torsdag 29 november 2007

Adventsförberedelser

Den här veckan har jag börjat att pynta så smått inför advent. Tänk att det är lika roligt varje år att planera hur man ska ha det. Imorgon ska jag plocka fram mina adventsstjärnor och göra fint i fönstren och häromdagen gjorde jag en grangirlang och hängde ute på trappräcket. Igår kväll roade jag mig med att slå in 24 små paket till 3-åriga E:s paketkalender, det tog en stund!!!
j
Årets adventsljusstake står också klar på bordet. Har haft blockljus så länge jag kan minnas, bara ändrat detaljerna lite genom åren. I år blev det små fattigmanssilverkulor ( kotte, gran och hjärtan inköpta i Danmark), olivblad och brunt band som pynt på ljusen.
k
Nej, nu måste jag sluta! Jag hör att lilla V håller på att möblera om i köket!!!!!! Ha en jättebra dag! Kram Marie

36 kommentarer:

Goa, skåne sa...

Helt ljuvligt vackert!!
Det är verkligen det enkla som gör det...och det kan du!
ALdrig för mycket, aldrig för lite...alltid bara precis perfekt!!
KRam på dig mystjejen och ha en toppen torsdag!
Goa

Lina sa...

Väldigt fint! Jag har gjort min advenstkrans på en halmstomme med moss i år....

Hulda sa...

Så fin adventstake du har laget! De små kulene er kjempefine. :) Jeg skal lage min i dag, tror jeg. :)

katarina sa...

Hej MArie:)
En sådan vacker adventsljusstake du har:) Det är bra vackert med blockljus.
I kväll skall det fram här hemma oxå, vi klädde oxå trappen häromdagen:)
Ha en riktigt skön dag!
Kram Katarina

Ljuva ro sa...

Det är så fint med blockljus och dina är verkligen läckertdekorerade med de fina banden o hängena! Kul med paketkalender, vilken lycka för en liten 3-åring!

SEASIDE LIVING sa...

Jättefin adventsljusstake!! Jag har också fixat i ordning vår, använder mig också av blockljus, men i år har jag ettiketter som man klistrade på ljusen (från Fridas gård) och lummer. Ska nog lägga ut en bild på den imorgon tänkte jag!

Ha en fortsatt bra torsdag!
Kramar från Jenny

En Doft Av Danmark sa...

Nä då Marie...Lilla V håller bara på att göra adventsfint åt dig i köket ;o)
Såå vacker adventsljusstake!!!

Kramar
Dorthe

linnea-maria sa...

Jag tror minsann att din adventsljusstake är den snyggaste jag har sett. Det är jättesött med det där lilla pyntet! /linnea-maria

cicci sa...

Hej!
Kul idé att göra den lite annorlunda, det blev jättefint med fattigmanssilvret på! Affären som jag fyndade på heter Skapande händer, jag kommer inom det närmaste att lägga ut flera bilder och tips ifrån min lilla stad. Hjota till om ni ska dit så kan vi kanske ses flera utav bloggarna som bor i närheten!
Kram Cicci

Hilde sa...

Oj, nesten som min adventsstake dette året...
Takk for titten, kommer garantert tilbake.
Skal se om jeg får lagt inn bilde av min til første søndag i advent!!

Under en vind sa...

Så fin din ljusstake blev med banden och de söta dekorationerna!!! Snart snart får vi tända det första ljuset......Det är något visst med dessa dagar före....förväntan! Må gott, kramar!

annkierix sa...

Gud vad fint det blev och så bar med blockljus..man blir ju så trött påvanliga stearinljus som bara brinner ner så fort.
Ska härma tror jag!
Kram

"M" sa...

Jättefin ljusstake med blockljus....vad skönt att det är färdigt med alla paketen ...pillgöra...bus "V" är i farten igen..hihi...kram

Karoline sa...

hei.
tar tid med pakkene, jeg har 48 som skal klargjøres før jeg tar husmorferie i københavn i helgen;)
nydelig adventsstake!!!!!! enkelt og vakkert, helt min smak!!!
hilsen Karoline

Evelinas hus sa...

Kanonfint! Brunt, vitt och silver är en fin kombination.
Trevlig kväll på dig.
Kram Caroline

Mitt hem är min borg sa...

Så fin din adventsljusstake blev.. Älskar verkligen sånna där julgranskulor..
Snart får du tänta dom oxå.. =)
Kram på dig!!

Lilla Blanka sa...

Wow adventsljusstaken är såå ståtlig och fin, jättesnygg!
Kram
Mia
PS japp adventskalendrar är pilliga att slå in. Jag vet inte om jag orkar slå in 3*24 i år också :)

etthusivitt sa...

SÅÅÅ mycket fint du visar! Toksnyggt, helt enkelt! Kram, Anette

Guldkant På Livet sa...

24 paket, inte illa, hur hinner du?! Jäetfin adventsljusstake med vita blockljus! Jag ilade över till Tårnby och köpte lite billig mat, vin OCH vita blockljus i kväll! Hann inte med mer av Danmark, denna gången i af... Vita blockljus är verkligen användbart och fint!! Gulliga silverkottar du hade! Mari.

Nygammalt sa...

Så mycket fina saker du har hittat i Danmark. Du tar alltid så vackra bilder, vad har du för kamera?

Jag är imponerad av alla er som göra så många adventspaket, måste ju vara himmelriket för barnen.

Just det, undrar vart du har köpt din söta lampskärm som du har i köksfönstret?

Kram.

Evelinas hus sa...

Hej,
ICA Maxi 99kr :D.
Jag fick tipset av en annan bloggare.
Natti natti
Caroline

elin1976 sa...

Utrolig vakkert:O)

Anna sa...

Underbart vacker adventsljusstake!
Har inte bestämt än om det blir blockljus eller vanliga kronljus som får bli adventsljusstake iår:)

Visst är det härlig att få pynta lite extra nu när det lackar mot jul! Jag hängde upp mina stjärnor i fönstren häromdagen:)

Kram
Anna

johanna sa...

Såå fint!!!Hoppas allt är bra med dig o att du inte ångrat dig med våren vi ser så fram emot det=))
kraaam

LantlivsAnette sa...

Åhh så fin advents bricka du har gjort..jag ska visa min sen också..jag har faktiskt gjort två stycken..en då Lantliv var här också en till nu...
Din var verkligen pyntig och fin...
Det ska bli så roligt att få se resten av ditt julpyntande !!
Kram Anette

faster atta sa...

Oj, så fint!! Är det OK att jag länkar till dej?

kram

Nostalgi och romantik sa...

Så snyggt det blev! Jag har också satt band om mina ljus, men jag har inget så där fint band som du har som stå God Jul på! Jag vill också ha... Var har du köpt det?
Finns säkert inte i den här stan...:o(
Kram
marie

Malin sa...

Kul idé med blockljus i stället för "vanliga"...brinner längre och inte riktigt lika påtagligt adventljus...

Kram från Malin

signe sa...

Så fint du har gjort! Hoppsan, får du ommöblerat i köket, va snällt! *fniss* Ha en härlig helg! Kram :)

Veronica sa...

Åh så mycket fint du lagt in sedan jag tittade in här sist!! Hoppas du får en bra första advent!! Kram Veronica.

birgi sa...

Vilken fin ljusstake. För mig är det första gången i år med blockljusstaken i "egen" design.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

MiaMaria sa...

Ljuvligt vackert!

Ha´en skön advent!
Miamaria

Mysiga lantliga ting sa...

Gokväll & TACK!!
Vilken gullig adventsljusstake med fattigmanssilver som pynt =)
Trevlig helg.
Kram.

Lisas torp sa...

Tackar för titten hos mej och önskar dej också en härlig och ljus advent!!
Kram

Lisa

Home & Clothes Design sa...

ååå så fin adventljusstake. Brunt band och silver hur fint som helst. Kul ide, kanske något att ta efter.
Kjamiz från mig och go helg;)

Jeanettes hus sa...

Du får verkligen till det så fint. Så lite men ändå så mycket.
kram jeanette