söndag 11 november 2007

En ärta i näsan

När man har barn vet man aldrig hur dagen kommer att bli. Igår hade jag tänkt att ha en riktig pysselkväll för mig själv, de planerna grusades vid lunchen, hihi. 3-åriga E lyckades peta in en grön ärta i näsan ( vi har inte läst Madicken så hon kan inte ha varit inspirerad av Lisabeth). Vi försökte på alla sätt och vis att få ut den, men det gick inte. Så på kvällen fick vi en tid på sjukhuset för borttagning av ärta. Ärtan kom loss, och det var den lördagskvällen, hihi!
k
Kommer ni ihåg min bokhylla som jag inte var så nöjd med? Jag fick massor av bra tips från er hur jag skulle kunna göra om den lite, och nu är den omstylad och klar. Först visar jag en bild på hur den såg ut före.
j
Och så här ser den ut nu! Jag tog bort det tunna vita tyget och ersatte det med gamla lakan istället. Det blev mycket snyggare när tyget blev lite rynkat också. Jag var ju inne på att skriva en text längst upp, men jag struntade i det och gjorde en girlang av eucalyptus istället.
k
j
Hoppas ni alla får en härlig söndag. Här skiner solen och det ligger ett litet snötäcke på marken, 3-åriga E frågar om det är jul nu, hihi. Dagens program är fullspäckat så det är bara att sätta fart nu, vi ses! Kram Marie

53 kommentarer:

Under en vind sa...

Vilken liten busa....*ler*....det var väl tur att hon inte gjorde som Lisabeth som "slogs" för att få ut den.....

Så fint det blev med lakanen och girlangen!!! Så mycket förvaring och ändå så dolt! Gillar det verkligen!

Å´ni har snö.....vi har även idag sol och fint! Men svägerskan kom från Borås igår och hon sa att det fanns snö ända till fem mil härifrån!

Önskar dig en skön söndag! Stor kram!

På Norrgården sa...

Åh, det blev jättefint när du bytte tyget. Det var fint innan också tycker jag, men jag förstår vad du menade och att det blir en lite annan stil på det hela nu! Ha en bra söndag!

Mitt hem är min borg sa...

Ha ha.. Men du.. Det e så kul å höra att det inte är bara här som det händer "konstiga" saker.. Var får dom sina små ideér ifrån.. =)
Bokhyllan blev såå himla fin.. Tyckte den var fin innan men den blev ännu bättre.. Med girlangen blev den något riktigt extra..
Kram!!

cicci sa...

Hejsan!
Jag instämmer bland de andra om skåpet blev ännu vackarare nu! Vad använder du att fästa eukalyptus bladen i när du gör girlangen någon form av böjlig tråd?
Ha en härlig dag nu, har varit ute på långpromenad med hunden nu soligt och rimfrost otroligt vackert!
Kram cecilia

Kristin sa...

Ja du, livet med barn är ju alltid omväxlandet, måste man ju säga!

Själva hade vi en sjukhuspassus för två veckor sedan, 6 h på akuten för misstänkt blindtarmsinflammation som visade sig vara ett virus istället... Nåja, huvudsaken är att man får hjälp och att barnen blir bra!

Här har vi också snö - vackert och vintrigt.

Vad fint det blev med dina bokhyllor!!!!

Kram från Kristin - med öppna hyllor som samlar damm... ;-)

Evelinas hus sa...

Det blev ju rent ut sagt skit snyggt. Det ser faktiskt mindre modernt ut för minns jag inte fel så var det lite det du var ute efter. Vilken kanonbra förvaring.
Ha det.
Kram Caroline

Evelinas hus sa...

Glömde säga, vilken busig liten unge :-).

Lisas torp sa...

Ja, du lever då ett omväxlande liv!:) Skönt ändå att det löste sej.

Bokhyllan blev ju jättefin - så vackert med lakanen! Du har såååå fint överallt och jag blir jätteimpad!

Hoppas du får en skön söndag!

Kram

Hulda sa...

Jeg tenkte på om dere hadde lest om Lisabeth som satte fast en ert i nesen, hehe.. :) godt at det gikk bra iallefall! Unger finner jo på alt mulig.

Jeg syns det ble lekkert med de blondelaknene i døren på skapet. Helt nydelig!

En Doft Av Danmark sa...

Skrattar så tårarna rinner...låter nästan som en saga av Astrid. Tur att allt slutade väl!
Skåpet blev såå fint!
Kram
Dorthe

Sagalisa sa...

Haha...nej det får man inte skratta åt,tänk när jag själv sitter där med mina töser.....underbara ungar!
Det blev sååååå fint med girlangen o de gamla lakanen...tänk vad mycket fint man kan göra!Ses igen/Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Det blev verkligen hur fint som helst! *inspirerad* Tack det fina tipset :) skönt att ni fick ut ärtan också *fnissar* Ha en skön söndag! KRAM

Linnéa sa...

Hej!
Det blev kanon fint, så kan man om man vill ha lite stökigt bakom lyckta dörrar. Ha en bra söndag kväll/ kram Anni-Linnéa

Guldkant På Livet sa...

Å himmel så snyggt!! Vilken underbar bokhylla och ja, visst blev det ännu bättre med rynkat tyg, så vackert!! Mari.

Nya och gamla ting sa...

Vad fint det blev. Det var det förstås innan också, men det blev ett lyft verkligen! Snygga lakan med broderiet på.

Goa, skåne sa...

Vet du vad jag skrattar åt ärtan..:)
JAg vet att det inte är så kul...men samma sak hände mig när jag var liten...inte en ärta, utan en bit tidning som jag hade tuggat på och sen stoppat i näsan...och jag kommer fortfarande ihåg när läkaren pillade bort det...*ler*
Ditt bokskåp blev helt ljuvligt!
Ombonad och mysigt och eucalyptusen blev ett vackert krön!
Kram på dig och ha en härlig ny vecka!
Goa

Lina sa...

Med barn verkar varje dag vara en spännande dag.... Jätte fint med tyget och jirlangen!

MiaMaria sa...

En ärta i näsan...ja man måste ju prova.

Vackert blev dina bokskåp....underbar girlang.

Trevlig söndag!
Miamaria

faster atta sa...

Låter som en spännande lördag kvälll.... Tur att ärtan gick så lätt att ta ut! Dina bokhyllor blev ju jättefina med det nya tyget, fint med spetsen som tittar fram....

kram

elisabethj sa...

hei kjære venn....Ikke så greit å gjennomføre planer med ert i nesa, hihi... Barnet får vel høre den historien resten av livet; "husker du den dagen vi måtte på sykehus......"

Nyyydelige skap-lekkert og ganske enkelt å forandre mye med lite:)

God uke:)
Elisabeth-klem

Karin Krut sa...

Aha en liten ärtunge ;) tänk så roliga år du har framför dig med diverse hyss ;)
Vilken otrolig skillnad det blev på skåpen. Tänk vad lite tyg kan göra och en jättefin girlang. Det visar bara att man inte måste ha en hel lastbil med pengar för att ha det fint hemma :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Hem & Harmoni sa...

Så fint det blev, bokhyllorna fick lite mer karaktär.. kan man säga så om en hylla? hi hi...

Hoppas ärtorna stannar utanför näsorna i framtiden!
Kram Marie

"M" sa...

Hihi..lilla knasiga bus "V"...toka där...ja vilka ideer de små kan få för sej..tur det gick bra då...och vad fint det blev med girlangen...precis sådär lagom pyntat...finfint...kram på dej "M"

Jeanettes hus sa...

Tur att ärtan kom ut.
Det var verkligen ett lyft med att sätta lakan i skåpet. Snyggt!
Ha en bra vecka Kramisar Jeanette

Anna sa...

Hihi så typiskt små barn att hitta på något sånt! Jag "klarade" mig från detta men min mamma gjorde precis samma sak som lilla "E"!

Åh så vackert det blev i bokhyllan med lakan och mycket rynk! Och girlangen ovanför blev verkligen pricken över i:et!

Nu ska jag bänka mig i soffan och titta på en nyinköpt film - Höstlegender! Den är bara sååå braaaa!

Kram
:)Anna

Ljuva ro sa...

Ärta i näsan... ja, det blir inte alltid som man tänkt sig! Tur att ärtan kom ut! Så snyggt det blev med kraftigare tyg i skåpet!

Lisas torp sa...

TAck för titten hos mej!

Ha en riktigt skön vecka nu!

Kramar

Lisa

linnea-maria sa...

vilken liten busfia! Det där med garderoben blev ju jättefint!! Eukalyptusgirlangen var verkligen pricken över i ! /linnea-maria

Jenny sa...

Underbart blev skåpet!
Ha en bra (ärtfri) vecka!
Kram
Jenny

Under en vind sa...

Tack snälla!! Jag har bara upptäckt tre bloggar som råkat lägga in mig på detta sätt...men det räcker när omgivningen upptäcker det! (utan att berätta det.....) Tror att det är ur världen nu.....
Har haft ett lyckat disco med 17 glada barn! Var glad när jag fick lägga barnen, smabon åkte till träningen och jag fick sitta här....i TYSTNADEN! (imorgon väntar ju jobb igen med nya glada barn....)
Må bäst, kram!

SKATAN sa...

Lillan frågade mig samma fråga första gången snön föll i år. Tja, varför inte. Det känns nästan så!

Din hylla blev ännu mer personlig i sin nya skrud. Jag gillar den skarpt!

Kram.

Dubbelörnen sa...

Blir helt mållös...Det är bara så vackert o tänk så lite som behövs för en förändring??!!

Helt underbara bilder du visar upp...
Bamsekramar

älskar sött sa...

HI-hi...va kul!!! Det blev ju jätte fint ovanför skåpet =) och med lakanen sen...super duper fint! Ser att vi är lika gamla med =) kramis Malin

Petra sa...

hihihi, ja de kan allt hitta på de små liven, ler. Jag tycker att det blve jätte fint med lakanen och gilangen. Förstår att du är nöljd. Ha en go dag! Kram Petra

Handplockat sa...

Go Morgon!
fint det blev gillar girlangen
Äntligen ny arbetsvecka *fniss*
vill ju bara meddela att du härmed tilldelas
"You make me Smile award"
Eftersom du gläder mej med små inlägg på min blogg
kika in till mej och hämta det gröngula beviset
(högerklicka och spara ligger i högra kolumnen)
Ha en go måndag

Handplockat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Caroline sa...

Jg är så avundsjuk på din underbara kakelugn. Den är bara så vacker! Går den att elda i också?

Jag har blivit så inspirerad av alla inredningsbloggar så nu har jag gått och gjort en egen: trädgårdsdrömmar.

Gå gärna in och kolla!

/ Caroline

WhiteVintageDreams sa...

Haha...ni verkar ha fullt upp ;). Tycker att det blev ursnyggt med skåpet. Det smälter in mer, men ändå med fina detaljer :)! Hoppas att du är supernöjd...för det skulle jag vara :).
Kram

Elzie sa...

Åh vilken skillnad det blev. Och ungar - ja, visst är dom härliga *s*?!
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Designe sa...

Hahaha...va roligt! *ler stort*..tänk att hon petade in en ärta..vilken busunge! :)
Det blev ju superfint med lakanstyg bakom dörrarna och eucalyptusgirlangen!

Du förresten, vilken fin bild från dotterns rum här på högra sidan!
Kram :)

Nicolinas boning sa...

Vilken tur att det inte var en gul ärta som kan svälla när den blir fuktig!
Jösses vad snyggt det blev i bokhyllorna...förstår att du är superdupernöjd :-D
Tyvärr så är inte jag och älsklingen riktigt i samma århundrade när det gäller inredning så det är tur att man kan njuta av såna vackra saker som det här på bloggen;-)
Kram/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Åh dina garderober är ju så himla fina och de blev ännu finare med de förändringar du har gjort!
Girlangen ser så fin ut, gissar på att den doftar underbart oxå!
Kram

Mysiga lantliga ting sa...

Gud så fint det blev. Kanon med lakan innanför, så vackert!
kram johanna.

"M" sa...

Ger dej en "you make me smile award" för en trevlig bloggbekantskap....och en ny vän i det verkliga livet...kram på dej...gå in och hämta symbolen högst upp till höger högerklicka och spara om du vill "M"

"M" sa...

Ger dej en "you make me smile award" för en trevlig bloggbekantskap....och en ny vän i det verkliga livet...kram på dej...gå in och hämta symbolen högst upp till höger högerklicka och spara om du vill "M"

"M" sa...

Ger dej en "you make me smile award" för en trevlig bloggbekantskap....och en ny vän i det verkliga livet...kram på dej...gå in och hämta symbolen högst upp till höger högerklicka och spara om du vill "M"

spetsar och änglar sa...

Jag har också lyckats peta ur en hel del saker ur mina barns näsor.Jag förstår inte varför en del barn ska stoppa in saker i näsan för,fniss......Jag blir full i skratt bara jag tänker på det.Ditt skåp blev ju jätte fint nu.Gamla lakan är ju inte så dumt.

Linneagården sa...

Ärta i näsan = Klassiker
Vad fint skåpet blev på alla sätt & vis.
Önskar dig en bra vecka & tack för att du kikade över en sväng till mig.
Må så gott /madelene

Ann-Sofie sa...

Vad snyggt det blev! Väldigt fint med spetsen, den var verkligen pricken över i!

/Ann-Sofie (Ombonat hemma)

http://ombonathemma1.blogspot.com/

moderncountry sa...

For et underbart hjem du har!! Din kakkelovn er bare helt fantastisk flott. Å som jeg savner og ha en sprakende ovn i huset..
Skapet ble kjmpevakkert med det nye tyget, du er dyktig du :))

Aina

Nygammalt sa...

Ha ha, Madicken var min första tanke...men icke ;) Tur att det gick bra iaf.

Men du, vad snyggt det blev med dina skåp, och girlangen blev så fin där. Underbart helt enkelt.
Kram.

Älfgärdet sa...

Blev s� vackert med lakanen.Nu vet jag hur jag ska g�ra i mina f�nsterd�rrar! Hur mycket eucalyptus gick det �t till girlanden??? Dyrt?

"M" sa...

Hej på dej...jo ni får jättegärna komma på måndag eftermiddag omk. kl 14...om det är ok? Jag jobbar ett par timmar på förmiddagen ..så det blir väl bra...va kul...vi ses..kram "M"