tisdag 27 november 2007

Danmarksshopping

Ni som sett fram emot bilder från Danmark, tyvärr måste jag göra er besvikna. Alla butiker var verkligen proppfulla med människor så det var nästan omöjligt att fota något. På Honning & Flora fick man t.ex gå i kö runt om i hela butiken. Kan iallafall tipsa om att i nyaste numret av den danska tidningen Isabellas så finns det ett stort reportage ifrån Honning & Flora ( denna tidning går ju även att köpa i Sverige). Såg också att Marie, min lilla veranda visar bilder från den fina danska butiken Kronen. Här kommer iallafall några bilder på vad som fick följa med mig hem från Danmark.
k
Skålen i fattigmanssilver och struten köpte jag på Honning & Flora. Jag är väldigt förtjust i band av alla de slag så lite olika sådana fick det bli på Det gamle baghus.
k

Nästan det enda som man faktiskt kan fynda i Danmark är blommor. Så en hel del blommor och grönt fick det också bli .
j
Köpte även olivgrenar och av dem blev det en liten girlang att hänga på dörren. Hängde i ett vackert julkort som jag köpte på Det gamle baghus.
k
Zinkhuset köpte jag på Stol & Stage i Hellerup. Butiken var helt överfull med vackra julsaker, jag hade kunnat gå där hur länge som helst.
j
Vi hann även med en sväng till Roskilde på lördagen. Där hittade jag en jättemysig butik (tyvärr har jag glömt namnet) som sålde "lite finare" pysseltillbehör. Köpte lite olika papper som jag har lite planer för.
k
Jag bara älskar tazetter, helt ljuvliga!
j
Måste erkänna att det blev lite olika kulor i fattigmanssilver också. En del av dem har jag använt till min adventsljusstake, den får ni se längre fram i veckan. Ha en fortsatt bra dag! Kram Marie
j
Ps. Många har undrat över hur man får dit bilder på kuddar, julstrumpor, o.s.v. Till er har jag lämnat en beskrivning bland kommentarerna till inlägget om påsar.

35 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Marie!
Ja, jag blev så glad för din fina påse som jag fick!!!! TUSEN TUSEN TACK IGEN!

Vilka mysiga affärer ni har besökt och vad fina grejor som fick följa med hem. Kan längta lite efter att få gå hem och vara mammaledig och pyssla. (Hahaha! påminn mig om verkligheten när jag sitter där med bebis + 4-åring och undrar hur jag kunde ens tro att det gick att göra sådana saker!!! Nu är jag i v 27 så det är inte så jättelänge kvar - nåja, allt är ju relativt!)

Ha det så bra!!!

kram Kristin

Kristin sa...

Hej Marie!
Ja, jag blev så glad för din fina påse som jag fick!!!! TUSEN TUSEN TACK IGEN!

Vilka mysiga affärer ni har besökt och vad fina grejor som fick följa med hem. Kan längta lite efter att få gå hem och vara mammaledig och pyssla. (Hahaha! påminn mig om verkligheten när jag sitter där med bebis + 4-åring och undrar hur jag kunde ens tro att det gick att göra sådana saker!!! Nu är jag i v 27 så det är inte så jättelänge kvar - nåja, allt är ju relativt!)

Ha det så bra!!!

kram Kristin

cicci sa...

Åh vilka vackra saker, nästa år vill jag också åka till danmark och få julinspiration. Ha en underbar vecka med mycket pyssel inför advent!
Kram Cicci

Lilla Blanka sa...

Åh det verkar som ni haft en mysig resa till Danmark, jättefina saker visar du!
Bilderna är så mysiga, gillar zinkhuset, det är ungefär ett sånt jag skall köpa från Grönbergs Interiör.
Sedan tycker jag också om vackra band, vad kul att hitta en sån butik!
Kram, Mia

marie sa...

Hej Marie! Vilka fina saker du handlat och arrangerat men visst var det galet mycket folk på Honning & Flora. Så mycket fint fanns det att köpa och ändå kommer man hem med sånt som man gör själv. Hihi!! Vad kul att du var på Stol & Stage den butiken är en annan favorit!! Kram

Lina sa...

Oh så mycket fint du kommit hem med! Verkar som om det varit en trevlig helg i Grannlandet! Ha en bra tisdag!

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vad mycket fint du köpt och vilka mysiga affärer. Jag förstår du är fulladdad med inspiration nu! Kramar Karin

LantlivsAnette sa...

Åhh man blir ju alldeles galen nu..sååå fina bilder på det du köpt..genast börjar det snurra i skallen..kanske man skulle prova på att göra en sån strut..
Kram Anette

SEASIDE LIVING sa...

Sååååå mycket fina saker som fått följa med dig hem från Danmark! Åh, vad jag också vill åka dit!!! Zinkhusen är bara helt ljuvliga - jag är supernöjd med mitt! För att inte tala om de fina papprena och banden du köpt... ojojoj... Jag blir nästan matt! ;)

Ha en mysig tisdagkväll!
Kramar från Jenny

Under en vind sa...

Så himla mycket fint du köpt!!! Förstår att ni hade supermysigt! Det har man ju när man går i butik efter butik med vill ha-saker.....

Hoppas att din tisdag varit toppen! Här har det varit fullt upp på jobbet......Det övas julpjäser, tillverkas adventsljuslyktor osv...osv....
Pausar här en stund innan kvällsmatboch upphängning av gardiner i matrummet.....

Må allra bäst! Kramis!

Hannis sa...

Så mycket fint!
Rena rama julafton=)) Kram Hannis

Mysiga lantliga ting sa...

Verkligen bara massa fint! Såå kul att se, jag gillar zinkhuset massor och dina fina papper!
Kram Johanna.

Mitt hem är min borg sa...

Men du.. Så mycket fint du hittade.. Skålen i fattigmanssilver e min stooora favo.. Och struten.. Det kan man inte få för många av.. =) Jag e så avis på dig nu.. =)
Kram på dig!!

betty sa...

Ljuvligt litet ljushus!

Evelinas hus sa...

Nej lägg av jag blir helt sjuk när jag ser vad mycket fint du köpt. Vilka fina små grupperingar du gjort också! Verkligen kul å se.
Trevlig kväll
Kram Caroline

Hulda sa...

Å, så vakre ting du har kjøpt i Danmark!! Akkurat min smak! Herlige bånd, papir, kremmerhus, og det sinkhuset var jo helt herlig!!! Du er heldig! Så også på kulene i fattigmannssølv, de var bare skjønne! Skulle gjerne hatt noen jeg også. Har jo, men er stadig på jakt etter flere flotte kuler. :) :)

Home & Clothes Design sa...

Vilka fina zinkhus, det skulle passa bra hemma hos mig. Härligt att få varit i Danmark, det får bli en tur dit längre fram.
Må så gott, väntar med spänning att få se din adventsljusstake.
kjamiz från mig;)

Goa, skåne sa...

Oh...bara massa vackert har du shoppat!! Förstås..:)
Underbart och så mysigt det låter..hoppas ajg hinner över en sväng innan jul!!
Annars åker jag med dig nästa gång...ok! Så kan vi heja på varann till plånboken är tom...det vore nåt..*thi,hi*
Ska bli roligt att se dina pysselplaner för pappret!!
Ja, du ha ett underbart hem, du!
Och jag är så glad att kunna komma hit och bara njuta!
Tack återigen för det!
Kram i tungvikt på dig...från mig!
Och ha en oemotståndig onsdag..;)
Goa

älskar sött sa...

Hjälp vad jag har missat en massa bilder hos dig!! Såååå fina! Och jag fullkomligt älskar danmark och deras inredning, hus, cyklar, barnvagnar, choklad, blommor mm. Ring mig nästa gång du åker hi-hi...Ha en fortsatt trevlig vecka!kramar Malin

atmosphere sa...

Tycker du fick med dig lite smått och gott i alla fall. Man vill ju inte åka hem tomhänt, eller hur?
Hörde att du träffade Marie dessutom. Kul!
Ha en fin vecka. Kramar Ingrid

Jenny sa...

Underbara saker du köpt, och vackert arrangerade bilder!
Jag bara njuter!
Kram
Jenny

Elzie sa...

Vilka fina saker. Man blir helt sjuk. Tänk att få åka till Danmark igen...
Ha en bra onsdag.
Kram Elzie

WhiteVintageDreams sa...

Åååh vad vackra saker...vill oxå ha ;). Vad kul att ni hann med så många butiker ändå...om det var mycket folk menar jag :).
Hoppas att ni fick lite mystid ihop oxå...du o maken :). Å du, tack för dina alltför snälla ord!
Kramar

Designe sa...

Oj va mycke fina saker och blommor du har köpt! Gillar särskilt zinkhuset, är så svag för såna! Tazetter är verkligen fina!
Ha en bra dag! Kram :)

Nostalgi och romantik sa...

Så mycket fina saker du visar!!!
Jag gillade det där bandet med god jul på, jättefint, och allt det andra också förstås!
Jag förstår att det var mycket folk överall, när det är så mycket vackert att titta på!
Kram
Marie

Malin sa...

Kan mycket väl tänka mig att det var knökefullt i butikerna...men är vackra bilder du visar på bloggen ändå ju...

Kram från Malin

Guldkant På Livet sa...

Så himla sugen jag blev på Danmarkshopping nu!! Så mycket fint du köpt, skålen och struten var verkligen fina liksom vackra foton på allt och arrangemang! Jag åker på snabbvisit till malmö i morg, hinner jag över till Köpenhamn så tar jag en trip dit, men ska upp i ottan på fre så det blir il-shopping i sf! : ) Ja, blommor kan man ju verkligen fynda där, mysigt land! Tack för titten av dina vackra fynd! Mari.

Lisa sa...

Oj vad mycket fint, zinkhuset var ju underbart. kram

annkierix sa...

Oj vilka vackra skaer du köpt..skulle oxå vilja varit där..
nu ska jag fortsätta kika runt på din fina sida..mejag kommer snart igen. Ha det gott

Lisas torp sa...

Jag kan tänka mej att det är proppat med folk i Danmark inför alla julhelger! Strongt ändå att du fick med ett par bilder.
Blomman "myrsine" har jag också köpt men på Lust och fägring i Sthlm! Den verkar hålla sej jättebra!

Ja, härligt med gamla miljöer, man blir inspirerad och det är skönt att bara få andas in atmosfären av gångna tider!

Ha det gott!

Kram

Lisa

Linneagården sa...

Vad mycket fint du har köpt. Zinkhuset är en liten favvo.
Vad fint ditt blomsterarr. på bilden längst ner blev, *gillar*

Må så gott /madelene

johanna sa...

Hej
Åhh vad mysigt ni verkar ha haft i danmark!!!Vilka saker du fick med hem..Ja nuär man riktigt grej sugen=)
Kraaaam

MiaMaria sa...

Men åh, så mycket vackert du handlat skulle ju vara så kul att få åka dit.....men,men,men...

Härliga blommor och underbara saker.

Ha nu det så himla gott!
Miamaria

Sagalisa sa...

Jättesöta saker!!!!Gillar de bruna banden som smyger här o där....
Kram/Anna

En Doft Av Danmark sa...

SUCK!!!! Gissa om jag får hemlängtan, när du berättar om Danmark. Du har köpt såå mycket fint. Tänkte först att...nu måste jag försöka göra en likadan strut, som den du visar...men nää...jag drunknar ju snart i strutar hi hi..men vackra är dom.

Kramar
Dorthe