onsdag 7 november 2007

Änglavingar

När det närmar sig jul brukar jag alltid plocka fram de här änglavingarna som jag köpte för många år sedan i Danmark. Egentligen kan man väl ha dem framme året runt, men det har bara blivit så att jag förknippar dem med julen. Här hänger de tillsammans med en krans gjord av hortensia och ett gammalt vykort.
j
De här små änglavingarna fick jag i födelsedagspresent av Lena som har Lustfyllt. De hade hon smygit ner i mammas påse när hon var där och handlade presenter åt mig. Tack snälla gulliga Lena! Jag antar att de flesta av er redan vet att Lena har en blogg, om inte så får ni kika här!
k

Tack till alla som tittar in här och ett extra tack till alla som lämnar så gulliga kommentarer. Ha en riktigt bra novemberdag! Kram Marie

52 kommentarer:

etthusivitt sa...

Vilka vackra änglavingar!! Jättefint som prydnad och kanske något för lilla V när hon vill leka ängel :-)? Visst får du länka mig, om jag får länka dig ;-)! Ha en bra dag! Kram, Anette

Hemma i Ugglebo sa...

Jätte fina vingar!!
Kransen är helt underbar...har du gjort den av levande eller fuskhortensia???
Hur blir den när den visnar i så fall om det är riktiga blommor alltså??
Har drabbats av kransnojja....
Va gulligt att smyga ner dem så där. Då blir man ju extra glad.
Hmm...tror du det kommer bli vingfeber på bloggen nu???
Fniss...de passar ju onekligen in i alla vita hem i alla fall...

Hemma i Ugglebo sa...

Jag blev så ivrig att jag glömde....
Ha en bra dag, kram Katarina

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vilka jätte gulliga vingar.
Jag är så sugen på att åka och besöka lustfyllt,men jag får nog spara det till våren.
Du har så mycket fint som visas på din blogg allt är ien så härlig harmoni.
Kram Marlene.

"M" sa...

Hej på dej...fint som vanligt...tack för i går..kram "M"

Ljuva ro sa...

Änglavingarna är underbara, passar året om , men särskilt nu till advent och jul! Lustfyllt verkar vara en kanonmysig butik, vill dit!

Anonym sa...

Hej!

Grattis! Såg att din blogg blivit nämnd i Lantlif. Va kul.

Att va mycket fint du visar. Sitter stum...och det är inte ofta ;-)

Änglavingarna är bara så söta. Hade ett par en gång men dom tog sonen och hängde upp i äppelträdet bredvid pappas hare...suck. Panduro har nya.

Ha en härlig onsdag!

Kramar frpn oinloggade Lönnergårds Anna

Mysiga lantliga ting sa...

Gulliga änglavingar! Hänger fint där på krokarna med kransen och kortet.
kram.

Elzie sa...

Vad mysiga. Är så kul att se nu när folk börjar plocka fram lite julsaker *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Evelinas hus sa...

Fina änglavingar! Jag har också änglavingar till jul.
Gullig överaskning du fick också.
Kram Caroline

En Doft Av Danmark sa...

Hej Vännen!
Allra först tack för dina snälla ord, om du bara visste hur mycket dom värmer. Jag tycker visst, att du kan hänga upp danska flaggan. Har faktiskt fått ett par av mina väninnor att göra det, och det är ju just det....att inreda med lite udda saker...som gör att ett hem blir så personligt och inte likt alla andras.
Jag älskar dina änglavingar. Tyvärr har jag inga, så jag får väl önska mig av tomten :o).

En himla masa kramar till dig
Dorthe

Malins-Kuriosa sa...

Åh så vackra dina vingar är och fint med den lilla kransen...Ha en bra dag på dig också och här lyser solen och det ser riktigt inbjudande ut där utanför huset...

Kram från Malin

faster atta sa...

Änglar kan man aldrig ha för många av... och inte vingar heller! Jättefina!

kram

linnea-maria sa...

Vilka fina vingar! Jag har ett par köpta på panduro. Tanken var att kanske något barn ska ha det till utklädning, så har det inte blivit utan jag har dem framme även när det inte är jul, men jag har inte hittat rätta platsen än /linnea-maria

signe sa...

Vilka underbara vingar och söt krans! Superfina bilder du visar!
Va gulligt av Lena att smyga ner änglarna.. Ha en bra novemberdag du med! Det är riktigt frostigt och mysigt idag! Kram :)

SKATAN sa...

Hej! Jag försöker styra mina önskningar till en viss butik här i stan där jag älskar allt! Jag har så svårt att önska mig praktiska saker så som gympadojjor eller annat som jag gärna går och köper själv. Vi får se hur min "styrning" lyckas : ) Din mamma verkar ha god smak...

Ha en fin dag!

Kram.

signe sa...

Förresten..tack för tipset om Lenas blogg! Visste inte att hon hade en! Gillar verkligen hennes butik! :)

Veronica sa...

Åhh ljuvliga änglavingar...nu har jag läst heela din blogg (är sjuk så jag kunde faktiskt ta mig tid!)och den är verkligen en toppenblogg, ville bara säga det!! Kram Veronica.

Jennyshemochharmoni sa...

vilka ursöta änglavingar! Det var så fint med kransen som hänger där också :) Ha en riktigt härlig onsdag! KRAM

Lina sa...

Grattis på Födelsedagen!!

Styling a là Anna sa...

Underbara vingar! Skulle gärna vilja ha såna!! Ja just ja!! :-) det har jag ju..och gloria med!
;-) (om någon frågar i min omgivning, så tror jg inte de håller med...) Tjingeling!

Petra sa...

Åh så vackra!!!

Under en vind sa...

Dina vingar är jättefina, nog tycker jag att du kan ha dem framme året runt!! Men kanske lägger barnen beslag på dem då?? *ler*.... Jag har cokså vingar (men inte lika fina som dina...har köpt mina på panduro....) och dem har jag på n knoppbräda i sovrummet just nu.
Hoppas att du har en toppenonsdag! Själv har jag besökt gekås/Ullared....Vi ses! Kramis!

Lilla Blanka sa...

Suck* (stort leende på läpparna) vilka ljuvliga vingar, underbara!
Vad gullig hon är som skickade med de där små söta änglavingarna oxå!
Kram

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Vilka underbara vingar....vill ha!!
Gillar även dom små som hänger på klockan.
Kram Helen

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh sådanda fina vingar, jättefina!

Karin Krut sa...

Vilka vackra änglavingar! Tänk att man kan bli så glad av en liten oväntad present :)
Ha en skön kväll
Kram Karin

MiaMaria sa...

Visst är det vackert med änglavingar.
Lenas är så fina...

Vackra bilder att inspireras av!

Må gott!
Miamaria

Goa, skåne sa...

Hej vännen...vilka vackra vingar du har...underbara!!
Fina bilder som alltid..:)
Kram på dig och ha en mysig onsdagskväll!!
Goa

"M" sa...

Va är det för en da, va ä dä för en dag...jo dä ä Maries födelseda..HURRA HURRA HURRA...GRATTIS PÅ DEJ från "M"
Hjärtan på tråd

Hem & Harmoni sa...

Såå fint!

Kram Marie
PS. Nu visar jag min ask med din fina bild... :)

Mitt hem är min borg sa...

Båda dina "ving par" är jätte fina.. Tänkte köpa lika som dina stora vingar i lördags men jag blev snål.. Det ångrar jag bittert nu ser jag.. =) Det ser så fridfullt ut..
Kram!!

Goa, skåne sa...

Grattis...til hamingju með afmælið!!!
Japp, på isländska också
Hurra,Hurra,Hurra...!
Tänk såå roligt att vara 34...;)
Kram och tack du myysiga kvinna... för din kommentar...jag är så happy!!
Skål på dig!!

Linneagården sa...

Så fina vingar du pyntar med. Jättegulligt.
Må så gott /madelene

SM sa...

Grattis Marie på födelsedagen och grattis till lilla V i efterskott! Du har har verkligen lyckats med din blogg. Otroligt vackra bilder, mysiga och personliga inlägg. Änglavingarna är sagolika. Ännu roligare är att du blev omnämd i lantliv. Det går bra nu... som min favvo artist Petter sjunger *ler*.
Hälsa familjen.

Många kramar ifrån Susanne med familj i Örebro

Hulda sa...

Så flott du har dekorert, igjen, Marie! Jeg finner alltid mye inspirasjon hos deg. Flotte, store englevinger, og søte de små på klokken også. :)

MiaMaria sa...

Lycka till!

cicci sa...

Hejsan!
Vilka underbara vingar och vad häftigt att du blev omnämnd i lantliv stort grattis, nu kommer du nog du bli alldelles nerbloggad!!
Tänker på några rader som jag läst en gång:vi går alla om kring med en vinge: somliga använder den för att flyga högt andra är mera stukade. Tänk om fler vågade pröva vinden under sina vingar . En bruten vinge flög tillslut och då högre än den någonsin kunnat ana
Ha en skön kväll.
Kram Cicci

Jenny sa...

Söta änglavingar!
Jag har liknande (från SIA)hängandes framme året om, på ett av mina gamla fönster:)
När yngsta dottern var pytteliten var hon julängel i luciatåget på dagis och bar dessa änglvingar på sin lilla rygg.
Kram
Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhh..nu fick jag en sån där vill ha känsla IGEN....jag har beställt änglavingar från Panduro..men dom kom aldrig,jag måste nog ringa och kolla..jag vill ju verkligen ha dom nu när jag ser dina...
Du har arrangerat sååå himla fint där på krokarna...du är duktig du !!
Kram Anette

älskar sött sa...

Åhhh..kom den från lustfyllt! Längtar dit nu i slutet av november då hon har öppet i julens tecken!! Kramar Malin

marie sa...

Så underbart vackert! Och vingarna från Lena var ju bara såå himla mysiga! Vi ska nog också åka till Klampenborg efter jag sett dina bilder. Mamma, pappa, min syster m. familj och så våran då.Många blir det! Vi kanske går på varann! Finns det mycket att handla? Ha det så bra så länge och kul m. Lantliv!!! Kram

Smultronstället sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Vingarna är så fluffiga och mysiga. Spegeln var också väldigt fin!

SEASIDE LIVING sa...

Vilka fina änglavingar! De små också... :)

Önskar dig en fin helg! Kraaam!

Handplockat sa...

Mkt snyggt

ha det bäst

Engsroom sa...

Vad fint med vingarna ser ut som ängeln har en liten paus och kankse är inne på en liten fika hos dig innan den ska Ängla vidare.
ha det så gott!
Ella

elin1976 sa...

Nydelige bilder. Jeg fikk skikkelig julestemning. Ha en fin kveld. Klem fra Elin:O)

vildängel sa...

Jättefint - jag har ett par vingar som hänger framme för det mesta men just nu är de undanstoppade - måste nog ta fram dem till jul igen och hitta på nåt skoj med dem. :D

Jeanettes hus sa...

Marie,
Lyckost som fick så fina små vingar i present. De är så gulliga.
Dekorativt med dina Danmarks vingar. Kul att ha något som man vårdar och tar fram vid vissa tillfälle.
Kramisar Jeanette

Tonje sa...

slike englevinger er såå nydelige=)
Flotte bilder

Lisas torp sa...

Oj, så fint du har gjort!!
Inspirerande!!!

Kram

Lisa

Dubbelörnen sa...

Så otroligt vackra vingar...
Tror nog vi alla behöver änglavingar som vakar över oss o de våra...


Tack för orden inne hos mig... Du är supergo...

Bamsekramar