måndag 19 november 2007

Julstrumpor

Den här helgen har jag ägnat mig åt den fruktade symaskinen. Något har nog hänt, jag tror att jag har blivit vuxen, för jag har inte fått ett enda hysteriskt anfall på symaskinen, hihi. Istället måste jag erkänna att jag tyckte att det var jättekul. För att inte ha sytt ett endaste stygn sen syslöjden i skolan och avskytt allt vad symaskiner heter så är jag faktiskt ganska nöjd. Man får inte granska dem för noga bara, jag har mycket att lära än!
jj
Här hänger barnens julstrumpor. 3-åriga E har själv valt vilken bild hon skulle ha på sin strumpa, det är den till höger på bilden.
j
Var ju tvungen att göra en åt mig själv också. Hoppas att tomten tycker att jag har varit tillräckligt snäll, så att jag också får något i min strumpa, hihi.
j
Det var så pass roligt att sy, att jag lyckades åstadkomma några fler saker. Vad det blev får ni se nästa gång.
Hoppas att ni alla får en bra start på veckan! Kram Marie

41 kommentarer:

En Doft Av Danmark sa...

Näää Marie...nu blir jag nästan tokig! Vad fina dom är...vill ha jag med, och jag som INTE kan sy :o(
Säljer du sånna?
Kramar
Dorthe

Betty sa...

Vilka underbara julstrumpor! Det finaste jag sett i den vägen på länge!

LantlivsAnette sa...

Ser du..det är roligt att sy..och vilka fina strumpor du har lyckats tillverka !!Wow..alltså..jättefina!!
Vet du..jag blev såå himla inspirerad av ditt tidigare inlägg hos Lustfyllt så jag donade och pyntade en hel del igår..tänk ändå vad vi inspirerar varann !!
Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Du kan ju visst sy :o De blev jättefina..!
Kram, Mia
PS Ha det så kul i helgen, jag får tyvärr stå över denna gång, det blev jobb för min del :((

cicci sa...

Hejsan!

Tillbaka efter Skånetrippen, det var mycket bilåkande men jätteskoj att träffa många av de andra bloggarna. Vilka underbara strumpor du har gjort blir som vanligt alldelles varm av glädje när man ser dina fina bilder. Åh en tur till Lustfyllt får det allt bli om någon helg också ser jag!Har mailat dig med några frågor också.
Ha en bra dag!
Kram Cicci

Lynetmor sa...

Hei, så fine julestrømper som du har laget :-)

Nostalgi och romantik sa...

Jättefina julstrumpor!!! Det var bra jobbat om du inte sytt på länge!!
Jag har också gjort en julstrumpa... ska visa den lite senare i veckan...
Kram
marie

spetsar och änglar sa...

Jättefina julstrumpor!!!!!Kanske man ska pröva sy en själv!Ha en härlig Måndag!Kram Heléne.

Linnéa sa...

Guuud vad fina!Undebart vackra ting för ögat.
Jag vet att jag är jobbig men var får du tag på de vackra damerna du sätter på allt??
Jag har fått råd av dig angående de vackra medaljongerna du sa att de var panduro, men ... det där är inte panduro va?
Hör av dig
kram Anni Linnéa

Viktoria sa...

Vilka vackra julstrumopr!!! Du kan ju sy!

Ha en bra dag!
Kram.

"M" sa...

Å vilka fina strumpor du gjort, så lyckat det blev med symaskinen och du....så vi kan väl vänta oss mer hemsytt här på bloggen..hihi..förstår om du är nöjd...jag sitter här trött så man nästan trillar i hop...jaja...sova kan man ju göra i ett annat liv..."V" kollar på film å äter glass..får nog räkna med att vara hemma ett par dagar...hmmm..vi får göra ett nytt försök...kram "M" Hjärtan på tråd

Akinnah sa...

Ville bara säga att dina ljusstakar till höger i "uthuset" har inspirerat mig att måla om en gammal ljusstake som påminde om dem :) Tack!

Jenny sa...

Så fina dom blev!
...kan inte sy... nänä!
Hoppas tomten lägger något fint i dem.
För det bor väl bara snälla barn hos dig - precis som här?!
Ha en bra vecka!
Kram
Jenny

signe sa...

Oj, vilka fina! Va duktig du är!...visst är det skönt när man inser att det går bra att göra saker som man tidigare fått typ utbrott av?! *ler*..man får ju mersmak! :) Kram

Jennyshemochharmoni sa...

superfina julstrumpor! Jag är verkligen imponerad, även av dina underbara bilder! Din tapet på övre bilden påminner om min sovrumstapet :) Ha en riktigt bra vecka! KRAM!!

Goa, skåne sa...

Vad var det jag sa??!! *ler*
Klart...att dina strumpor blev lika vackra som allt det andra du gör!!
Och så roligt att du har fallit för symaskinens magiska värld..:)
Väntar med spänning på kommande kreationer!!
Visst är det kuul!!!
KRam på dig Marie...och ha en fortsatt må-bra måndag!!

SEASIDE LIVING sa...

Ljuvliga julstrumpor! Börjar fundera på om jag ska våga mig på att sy också...hmm... har ju inhandlat en symaskin men ännu inte provat den... *rodnar*

Underbara, underbara bilder från Lustfyllt. Oj, oj, oj...man blir helt sjuk när man tittar på dem!

Ha en skön månsdagskväll!
Kramar från Jenny

På Norrgården sa...

De var otroligt fina! Vad duktig du är! Blir spännande å se vad du mer har hittat på...
Kram

Under en vind sa...

Men sååå fina strumpor! är du säker på att du verkligen inte har tjuvtränat lite i smyg!!?! Det ser ut som om du inte gör annat än sitter vid en maskin med van hand! Må gott, kram!

Nygammalt sa...

Jag är helt övertygad att tomten lägger något i din fina strumpa. Hur ska han kunna göra annat när du har varit så duktig? =)

Du har t o m fått mig att bli sugen på att sy! Och det är inte dåligt det... ;)
Ska bli kul att se mer.

Kram.

Hannis sa...

Himmel och pannkaka vad du är duktig!!Dom är ju jättefina!Kram Hannis

Hulda sa...

Så flotte julestrømper du har sydd! Falt virkelig for disse. Så fint med to striper blonder på de. :)

Guldkant På Livet sa...

Helt underbara julstrumpor och de tål säkert att granskas, det är ju jättefina! Jag har nog inte blivit vuxen än för min maskin och jag har aldrig varit vänner : ) Mari.

Evelinas hus sa...

Dom är ju jättefina! Vilka bilder du visar från Lustfyllt sen då. Jag blir ju helt sjuk när jag ser dom.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Caroline

SKATAN sa...

Fina strumpor! Klart du skulle ha dig en egen : ) Hoppas den får många besök av tomten...

Trevlig kväll!

PS - din länk är en av mina favvolänkar att titta in på. Alltid lika kul :D

MiaMaria sa...

helt underbara julstrumpor!
Och så klart du måste ha en egen ifall tomten dyker upp....

Det lär kanske bli mera strumpor nu när du kommit igång.
Själv måste jag göra några också.

Ha´det så gott!
Miamaria

Mysiga lantliga ting sa...

Men gud så fina strumpor du har sytt! Inte illa, du är ju visst duktig!!!
Men visst är det kul när man blir liiite nöjd med symaskinen iallafall =)
Kram johanna.

johanna sa...

Hej
Åhh vilka fina...vad duktig du är!!Vad synd att vi inte kunde ses i lördags=((Vi kom så sent till Lena,men vad mysigt det var!!
Kraam

Lisas torp sa...

Åååååh, så fina julstrumpor! Så duktig du är!
Och såklart passar de ju in i din fina inredning!! Snyggt!!!

Kram

Lisa

Under en vind sa...

Godmorgon!! Självklart ska en träff börja planeras....så roligt som detta var! Vi funderar på att boka in den fram i februari/mars nån gång.....Får väl se vad vi kan komma på.....
Ha en skön tisdag! Själv väntar här jobb 8-16.30....skolbio, planering och utedag......Kramis!

GårdsLyktan sa...

Jättefina julstrumpor har du gjort och grattis till dig att du inte fått utbrott på symaskinen vilket jag också lätt kan få..;D. Ibland lever dom sitt eget liv.
Kramisar Sabina

Anonym sa...

Men vilka fina strumpor du har gjort! kanske ska jag våga mig på att försöka sy egna.
/Jennifer

WhiteVintageDreams sa...

Ojojoj...vilka underbart fina strumpor. Ja, du måste ha blivit vuxen nu *fniss*. Du är duktig!!!
Å du...Lustfyllt...åååååååh, vad vackert...vill dit...nu ;).
Massor med kramar

Julie sa...

Såå flink du er!!!!
Håper det ordner seg med skanning av bildene dine:)Jeg venter spent!!

Anna sa...

Aaah vilka vackra julstrumpor! Har du sytt dem i linne? Ser jättefina ut och man kan verkligen inte tro att du inte sytt sedan syslöjden! Jag blev väligt inspirerad att sy ett par jag med:) Har tänkt mig att sy i vit filt som Anette tipsade om men linne är ju också himla snyggt! Tror inte att man kan stryka på ngn bild om man syr i filt?

Ha en härlig tisdagskväll!

Kram
:)Anna

En inredoholic sa...

Vilka suuuuperfina strumpor!! Underbara! Nej snart får jag ta tag i den där symaskinen och sluta fred : )

Ha en bra vecka!

Dubbelörnen sa...

För att vara en sur amatör så visar du på proffstalanger *skrattar*. tror du att det även går att omvända mig? ;)

Kramar

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men åh så fina!!! stor kram

Anonym sa...

De blev ju jättefina! Du kan ju visst sy! /Jenny

MagdalenasHem sa...

Åååh vad jag önskar att jag hade din tiiiiiiid!!! Jag *ruttnar* av allt fiiint du gör! på ett positivt sätt alltså :-D du é så himla duktig! Hoppas jag finner någon fritid innan jul så att jag oxå hinner göra något liknande, jättefina julstrumpor-precis såna vill jag oxå göra!
goa kramar
Magdalena :)

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Jag vill också ha en sådan fin julstrumpa! Säljer du själv eller finns de att köpa någon annanstans?