan skulle gott kunna duga, så slipper jag gå så långt, den liknar mer mossan i skogen än vanlig gräsmattemossa kanske jag ska tillägga.../linnea-maria

Malins-Kuriosa sa...

Låter härligt att vara ute en hel dag i höstsolen och hålla på...kan sakna tiden från då barnen var små och vi var ute på det viset...Har gjort ett par mosskransar själv men jag blev inte helt nöjd..men de får duga som prydnad på trappen...Frosten kom till oss i natt och det var första rejälva frostnatten hittills...vacker är det men nu kommer allt att vissna ner helt och hållet...

Kram från Malin

Nygammalt sa...

Vilket härligt höstarrangemang du har hos dig. Ser väldans mysigt ut. Visst är det härligt att få njuta av soliga höstdagar. Man får passa på innan mörkret faller över oss.

Är det ok om jag länkar till din fina blogg?
Kram.

Nygammalt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Jättefina arrangemang!
Zink,mossa och gamla lerkrukor,
kan det bli vackrare?
Kram
Jenny

Wickans värld sa...

Så fint du har gjort!
Mossa är så härligt...
Wickan

Valdemarsro.dk sa...

Hvor er det fint og efterårsdejlig opstilling. De er flotte de græskar.
Der er mange gode butikker i Danmark, en jeg kan nævne er Kri-stense, den ligger i Jylland, men er bare så hyggelig.

Goa, skåne sa...

Taack du snälla för din rara kommentar...jag blir så glad:)
Och mossan ska jag ta hand om bättre i fortsättningen...tror att det är som du säger, den har torkat...stackarn!!
Kram och mysig kväll på dig!
Goa

Ardisia sa...

Mossa är så himla bra å arbeta med. Och billigt ;) Kom ihåg å frysa lite till Juldekorationer också!

Fint du gjort! Kramis

"M" sa...

Hoppas att du haft en trevlig dag i göteborg....och kommit hem med fina saker....och hoppas du fått titta i några roliga inredningsbutiker också....vi hörs..kram "M"

MiaMaria sa...

Ja, visst kan man göra så mycket med mossa... och det blir så himla fint...

Ha´det gott!
Ska titta under rubriken Danmark..

Miamaria

atmosphere sa...

Du är bar sååå pysslig! Alltid händer det något kul hos dig! Vi ska nog "stå ut" med din Damnarks-längtan! Kram, Ingrid