lördag 3 november 2007

Lilla V 1 år

Idag för ett år sedan föddes lilla V. Inte klokt hur fort ett år går egentligen. Den här lilla söta brädan som Lönnergårds Anna har gjort säger det mesta om känslan när man får hålla i sitt lilla nyfödda barn. Båda flickorna har varsin som hänger ovanför deras sängar.
i
Vi har ju morgontidiga barn, så klockan 6 i morse börjades det öppna presenter. Lilla V fick god hjälp av storasyster E, det prasslades och drogs i snören. En av de sakerna som hon fick av oss är den här gulliga lilla väskan som man kan göra om till en liten barnvagn. Den har redan använts flitigt!

Idag på Alla helgons dag tänder jag även ett ljus för min pappa som gick bort medans jag var gravid med lilla V. Önskar så att han hade fått chansen att lära känna detta ljuvliga lilla busfrö.
l
Imorgon blir det dubbelkalas. Jag och lilla V fyller år med bara någon dags mellanrum så vi firar ihop. Så den här dagen ska mest ägnas åt lite förberedelser. En promenad ska vi dock hinna med i det soliga vädret och givetvis lite födelsedagsfika.
j
Hoppas ni alla får en härlig helg! Kram Marie

27 kommentarer:

SKATAN sa...

Hej! Ett vackert inlägg av dig. Jag gillar de små brädorna med dess budskap. Mycket vackert. Jag gillar också den prickiga vagnsväskan...underbar! Vi öppnade presenter i går morse när vår lilla skrota fyllde tre. Morgonpigg...jo tack, jag vet också en del om det : ) I morse hade vi redan fikat och badat och hämtat bobben i garaget när klockan slog sju. De små livsnjutarna missar inga chanser till att få busa och leva!

Hoppas ni får en skön helg. Grattis i förskott...jag väntar ytterligare tio dagar innan jag glufsar min egen tårta!

Kram /A.

MiaMaria sa...

En annan har ju haft sovmorgon...
Roligt med kalas och vilken söt väska......Och de underbara brädorna.
Vacker bild!

Du får ha´en skön dag med en massa bus...
Miamaria

Jeanettes hus sa...

Marie,

Så vacker text. Hoppas att Ni får en fin dag idag. Din pappa finns säkert med er ändå, tror jag.
Krama lilla V och även E och njut av dagen.
Kramisar Jeanette

Home & Clothes Design sa...

Vilken gullig väska, helfestlig. Jag gillar prickarna. Skönt att få sovmorgon;) idag öppnar vi inte butiken förrän 12:00.
Ha en skön dag, kramar till födelsedagsbarnet och dig själv.

Anonym sa...

Då får man gratulera i förskott! Visst går tiden fort, jag är nu hemma med vår lilla tjej som har hunnit bli 10 veckor och jag tyckte nyss att jag gick med stora magen. Det var riktigt fina brädor och en rolig väska!
/Jennifer

Hulda sa...

Gratulerer med 1-åringen i huset! Så fin den vogna var, som også kan være veske. Skikkelig søt. Flott dekorert lys, og herlige kroner du har. Den største ligner på min, jeg har også en med fransk lilje på toppen. Ha ei fin bursdagsfeiring!

Jenny sa...

Ha en fortsatt mysig helg!
H�r har ocks� firats f�delsedag!
Kram
Jenny

"M" sa...

Vår lilla hoppa har varit uppe sen 6 åxå, vilken fin prickig vagn/väska lilla V fick...och vi har varit och satt ljus på min sambos pappas grav idag...han fick inte heller träffa vår lilla hoppa...fina grejer du visar...och här är det kalas i morron åxå...vi ses på tisdag eftermiddag..kram "M"

Pia..... sa...

Hej...ja det var väldigt vackert... och grattis till dej och lilla v.....söta strutar...händigt ...jo julpyssel det kan vi tala om här i bloggvärlden:) håller på med julkort och lite annat .....ha en trevlig och skön helg...PIA

Elzie sa...

Får gratulera både dig och lilla V på födelsedagen. Vad tråkigt att din pappa inte hann med att träffa sitt barnbarn. Det är ju något man längtar efter. Hoppas ni får en bra dag.
Kram Elzie

Ljuva ro sa...

Men så härligt med ettårs kalas! Vi firade vår lille guldklimps ettårsdag för en mån sen, underbart! Vilken kanonsöt och rolig väskvagn!

faster atta sa...

Grattis till lilla V!!! Otroligt hur fort tiden går... Den lilla väskan/vagnen är otroligt fin, förstår att den blev populär!

Nicolinas boning sa...

Grattis båda två!!!
Vilken tur med dubbelkalas...för då blir det väl dubbelt med kaffebröd;-)
Vilket vackert ljus du har tänt,och det är så sorgligt när man tänker på sina kära som inte får uppleva det ljuvliga man själv är med om...
Kramar/Birgitta

Mitt hem är min borg sa...

Grattis till er båda.. Lilla V:s nya vagn/väska e hur fin som helst..
Så skönt me morronpigga barn.. då har man en lång å härlig dag framför sig.. Eller?? =) Våra sover skapligt länge å det tackar jag gud för.. E så morrontrött.. =)
Ha det så bra i morron..
Kram!!

LantlivsAnette sa...

Hå håå...dubbelkalas..vad roligt..vilka fina presenter hon fick lillan..jag är säker på att din pappa är med och kikar...
Ha det så bra nu med alla kalas..
Kram Anette

Lisas torp sa...

Grattis på födelsedagen!! Hoppas att du får en fin dag med lilla V och andra!
Fina bilder du lagt in - vacker text på brädan!

Ha en riktigt fin dag!

Kram

Lisa

Kristin sa...

Hej Marie,
så du är också ett novemberbarn! Jag med, på tisdag är det min tur.

Grattis till dig och dottern!!!!

Vilken fin bräda, både själva utformnadet och även orden. Nästan så jag blev lite rörd... (måste vara alla grav-hormoner!)

Kram från Kristin

Under en vind sa...

Hoppas att ni fick en toppendag! Vill passa på att gratulera dig också!! Vagnen är jättesöt och Annas skyltar är sååå fina! Jag fick två nya till min "samling" igår....Jag tror att din pappa finns med där hos er ändå! Så länge de lever i minnet så finns de kvar! Ha en riktigt skön söndag! Kram!

Lilla Blanka sa...

Dina prinsesskronor är ljuvliga..!
Kram

Malin sa...

Grattis på den lilla skutten någon dag för sent...vackra skyltar som de kommer att kunna ha med sig hela livt igenom..
Den där låddockvagnen var verkligen söt...
Konstigt det där med att din pappa gick bort i samband med att du väntade lillan..samma hände mig medans jag väntade mitt andra barn...många tankar finns om hur det skulle varit ifall de fått träffas...

Kram från Malin

Kajsa sa...

Hej!
Hittade in till din blogg, vilken tur!
Jättemysigt! Hit kommer jag tillbaka! Kanske får länka till dig i min blogg?

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Visst är det underbart att få ställa till med kalas för sina barn! Skylten du visar var så fiiin, och budskapet stämmer nog för alla föräldrar, för ingen stund i världen är som den när man får ett barn!
Hoppas ni haft en toppenhelg du och din busa!
Kram/ Linda

Hemma i Ugglebo sa...

Ååå.. så fina ord!!

Jag fick en tår i ögonvrån och den trillade ner när jag läste att du mist din pappa...har själv båda mina föräldrar i livet och kan inte ens tänka hur det kommer att bli utan dem!!!
Fint att tända ett ljus då och då och sända en aldeles speciell tanke.

Väskan var helt bedårande!
Kram Katarina

linnea-maria sa...

Vilken cool väska. Förstår att barnen gillar den. Jag kan sakna en dotter när man ser alla roliga prylar det finns för tjejer. Pojkleksaker och pojkläder är bra tråkiga (för det mesta)/linnea-maria

Goa, skåne sa...

Hej Marie.
Ditt inlägg är så vackert!
Grattis till firandet av din lilla dotter...underbar ålder!
Bara njut!
Så vet jag att din pappa finns där-alltid!
Självklart!
Det är bara svårast för oss som är kvar. Fina tankar, ofta är det vi kan bidra med. Minnerna finns för alltid.
En stor kram får du av mig!
Också för att du är så mysig och lämnar så snälla kommentarer hos mig...att jag blir hel GLAD!!
Det behöver jag nu, när jag är mera snurrig än vanligt..:)
Ha den bästa veckan av alla!
Goa

signe sa...

Annas tavlor är så fina!..vilken supersöt väska som man kan göra om till dockvagn!!..och så fint med det tända ljuset, förstår att du tänker på din pappa! Kram

Anonym sa...

Texten på brädan kommer från en Lasse Winnerbäckslåt: "Kom änglar"

Väldigt fin blog du har, önskar att jag haft något av din inredningskänsla!

Tack för titten!

Karin