fredag 12 oktober 2007

Pysselmani

Nu har jag pysslat i dagarna två, ja inte hela tiden givetvis, men så fort lilla V har sovit har jag och 3-åriga E satt igång. Insåg igår att det blev visst ganska mycket saker, men det var ju så kul så jag kunde helt enkelt inte sluta. Brukar inte pyssla så mycket hemma då jag i vanliga fall får utlopp för det på jobbet ( förskollärare ). Men nu har jag ju snart varit föräldraledig 1 år så jag antar att jag hade lite abstinens, hihi.
k
j
Här har jag använt bilder på mamma och hennes syster som små, tycker de här korten är såå söta. Älskar att ge bort presenter, så jag har tänkt att de ska få varsin liten paket med lite ljus, tändsticksask och lavendelstrut.
k
Här har jag scannat av gamla kort på söta barn. Korten har jag hittat på olika loppisar. Nu får det nog vara färdigpysslat på några dagar, känner att jag ligger lite efter med tvätt och annat nödvändigt ont.
j
Önskar er alla en riktigt trevlig helg. Kramar från Marie

44 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vad fint...jag är jätteimponerad :)!!! Du kan ju starta företagsförsäljning snart *skratt*. Du är duktig du ;). Längtar till att få se din jul :).
Hoppas att ni får en härlig helg!
Kram

etthusivitt sa...

Oj vad fint ni har gjort! Perfekt att ha ett litet lager som man kan ta med sig som gå-bort present. Vet att jag skulle bli jätteglad att få något av det du har gjort :-). Kram, Anette

Ljuva ro sa...

Men oj vad mycket fint du gjort! Förstår att pysslandet går före tvätt och andra måsten...! Det är ju lite roligare! Jag blir sugen på att göra strutar och annat jag med!

MiaMaria sa...

Himmel vad du har varit kreativ.
Verkligen vackra!

Trevlig fredag!
Miamaria

Karin och Robert sa...

Att få skapa är ju ljuspunkten i livet! Tidningen du använt är det en vanlig dagstidning eller? Jag tycker den ser så fint gulnad ut! Verkligen en rolig personlig present att få! Dom blir nog överlyckliga!! Tvätten kan ju gott få vänta ett tag om det resulterar i så fina saker!!

Ha en kalashelg nu tjejen!!
Kram

Lilla Blanka sa...

Åh vilken bra idé..! Det är ju jättetrevligt att ge/få ett sånt personligt ljus där det gulnade fotot föreställer någon man känner. TACK för ett superbra tips! Det ser så fint ut när du gjort MASSOR av ljus, underbart!
Kram

Hulda sa...

Å, så mange nydelige ting du har laget! Helt skjønne er de. :) Der har du jo flere små søte julegaver. :)

linnea-maria sa...

Hejsan
du har fått ihop jättefina saker. Din mor blir nog jätteglad för sin present /linnea-maria

Livingroom sa...

Men så du har pysslat! Vad fina saker du gjort och rolig idé med fotot på mamsen som liten.
När du gör dina strutar mm, vilket papper använder du? en gammal bok eller så?

Ardisia sa...

Oj vad du har pysslat!

Din mamma och moster kommer säkert uppskatta sina presenter! Fint!

Ha en trevlig helg! Kramis

En Doft Av Danmark sa...

Jag vet hur det är att lida av pysselmani :o), men visst är det härligt!
Kram
Dorthe

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Åååhhh vad mycket fint du gjort. Verkligen jättefina saker.
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram Maria

"M" sa...

Å himmel...här har ni verkligen pysslat...sov hon såå länge..hihi.
Helt underbara ju...du kan ju nästan ha försäljning ...jag är kund nummer ett..hihi
Ha en trevlig helg...kram M"

Hemma i Ugglebo sa...

Men oj va du har pysslat!!!
Nu har du fyllt hela julklappskvoten!
Jätte fint blev det... Va smart med bilderna!! Har du bara koppierat dem??
Ha en trevlig helg!!
Kram Katarina

signe sa...

Men wow, va duktiga ni har varit med pysslet!..Va mycket ni har producerat och va fint det blev! Vad använder du för lim till bilderna då? vanliga såna här stick lr? har du fyllt strutarna med nåt? Ha en jätteskön helg! ..ska nog pyssla lite jag med! :) Kram

Elzie sa...

Jättefina saker. Och perfekta presenter. Ha en bra helg.
Kram Elzie

Tonje sa...

wow så flink du er...så mange ting du har lagd...og for ett nydelig bilde....de kommer helt sikkert til å bli kjempe glad for de presangene=)

Morsomt at du har brukt gamle bilder av din mor også...det gjør det jo litt mere personlig=)

rostistel sa...

Helt fantastiskt! Så många och så underbart vackra. Dessutom väldigt personliga. Nu har du verkligen inspirerat mig. Nu måste jag jaga fram ett läckert och passande papper förstås ....

Nicolinas boning sa...

Jösses,ska du öppna nätbutik kanske...eller har du gjort klart alla julklappar redan?
Vilken kreativitet;-)
Kram/Birgitta

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men du vad du har varit flitig....jättefint och vilken bra ide men att ha dem på bilden. kram

sublim design sa...

Det där var ju ett fint tips, till små gåvor.
Och så många du gjort också.
Jätte söt!
/S

faster atta sa...

Så fint!! Gåvorna kommer garanterat att göra succe!

Jenny sa...

Himmel!
Rena pysselfabriken, vad fina saker du gjort!
Ljuslyktorna som du undrade över är köpta på rea för flera år sedan, jag tror att det var på Obs. (numera Coop Forum.)
De var ljusblåa då, och det fanns även rosa. Men jag har naturligtvis trollat bort de färgerna...
Kram
Jenny

Mysiga lantliga ting sa...

Milda tid, vad mycket du har gjort! Jättefina ljus och strutar, så kul!!
Nu blir jag pysselsugen =)
Trevlig helg.
Kram Johanna.

Styling a`la Anna sa...

Åhh, vilka fina!! Vilken superbra ide med korten!!
Nu har jag hittat texten..ja jag vill i alla fall tala om vad det var, även om du inte gillar den..
omnia mirari etiam tritissima- Förundras inför allt, även det mest vardagliga. Linnè.

LantlivsAnette sa...

Nä men du vad imponerad jag blir !!såå mycket fint du gjort..ser ut som i en fin irednings butik...ojj vad du kan..tack för all inspiration du ger !!
Kram Anette

johanna sa...

Herregud vad du har grejat...så mycket fint!!
Jag är såå avundsjukm på vad du ska göra idag=))DU måste berätta vad du hitta sen
kram

Anna sa...

Ojojoj vad du har pysslat:) Och vad vackert allt är! Korten på din mamma och moster är ju bedårande söta! Det blir ju verkligen en jättebra present!

Ha en härlig dag!

Kram
:)Anna

johanna sa...

Hej
gå in o kika på www.bt.se sen klicka in dig på bilaga hus o hem =))

Malin sa...

Så härligt att komma igång och känna att man har flyt på kreativiteten...
Jättevackra saker du gjort och så mycket!

Kramar från Malin

Lisas torp sa...

Åh, så duktig du har varit! Du kan ju snart öppna butik!!!!
Så kreativ du är!!!

Ha en skön helg!

Kram
Lisa

Uppe på vinden sa...

Wow!!!! Så mycket du hunnit med och vilka uppskattade presenter det kommer bli!! Kul att kunna använda bilder på "riktiga" personer och inte okända bara! Hoppas att du har en riktigt skön helg!! Kram!
(psst...jag jobbar nästan som du då...fritidspedagog, fm bland 6-åringar, em på fritids!)

Nygammalt sa...

Här har du verkligen jobbat på. Väldigt fina saker har du gjort. Tack för tipsen om foton på släktingar, är ju en perfekt present att slå in så där. Kram.

På landet, mot skogen sa...

Vill bara säga att jag kikar in här med jämna mellanrum, men är superdålig på att lämna avtryck, men nu ska jag bättra mig har jag bestämt mig för.
Jag har precis blivit med blogg, och länkar till dig från min sida, hoppas det är ok!

stina sa...

Oj! vad fint ...du har ju alla julklapparna färdiga! Nu blir man ju helsugen på att fixa och pyssla!

Petra sa...

oj oj oj vad du är produktiv! Verkligen vackra saker, ska du ha som pressenter eller vad tänker du göra med allt? Ha en go helg Kram Petra

Linnéa sa...

Men oj så fint! Bra tips till jul, då det ska slås in paket både högt och lågt!
Vilken fin blogg du har!

Guldkant På Livet sa...

Nämen åh så mycket vackert du har gjort, inte klokt, du borde ha en butik! Sån kul idé och så vackert med din mamma och syster på tryck, jättefint!! Personlig gåva dessutom! Toppentips, för de som har en skrivare ( sa hon med bitter ton... ; (

Jag byter inlägg i morgon, ha en toppenhelg!! Mari.

SKATAN sa...

Ha! Du är ju för rolig du...jädran vad du måste ha fått upp ångan! Är mor din inne och kikar på din blogg? Jag menar, vet hon vad hon skall få? Ja du, det blev riktigt fina presenter.

Trevlig kväll.

Engsroom sa...

Men vad inspirerad jag blir att göra ordning ljus strutar tvålar vilka fina presenter!!
Perfekt att ge till jul också.
Ha det så bra!
Ella

Underbara Små Ting sa...

Himmel så duktig och kreativ du är ! Ljuvligt underbart alltihopa ! Kan inte säga annat än att man blir så inspirerad av att börja pyssla på lite själv här hemma :)

Ha en fortsatt trevlig söndag !

Kram Kram
Carina

Marie sa...

Hej allihopa och tusen tack för alla fina kommentarer.

Pappret som jag använt kommer från en trasig gammal bok jag fyndade på loppis i somras. Den är jättetjock så den kommer att räcka till mycket pyssel, hihi.

Bilderna har jag scannat av. För att göra olika storlekar på dem har jag använt Adobe Photoshop.

Klistrat har jag gjort med limstift och Casco Rx papperslim, jag tog det som fanns hemma helt enkelt.

Inuti strutarna är det lavendel, doftar underbart!!

Hoppas det var svar på era frågor.
Kram Marie

Granne med Selma sa...

Oj, vilken kreativitet! Måste vara underbart att föräras sådana fina saker gjorda med både omtanke och hjärta :-)
Kram

Mia sa...

Oj vad mycket du pysslat, jättevackert! Undrar vad det är för grön växt i din vackra kruka? kram