måndag 22 oktober 2007

Nedräkning!

Hoppas ni står ut med mig den närmsta månaden, för nu kommer det bli mycket prat om Danmark. Vi åker alltid till Danmark innan jul, så nu har nedräkningen börjat. Om en månad åker vi, jippi!!!! Vi har nog varit där de sista 8 åren, så det har blivit en riktig tradition. Förra året var vi dock inte där eftersom lilla V var nyfödd, så i år längtar jag extra mycket. För mig är det här en av årets absoluta höjdpunkter. Tur man har en make som tycker att det är iallafall nästan lika roligt!
k
De här vackra julbilderna har jag lånat från den underbara Butik Sophie, en utav många butiker som man absolut vill besöka.
k
Tack till alla er som besöker min sida och ett extra tack till alla er som lämnar så gulliga kommentarer. Ni förgyller min vardag! Kram Marie

41 kommentarer:

Lina sa...

Oh så mysigt det ser ut! Vilka affärer blir det denna gången?

WhiteVintageDreams sa...

Å jag längtar efter att du ska åka *fniss*...jag menar faktiskt, att det ska bli kul att få höra mer och kanske tom få se lite bilder ;). Du trodde väl inte nåt annat ;)? Det är alltid lika kul att få gå in i din blogg!!! Tur att du har en sån härlig man som vill åka med :).
Kramar

Jenny sa...

Mysigt!!
Det är dejligt att vara svensk i Danmark!
Ett besök i skymningen på julmarknaden inne på Tivoli månne?
Jag har förmånen att jag bor så pass nära Danmark att det blir en och annan dagstur över dit ibland. Både till Helsingör, Köpenhamn och andra små dejlige ställen.
Går ni på Ströget så glöm inte de små tvärgatorna där du verkligen kan fynda och hitta skatter!
Ha det riktigt mysigt!
Kram
Jenny

En Doft Av Danmark sa...

Nu gråter jag en liten skvätt....får alltid stor hemlängtan kring jul. Underbara lilla Danmark...ja man kan väl inte annat än att älska Danmark eller hur...
Kram och knus
Dorthe

Dubbelörnen sa...

Gissa om jag blir avis!? Jag brukade också alltid åka till Köpehamn i december... för en massa år sen. Det var så mysigt att se alla mysiga affärer, äta gott o dricka glögg...

Kramar

Karin sa...

Hej, första besöket i din blogg. Wow, så mycket fint och inspirerande. Bloggar själv om annat pyssel men blir så full av energi när jag tittar här. Älskar också Danmark och vi har bara 20 min med bil till brofästet.....det blir många besök på smågatorna i Köpenhamn. Ska ta mina föräldrar och familjen dit och fira min fars 80-årsdag i november.
Hälsar Karin

Hulda sa...

Så heldig du er som skal til Danmark like før jul, blir nok masse fint å finne der, kan jeg tro. Flotte bilder med juleinsirasjon! Kjenner at det kribler litt i magen, snart er det advent. :)

signe sa...

Oj, vilka vackra bilder! Lyllos dig som ska till Danmark och va härligt att det blivit en tradition! Förra året i slutet av november var jag nere i Malmö och bara det var underbart..men så åkte vi till Köpenhamn en kväll och gick på tivolit m julmarknad! Superhärligt! Ha en bra dag! Kram :)

Helena - www.oneandone.se sa...

Åh så kuligt! (första kommentaren från mig fast jag är en återkommande läsare). Jättefina och urmysiga bilder. Vi har också pratat om att ta en tur till Danmark innan jul...får se om maken hinner sätta sig på tvären eller om jag har turen på min sida.

På återseende

Mia sa...

Å, jag vill följa meeeed ;-) kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Jag förstår verkligen att det måste vara en höjdpunkt! Oj va skoj :) Jag vill också :) Jag suger i mig alla inspirationsbilder med jultema nu, längtar såååå! :) Ha en riktigt bra måndag! KRAM

"M" sa...

Underbara bilder...blir så avis på dej som ska till danmark.
Hoppas ni är friska nu, har du ingen bil i veckan så kommer vi gärna till er...om det går bra?
Torsdag eft.middag runt två skulle vi kunna komma..min mejl krånglar så jag frågar så här...hoppas ok...du kan väl meddela om det är ok tors denna veckan.
Kram "M"

spetsar och änglar sa...

Vilka mysiga bilder,tänk att få besöka den butiken.Synd att det är så långt bort.Jag hoppas att du tar några fina bilder som du kan visa vi andra, som inte har möjlighet att åka dit.Ha en bra dag!

Ljuva ro sa...

Danmark i juletid låter underbart!
Vi har som tradition att åka till Sthlm första helgen i dec, bo på hotell och bara mysa! Det är sånt som förgyller!

Sublim Design sa...

Vilka härliga bilder, ditt vill man åka!
Kul för dig att få åka till Danmark, som ju också har så många andra fina butiker.
/S

MiaMaria sa...

Men åh, vad roligt förstår att du längtar.
Vilken butik!
Skulle vara roligt med lite tips på butiker du åker till. Ifall man skulle ta sig en tur till jul. Det ska ju vara så vackert där då.

Må så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Jag blir SÅ avundsjuk! Andra pratar om att åka till Thailand och min dröm är att få åka till Danmark och besöka alla underbara inredningsbutiker de verkar ha där. Folk tycker jag är knasig när säger detta, (fast ni andra förstår väl?). Tack för att du delar med dig av bilder därifrån.
Kram Lena, dalarna

Evelinas hus sa...

Åh vad roligt det låter.
En månad går fort.
Kram Caroline

Karin Krut sa...

Ååå vilka fina bilder! Hoppas ni får det jätteroligt i Danmark! :)
Kram Karin

Nygammalt sa...

Förstår att du längtar, Danmark verkar ha väldigt mycket fina inredningsgrejer. Ska bli spännande att höra din rapport därifrån. Kram.

Jessica sa...

Jag vill också ha butiks-tips! Har min svägerska strax utanför Kph så vi är där ibland. I stort sett varje blomsterbutik är ju kalasfin, men har du några tips på små gömmen kan du väl dela med dig?

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Å så mysigt, nu blir jag avis!!! Du måste tipsa oss om allt och smygfota på allt som är värt att se *fniss*!!! Verkligen roligt, å´så mysigt att göra det med mannen....min är lika med noll intresserad när det gäller det! Men han gillar när det blir fint hemma, men inte att springa runt och leta efter sakerna i affärer... Hoppas att ni hittar massor av fint, och bara stämningen att gå där är ju skön! Ha en mysig kväll! Kramis!

Nostalgi och romantik sa...

Det var väl en härlig tradition!
Vilka fina bilder också!
Kram
Marie

Jeanette sa...

Hej Marie,

Det �r ju bara f�r underbart att bes�ka Danmark �ver huvudtaget. Jag bor ju precis granne s� jag �r d�r lite oftare �n du. Skall dit helgen den 24 november. F�r mig blir det Helsing�r denna g�ngen.
Synd att Du inte kan komma till Minnas kurs. Skall bli s� kul. Men jag kommer att rapportera
Kramisar/Jeaenette

"M" sa...

Ja det lät trevligt, å vad mycket spring det ska bli i alla fina inredningsbutiker..hihi...lyllo dej.
Ev. så kan jag på onsdag nu i veckan...eftermiddag.
Kan du?
Nästa vecka är det lov från skolan, så då har vi lite planerat.
Kram "M"

moderncountry sa...

Å hei du, nå tenkte jeg at jeg skulle besøke deg og. Og så mye flotte bilder du viser! Man blir jo inspirert med en gang..Så herlig å kunne dra til Danmark, det er jo bare så mange fine butikker og besøke, du vil nok ha det kjempetopp vil jeg tro :)Klart du gleder deg da!
Aina

Mysiga lantliga ting sa...

Wow det ser mysigt ut! Förstår att du vill besöka den butiken.
Kram.

Mitt hem är min borg sa...

Jag skulle också vilja åka till Danmark.. Det finns ju sååå många underbara butiker som man känner att man bara måste besöka.. Och det snart.. Ha ha!!
Bilderna du visar idag är jätte fina..
Kram!!

petra sa...

Åh jag skulle så gärna vilja ha tid att åka dit också! Vad roligt för dig och att din man delar dit intresse, tyvärr så har min make inte det minsta intresstet för inredning... Ha en bra kväll!Kram Petra

älskar sött sa...

Ja visst är det ett måste att åka till danmark!!? Är där åtminstone en gång på våren och en gång vid jul varje år... Ett annat bra tips är att åka till dk 1 maj, då är allt stängt i Sverige men öppet i Danmark..Då kan man gå där och strosa en hel dag bland blommor, inredning, tyger och choklad!! Jippie...Ha det gott! Kramar Malin

SKATAN sa...

Åhå din rackare...det låter inte illa!

Kram.

Goa, skåne sa...

Oh, så kul! Och så bra...så kan du tipsa om alla ställen vi måste gå på och så kan jag åka veckan efter...*LER*
Jag bor också ganska nära, men jag har faktiskt shoppat alldeles för lite där...även om man åker över. Men det går att ändra på...så att visst blir det Danmark innan jul..:)
Bara så att du vet ...så går en månad jättejättefort!!
Kram på dig och ha en måväl vecka!
Goa

Kathrin sa...

Hei! Du viser så utrolig mange inspirerende og nyyyyydelige bilder!!! Blir så glad av å se de. =) Og ja, Danmark er fantastisk! Jeg sprudler over av inspirasjon når jeg har vært i Danmark! og inspirasjonen varer leeeeeenge, man har sett så mye og har inspirasjon og ideer som rekker lenge. Herlig! God tur!

LantlivsAnette sa...

Åhh vad avundsjuk jag blir nu då...lyckliga du som får åka dit!!
Tänk på mig när du är där och fota riktigt mycke..shoppa och visa oss andra !! Vi får glädjas med dig istället !!
Du..herregud vilka fina kransar du gjort...jag har också gjort några..men mina blev inte lika fina och jämna som dina..
Kram Anette

faster atta sa...

Så fina bilder! Vill oxå åka till Danmak....

silje sa...

For et FANTASTISK hjem du har,og en nydelig blogg! Håper det er greit at jeg legger link til deg fra sida mi. Ha en riktig fin dag! Klem fra silje

Lynetmor sa...

Hei, det høres så fint ut å dra til Danmark ja :-)
Ønsker deg en fin dag.

Elzie sa...

Åh Marie!
Får jag följa med, får jag följa med...?
Vill också till Danmark. Var där med jobbet för flera år sen och åt julbord på stationen. Jättegott (även om en del var livrädda för att äta danskt kött!!!). Då fanns inte så mycket av de fina affärerna där, men några besökte man ju. Och Tivoli, men där fanns inte mycket till försäljning, mest lotter. Fint var det ändå med alla lampor.
Jag frågade dig om rosen Greta Persson en gång. Finns den till försäljning, eller är det bara något som står hemma hos er *s*?
Kram Elzie

Karin och Robert sa...

Hoppas du får en underbar tid i Danmark!*avis*
Kram Karin

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vad underbart det låter..att få åka dit och få massor av inspiration lagom till jul. Lite avis blir jag allt.
Jag vill gärna höra mycket prat om Danmark.
Kram Maria

Home & Clothes Design sa...

Herregud vilka härliga bilder, nu börjar man längta till jul. Vad kul att åka till Danmark,hoppas att du får hem mer fina bilder.
kramis från mig.