tisdag 13 november 2007

Lite julstämning

I helgen när snön började att falla var jag bara tvungen att ta fram mina julskivor, till makens förtret. Han är inte lika förtjust i julmusik och brukar bara sucka . Men i år har jag skaffat mig en allierad, hihi. Min jullängtan har smittat av sig på 3-åriga E så hon var genast med på noterna när jag föreslog att vi skulle lyssna på lite julsånger. Vi kom i riktig julstämning och var bara tvungna att pyssla lite också. Maken stod inte ut med julmusiken till slut utan gick ner och målade slagbordet istället. Jättebra tyckte jag, hihi, då slapp jag måla. Ska nog spela julmusik ofta när han är hemma, då kommer vi få jättemycket gjort!
k
j
k
k
j
Tack för alla rara kommentarer om bokhyllan, vad kul att ni tyckte den blev bra. Nu ska jag och lilla V ta och sova en stund. Det lilla busfröet har nämligen hållt oss vakna ett par timmar inatt, så jag är ganska trött.
j
Ha en bra tisdag! Kram Marie

38 kommentarer:

Linnéa sa...

Hej!
Tack för tipset med boken, då ska jag genast ge mig av till ett antikvariat om det finns något sådant i den här staden. Vad otroligt vackert du gör , jag blir så avis får inte till det på samma sett.
Ha det bra kram Anni-Linnéa

Styling a là Anna sa...

Vad härligt!! Jag är också alldeles galen i julmusik!! Mitt pysselmatrial är som alldeles slut i alla hörn..måste komma iväg och köpa upp mig..har faktiskt pyssel abstinens!! :-) Ha det gott eller sov gott!

Hemma i Ugglebo sa...

Men gud så mycket fiiiint du gjort!

Det avgjorde saken....torsdag får härmed bli stora pysseldagen...med julskivor å allt.
Bokhyllorna blev jätte bra...ibland är det verkligen bara de där små små detaljerna som gör en himlans skillnad.
Det är så gulligt när barn förknippar snö med jul fast det förstås om du spelar julskivor och pysslar å oyntar sååå kan man ju inte tro nåt annat!! Hi hi...
Ha en härlig tisdag!
Kram Katarina

En Doft Av Danmark sa...

Sååå vackra saker! Blir alldeles sjuk!
Kram
Dorthe

Elzie sa...

Värst vad du varit pysslig. Visst är det kul att jul närmar sig. Det värsta är alla julkort man ska göra - puh! Men det är kul också. Ha det så gott.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Vilket fint pyssel. Jag har också gjort lite vitt och gräddfärgat till julgranen. Ha det så bra /linnea-maria

elisabethj sa...

hei Marie:)
kommer i julestemning med de fine bildene.....Tenkte på den julesangen: ...."det lyser i stille grender"....Har dere den i Sverige? En av mine favoritt-cdèr i juletida er RealGroup sin skive: "Julen er her".....Den surrer og går hos meg spesielt ofte i desember....Den første desember begynner julen hos oss i år....Da skal treet pyntes, og julestjerna og adventsstaken skal frem sammen med RealGroup:):) Som jeg GLEDER meg.....Ha en deilig novemberdag så lenge...
Klem fra Elisabeth

"M" sa...

oj vad mycket pyssel ni gjort...mycket fina grejer...ska bli kul att se ert slagbord sen..,.kram "M"

Inredningsgalen sa...

Så juligt och härligt! Tycker att din lykta är så fin.

Goa, skåne sa...

Så bra när man kan samarbeta så här med barnen för en bättre värld..*fniss*..det finns många fördelar med julmusik..:)
Guud så fina saker du har gjort!!
Jag blir alldeles salig...kul att det är lite annorlunda...gillade de platta som hänger..MASSOR...hmmm!
Man kanske kan härmas lite..;)
Kram på dig och ha en toppen tisdag!
Gúa

Lina sa...

Vilket fint pyssel du gjort!!! Julmusik är även min favorit!

Nostalgi och romantik sa...

Så mycket fint du har pyssklat!
Pyssklat, det blev visst ett nytt
ord här ser jag, hi.hi.
Visst är det härligt med julmusik..
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Haha du är för rolig, vilken smart ide för att få mannen att börja måla :)
Vilka jättefina saker ni har pysslat du och lilla E!
Kram, Mia
PS slagbord, målat (vitt?)..låter jättefint, gissar att du visar bilder snart.. :)

Malins-Kuriosa sa...

Bokhylla och ärtan i näsan har jag missat..jag stoppade ett krusbär i örat som barn och min dotter som fyller år idag stoppade en blå glaspärla i näsan...jo det kan bli galet...
Väldigt vackra saker du gjort i pysse- och julsjukan...jag är också drabbad och håller på här hemma...

Kram från Malin

SEASIDE LIVING sa...

Vilket fint pyssel!! Jag kanske skulle prova din teknik vad gäller att få mannen att jobba... *hehe* Imorgon dimper faktiskt Carolas nya julskiva ner i min brevlåda så imorgon blir det garanterat julmusik här hemma!

Ha en skön kväll!
Kram till dig!

Anna sa...

Hi hi smart drag av dig att spela lite julmusik - om du får en massa jobb fixat pga det:)

Ååå underbara bilder på underbart pynt! Så vackert med lite fattigmanssilver i skålen! Och den där ljuslyktan är jag helt såld på! Himla vackert med mossa i!

Kram
:)Anna

cicci sa...

Åh du gör så fina saker, måste börja pyssla nu särkilt eftersom det ligger en utmaning hos mig. Må så gott!
Kram cicci

Mysiga lantliga ting sa...

Åh vad mysigt och vad mycket fint pyssel du har gjort!!!!!
Kram.

Under en vind sa...

Aha...är det så man ska göra för att de ska måla det man vill...hi hi.....

Så mycket fint pyssel ni tillverkade i takt med julmusiken!!! Roligt att lillan glatt hakar på!

Jag kollade över julskivorna senast igår faktiskt! Köpte en ny häromdagen (eller nja gammal...Ainbusk julskiva som jag ända till nu inte lyckats äga....)
DEn står nu tillsammans med Peter Jöbacks, Magnus Carlssons, Carola och The real group.....
Självklart testade jag den nya skivan häromdagen....

Hoppas att ni fått sova litegrann idag!! Stor kram!

Mitt hem är min borg sa...

Som vanligt så får man hur mycket inspiration som helst här hos dig.. Du har verkligen jul nu.. =)
Så himla fina smällkarameller och strutar..
Önskar jag hade lika mycket fantasi som du..
Kramar i massor..

Guldkant På Livet sa...

Hallå där pysselkvinnan, så mycket vackert du gör, herregud, var får du all skaparlust och energi ifrån! Ja, min sambo skulle nog bli galen på julmusik med men jag äslskar julen!! Förra året då jag hade julstuga på gården med café brassade jag på med lugn julmusik från morgon till kväll och JAG tröttnade inte ändå!! Underbara bilder och ett fantastiskt arrangemang av allt ditt vackra pyssel såsom strutar och smällkarameller! Mari.

Jenny sa...

Fler pysselmajor ser jag!
Jättevackra saker du gjort!
Ja, min Absolut Christmas-skiva börjar snart spelas här hemma också...
Men det är ju faktiskt inte långt till 1:a advent nu.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

"M" sa...

Ja då är ni välkomna då...och du kan ju ta med mobilen och ringa om du irrar bort dej här i "storstan"..hihi.."M"

Jeanettes hus sa...

Hej Marie,
Ja men så vackra strutar, smällkarameller du gjort.
Jag har också plockat fram julmusiken. Har massor av skivor blir alltid en ny per år. I år tänkte jag köpa Jill Johnson.
Ha det bra
Kramisar Jeanette

Viktoria sa...

Vilka fina strutar och smällkarameller du har gjort!
Fina bilder!
Kram

Home & Clothes Design sa...

Man blir verkligen julinspirerande när det kom så fina snöflingor i luften idag. Synd att de inte kunde få ligga kvar. Fina julpysseldekorationer du gjort, man hör nästan julmusiken här hos mig;)
kjamiz och natti natti

MiaMaria sa...

Men så mycket fint du gjort underbart! Vackert arrangerat på bordet.....
Här hemma har min 8 åring lite jul noja. Hon spelar också julmusik för fullt och sjunger en massa julsånger. Och så har tomteluvan åkt fram den går hon omkring med....
Så idag var hon lycklig för här snöade det för fullt.

Ha´det så gott!
Miamaria

Evelinas hus sa...

Vad mycket fint du hunnit med. Jag ska försöka mig på några strutar jag också. Vad mysigt med julmusik.
Kram Caroline

Nygammalt sa...

Oj så fint ni har pysslat. Nu måste jag verkligen ta tag i mitt pysslande! =)

Det där med julmusiken var ju en himla smart idé, du får lyssna och ha det bra och din man får jobba lite till ert fina hem. 2 flugor i 1 smäll heter det ju...

Kram.

Granne med Selma sa...

Har också bestämt datum för julpyssel med en väninna. Längtar, längtar... Alla gör så fina strutar och jag blev så inspirerad av dina :-) Vi får väl se vad vi hittar på. Otroligt fint med eucalyptusgirlangen på bokskåpet. Verkligen vackert!
Kram

LantlivsAnette sa...

Näämen åååhh så fina saker du gjort!! Jag känner till det där med att spela julmusik..jag älskar det, men här hemma är det inte populärt...man kommer ju i så bra stämning med musiken...men det är nog bara vi julfanatiker som fattar det..eller hur ?
Kram Anette

Petra sa...

HIHIHi, tack för tipset! Det är julmusik man ska börja spela alltså. Ler.
Vilket tjusigt pyssel du har gjort! Kram petra

Nicolinas boning sa...

Ja tänk vad lite julmusik kan åstadkomma...både härligt pyssel och målat bord;-)
Kram/Birgitta

Hulda sa...

Så flotte ting du har laget! Nydelig gammeldags julepynt. Fint med de hjertene med sølvkant rundt.

Fint du ble med på utfordringa, det ble visst bare deg, ser det ut som.

Karin Krut sa...

Vilka jättefina pyssel du har gjort! Det är alltid bra att skaffa sig en alierad så man kan visa upp en enad front :) Får du det resultatet så fram med alla julskivor du har ;)
Ha en skön dag
Kram Karin

spetsar och änglar sa...

Måste nog sätta igång lite julmusik nu,medan mannen ligger och sover(jobbat natt).Han är väl ingen älskare av julmusik heller.Men han har inget val,för till advent blir det mycket av den varan.Ni kan ju tänka er alla dessa barn med julnojja!!!!Med lite vacker julmusik så kanske jag också kan tillverka några fina saker.

Ljuva ro sa...

Så mycket julstämning du bjuder på! Fina strutar och smällisar!

signe sa...

Ojojoj, va mycket vackert du har pysslat ihop! Va fint att blanda in lite pepparkaksbrunt till! Superfina saker! måste titta lite närmare på sakerna tror jag! Du får ta och spela julmusik som en tok nu då! *fniss*
Ha en bra dag! Kram :)