måndag 5 november 2007

Fågelbur och spegel

Igår hade vi kalas, lilla V fyllde 1 år och jag fyller 34 (usch, så gammal man börjar bli) om någon dag. Lilla V var jättelycklig av att få vara i centrum och riva i alla presentsnören. Innehållet i paketen var inte lika intressant. Nu på morgonen är det de nedtagna ballongerna som är roligast att leka med.
j
Jag fick ju också lite presenter, så idag tänkte jag visa två saker som jag fick. Dels fick jag den här fina spegeln. Maken tyckte inte jag var klok när jag ville hänga den i köket. Där går man väl inte och speglar sig, sa han. Jag har inte tänkt att gå och spegla mig i den, jag vill ha den där för att det är fint, sa jag. Maken muttrade något och skakade lite på huvudet men satte snällt upp den åt mig. Jag är jättenöjd med placeringen iallafall.
h

De söta blommorna kommer från mammas trädgård. De fick stå på den lilla hyllan tillsammans med två små stjärnljusstakar. Det ni ser i spegeln är en skymt av matsalen.
j
Jag fick även denna fina fågelbur. Hade tänkt att den skulle fått stå i vardagsrumsfönstret, men jag har redan fått ändra mig. Lilla V var där med en gång och petade och drog så nu får jag komma på något annat bra ställe. På bilden står den på matsalsbordet, där ska den inte stå sen, det var bara ett bra ställe att fotografera den på.
j
Hoppas ni alla får en riktigt bra start på den nya veckan! Kram Marie

46 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Skickar dig en försenad grattiskram :) Håller helt med dig en vacker sak ska placeras där den pryder sin plats bäst!!

Varma grattiskramar

Goa, skåne sa...

Vilken vacker spegel...pryder verkligen sin plats där i köket. Och din fågelbur...du ska bara veta mina "vill ha" känslor när jag sitter här och *suckar*...den är helt underbar...jag älskar fågelburar...skulle vilja ha massor..:)
Och visst är det mysigt med små fingrar som är över allt..*thi,hi*...du får ha den med dig, en mobil-bur...så kan du se den hela tiden..:)
Kram på dig och ha en mys måndag!
Goa

Lynetmor sa...

Hei, så fin speile og bur som du har fått :-) Speilen passet kjempe fint der du har hengt den. Gratulerer med dagen også da :-)

signe sa...

Åh va fina saker du har fått!..jag tycker inte alls att det är konstigt att du har en spegel i köket..det har jag med!..Ha en bra vecka! Kram :)

Anna sa...

Stort Grattis i efterskott:)

Så fin spegeln är - passar ju helt perfekt i köket!Har också en spegel i köket:) Fågelburen är underbar! Är den gammal?

Kram
:)Anna

Jenny sa...

GRATTIS till omnämningen i tidningen Lantliv!
Kram
Jenny

Lina sa...

Grattis i förskott! Vilken dag är det? Jag fyller på onsdag! Jätte fina presenter du fick!!!

Hulda sa...

Så herlige presanger du har fått! Speilet var nydelig med den lille hyllen under. Det passet veldig fint der du har hengt det også. Kjempefint fuglebur også, det kan du pynte med mye fint til jul. Ha en fin uke! Jeg koser meg alltid her inne på bloggen din, du viser så mye flott. :)

"M" sa...

Vilka jättefina presenter...gammal är du väl inte...det finns de som är äldre . Jaha, visst var det väl imorron tisdag eftermiddag vi skulle komma till er? Bekräfta gärna , jag mitt snurrhuvud...Då får jag se grejerna live..kram "M"

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka underbara presenter! Spegeln blev jättesnygg där ;) Känner igen det där med födelsedagarna, lite ångest får man allt! :) Ha en finfin måndag! KRAM

cicci sa...

Hejsan!

Stort grattis i efterskott! Vilka fina presenter du fått, buren blev toppenfin med dekorationerna!
Kram cicci

johanna sa...

Skickar en jättegrattis kram!!Vilka fina saker du fått..spegeln blev jättefin där=)
Kraaam

muhren sa...

Vilka fina presenter du har fått!
jag har alltid undrat hur ni får ha era saker ifred i era fina vackra hem, jag kan inte ha något framme på bordet eller liknande förrän det flyttas om eller slås sönder, och mina barn är ju inte små...

jag skulle behöva inredningsuppfostra mina barn.. ;)

Grattis i förskott!

Elzie sa...

Så fina saker du fått. Undrar om jag skulle få saker osm jag verkligen vill ha om jag önskade mig "vita saker till hemmet"?!?! Tror knappast det. Så det blir att fortsätta köpa själv *s*.
Ha en skön måndagkväll.
Kram Elzie

Under en vind sa...

*hi hi*...skrattar gott åt mannens kommentar! Det händer ofta att de gapar som en fågelholk när man beskriver hur man tänkt! En spegel är inte bara till för att titta !, den är också vacker att titta PÅ! Dessutom gör ju en spegel att rummet förstoras! Din bur är väldigt fin både utvändigt och med innehållet! (och du så gammal är du minsann inte.....jag fyller 33 nästa gång......så ojämt och konstigt!?!) Må gott, och ha en skön kväll! Kram!

Nygammalt sa...

Stort grattis till er båda! Vilka vackra presenter du fick. Killar har nog lite svårt att förstå att saker kan användas till mer än bara en sak *ler*.
Kram.

Evelinas hus sa...

Grattis till Er båda! Fina presenter du fick, fågelburen är helt underbar.
Kram Caroline

Mitt hem är min borg sa...

Vilka kanon presenter du fick.. Åhh, så avis jag blir.. Fågelburar e verkligen underbart fina.. Du har pyntat den så fint oxå.. Å spegeln.. Herre gud.. Varför fyller inte jag nu????
Kram!!

Hem & Harmoni sa...

Fina presenter du fick! Spegeln var söt och passade absolut in där! :)

Tusen grattiskramar från Marie
PS. Nu har jag printat din bild... ska bara köpa lim och lite lack... sen är den klar...

Guldkant På Livet sa...

Stort Grattis i efterskott!! Såna fina gåvor, spgeln var ju jättesnygg, passar perfekt där och vilken häftig fågelbur med innehåll!! Du har det så himla snyggt hemma, ha en bra ny vecka!! Mari.

etthusivitt sa...

´Stort Grattis till dig och lilla V! Vad mysigt att fira ihop. Jättefina presenter! Kram, Anette

elisabethj sa...

Du har et nydelig hus:) Jeg nyter de fine bildene.....

God mandagskveld!!!

Elisabethklem

Mysiga lantliga ting sa...

Vilka presenter du har fått! Fågelburen är ju hur mysig som helst!!! Och så fina saker du har satt i den.
Vilka söta strutar du har gjort oxå (längre ner)
Kramkram.

SKATAN sa...

Vilka kanonpresenter du fick!

Är det en gammal rakspegel? Den var jättefin!

kram.

En Doft Av Danmark sa...

Vilka underbara presenter....fågelburen är ju bara såååå fin, och du har pyntat den precis lagom. Jättevackert!!!
Kram
Dorthe

Sagalisa sa...

Jag får gratulera!!!Japp,nu blir man bara äldre o det är roligare när barnen fyller år hihi!
Jättefina presenter,det där med fågelburen känner jag igen!Var ska man ställa allt?Många kramar från Anna

Karin och Robert sa...

Grattis i efterskott! Såg att din blogsida var omnämd i sista Lantliv det måste kännas roligt. Grattis till det oxå. Men du har verkligen en fin sida så det är ju inte så konstigt:) Vilka fina saker du fått. Jag vill oxå ha en fågelbur men min sambo tror att man måste ha en fågel då så han vägrar. haha.. Ha en bra vecka!

atmosphere sa...

Hej Marie!
Klart man inte ska ha spegeln att för att spegla sig i! Och visst går det utmärkt att hänga den i köket..
En riktigt fin vecka ock grattiskramar på födelsedagen! Ingrid

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Vad mycket trevligt du gjort på sistone!
Julpyssel, möblera om (månbordet är sååå fint!) marknad..!
Den marknaden i Danmark verkar ju oroligt trevlig!! Mycket fint du visar upp!
Fågelburen är så fin, och alla fina dekorerade ljus du har...

Jag skulle kunna fortsätta i evighet att kika här just nu!!

Susanne

Karin Krut sa...

Grattis i efterskott!
Vilket mysigt kök ni ser ut att ha :) Spegeln var hur fin som helst och vad vet män om var man speglar sig ;) Fågelburen är helt kanon :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Petra sa...

Grattis till omnämningen i Lnatilv, jag blev också nämnd och jösses vad glad man blir! HA en underbar dag! Kram Petra

Hemma i Ugglebo sa...

Men du va fina presenter du fått!

Ja du karlar de förstår inte mycket! Ha ha....
Vilken jätte fin spegel och vilken underbar tapet ni har!!!

Jag är ju ganska precis ett år äldre än dig då!! Fyller 35 den 27:e....jag kan garantera att jag absolut inte kommer få en sån där underbar bur som du fått.....åååå....viiiilll haaa...
Ler stort när jag ser en pigg liten ungeskrutt som är där och pillar...
Läste just lite ur en anteckningsbok där jag kladdat ner sånt som mina barn sagt när de var små..
Kajs asom nu är 10 sa när hon var ca. tre.......-Morötter kommer från kaniner och potatis växer på B&W.......jag skrattade så jag höll på att köra i diket för det bara kom från ingenstans.....
Så njut av allt pill...det kommer en dag då du kommer sakna det me...
Kram från mig!

Nostalgi och romantik sa...

Kanonfin spegel och den passar ju jättebra där! Och fågelburen är ju såå fiin!
Kram
Marie

spetsar och änglar sa...

Grattis i efterskott.Så gammal är du inte,du är ju en liten flicka ännu.Jag är mycket äldre och jag tycks ha kommit till en punkt när det är mina barn som blir ett år äldre för varje gång HiHi....och inte jag.Fina presenter du fick och fågelburen var ju helt underbar.Skulle också vilja ha en.Ha en underbar Tisdag.Kram Heléne. Jag länkar dig gärna om jag får.

Inredningsgalen sa...

Har en likadan spegel som hänger i våran hall, den är jättefin! Smart att hänga den i köket, ger ett jättefint ljus till rummet.

SEASIDE LIVING sa...

Vilka underbara presenter! Stor grattiskram till dig i efterskott! Visst är det mysigt när barnen fyller år, se glädjen som fullkomligt lyser ur deras ögon!

Kram från Jenny

Lilla Blanka sa...

Åh vad det ser fint ut, jätteskön stömning och rätt färger..spegeln är såå vacker o fågelburen är underbar..!
Kram

Malin sa...

Försenat grattis på dig!
Självklart aå kan man ha en spegel i köket...känns faktiskt som om jag också behöver ordna mig en där...tror inte min make skulle fatta nått han heller men de får de leva med...
En sån fin bur...skulle ge en del för att få ha den i min ägo....

Kram från Malin

Randi sa...

GRATTIS I EFTERSKOTT!!!
Jag är övertygad om att spegeln blir jätte-fin i just köket.
Fågelburen var otroligt vacker. Ser antik ut.

Kram Randi

linnea-maria sa...

Det måste vara en underbar människa som har gett dig den där fina fågelburen i present!! Jättecharmig.
Ja du är förfärligt gammal ;) Jag blir lika gammal om en månad. Grattis till er båda /linnea-maria

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Grattis och vilka fina saker! tack för kommentaren på min lilla sida. kram

Jeanettes hus sa...

Grattis i efterskott!
Det blev jätte fint med spegeln.
Jag har idag köpt en likadan på Erikshjälpen som skall målas vit.
Tur att din man inte bor här, jag har speglar överallt.
Ha det så bra
Kramisar
Jeanette

Handplockat sa...

grattis
vilka härliga bilder du visar
mums

älskar sött sa...

Massor med grattis kramar till dig! och välkommen in i klubben till oss på 34!! hi-hi...Ser att du fått en massa fint..Buren är ju helt underbar! Vill ha!!! Tror du att den går köpa i våra trakter??=) Ha en fortsatt fin vecka! Kramar Malin

Marie sa...

Tack snälla ni för alla grattisönskningar!

Vad bra att ni höll med mig om att spegeln kunde få vara i köket.

Fågelburen är nytillverkad, den är inköpt på Lustfyllt.


Kram Marie

Les Cotrions sa...

Hi! What a lovely birdcage! And lovely blog! I'm Italian so unfortunately I can only...look at the picturs! Ciao

Vale