fredag 9 november 2007

Vita Ranunkler

Idag blir det bilder på min absoluta favoritblomma, vita ranunkler. Jag blev så glad när de fanns i blomsteraffären häromdagen så jag köpte mig några stycken att njuta av under helgen. Att köpa några snittblommor då och då sätter verkligen guldkant på livet för mig.
j
j
j
Med dessa blombilder vill jag önska alla gamla och nya läsare av min blogg en riktigt härlig helg. Jag vill också tacka för alla gulliga kommentarer och mail jag får, om ni visste hur glad jag blir! Stor kram till er alla!

50 kommentarer:

marie sa...

Jaa, du har valt ett fint namn till din blogg. Håller med om att vita ranunkler är en av de vackraste.Trevlig helg och en stor kram. Marie

Karin Krut sa...

Vilket otroligt vackert arrangemang du har gjort till dina blommor :) Du visar alltid så vackra bilder, det är verkligen roligt att kika in här :)
Ha en bra dag
Kram Karin

Hulda sa...

Hvite ranunkler er nydelige. jeg har noen kunstige hvite, de ser faktisk veldig naturlige ut. Nydelige bilder! Flott madonna du har også. Vi får besøk av svigerforeldrene mine neste helg, har så lyst til å gjøre en fin blomsteroppsats til da, får se hva jeg finner ut. :) Det var skikkelig fint med den mosekransen rundt vasen med blomster.

Ljuva ro sa...

Kan bara hålla med! Ranunkler är ofattbart vackra, som små söta pioner! jorde en bruddekoration med ranunkler för ett tag sen, så vackert!

Lisas torp sa...

Underbara ranunkler - vackra bilder!

Ha en skön fredag du också!

Kram

Lisa

"M" sa...

Vad kul att nu få se hur de verkligen ser ut...jättevackra...hoppas du hade en trevlig födelsedag...kram "M"

Anonym sa...

Verkligen jättefina blommor, och du får till det så att det blir så fint!
/Jennifer

Lina sa...

Håller verkligen med dig om att det är lite vardagslyx man får unna sig ibland! Vita Ranunkler är en av mina favoriter också!

SEASIDE LIVING sa...

Underbara blommor är de - ranunkler! Fint arrangemang har du gjort också. Kan bara instämma med flera att det är alltid lika kul att kika in här för du bjuder på så mycket fint och inspirerande!
Tack Marie!
Ha en riktigt skön helg!
Kramar från Jenny

Anna sa...

Såå vackert! Raukler - särskilt vita - är verkligen ljuvliga! Och så fint du har arrangerat med silverspegeln, madonnan och mosskransen!

Trevlig helg!

Kram
:)Anna

cicci sa...

Hejsan!
Att se dina vackra bilder förgyller verkligen min dag, här stormar det och ösregnar och jag måste verkligen in till staden för att storhandla, hu! Ranunkler är absolut bland de vackraste blommorna. den bästa tiden för många blommor är ju nu några månader framåt, julros, iskonvalj, pärlhyacint...
Ha en riktigt skön helg!
Kram cicci

spetsar och änglar sa...

Jag kan också bara hålla med,vita ranunkler är också bland det vackraste jag vet.Och en sak till.Så väldigt vackra bilder du visar oss idag!!!

Nostalgi och romantik sa...

Oj, har du hittat vita ranunkler!!
Ja dom är jättefina, jag håller med, och du har arrangerat dem så vackert också!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Jättefina bilder..! Och vad skönt att du visade hur ranunkler ser ut, jag visste inte men har undrat :)
Ha en bra helg!

Nicolinas boning sa...

Jag älskar oxå ranunkler,men köper hem dom alldeles för sällan.
Jag tycker att din nya spegel har verkligen hittat sin rätta plats i ditt kök;-)
Ha en skön helg/Birgitta

Under en vind sa...

Verkligen fina blommor!!!
Önskar dig en mysig helg också! "trivs" bra hos dig på din blogg och tittar inom dagligen! Kramar!

signe sa...

Vilka vackra bilder du visar! Vilket fint arrangemang med mosskransen och ranunklarna...tänk att det fanns ranunklar att köpa den här årstiden..det trodde jag inte!..Ha en trevlig helg! Kram :)

posidriv sa...

Nydelege og inspirerande bilete! :)

Ha ei god helg!

johanna sa...

Hej
Satte mig precis för att läsa lantliv o såg att din blogg var omnämnd....der var på tiden!!Grattis hoppas att fler hittar hit nu o kan njuta av din helt underbara blogg!
Tack för all inspiration du ger
mängder av kramar Johanna

Elzie sa...

Dom är verkligen fina. Du har ju valt rätt namn också *s*. Hoppas du får en bra helg själv. Här ska vi få ström i det nya garaget. Ska bli kul.
Kram Elzie

Anonym sa...

Håller med dig att en bukett blommor förgyller vardagen tycker du har en underbar blogg.
mvh Mona

Goa, skåne sa...

hej du raringen...Här är det fint som alltid! Vilken vacker blomma...äntligen vet jag hur vita ranunkler ser ut ...*skäms*...samtidigt som jag känner "villha" begäret smyga på..:)
Mosskransen runt blir verkligen pricken över i:et...så fint!
Klart att DU får gulliga kommentarer...det man ger får man alltid tillbaka...så är det bara!
Du är verkligen värd vackra ord...så det så!!!

Ha nu en härlig helg tillsammans med din familj...mysfia!
Största kramen får du från mig!
Goa

Evelinas hus sa...

Jag håller med dom är favoriter hos mig med.
Dom håller ganska länge också.
Trevlig helg till dig.
Kram Caroline

BROCANTE sa...

Hei og takk for masse inspirasjon til å starte min egen lille blogg. Håper jeg kan lage noen like fine innslag som deg.
Hilsen Brocante
http://brocante-antique.blogspot.com/

Jeanettes hus sa...

Så fint du har arrangerat dina ranunklar. Visst är det en vacker blomma. Jag gillar din Madonna, hon är så fin.
Håller med om att snitt blommor förgyller hemmet.
Ha en riktigt mysig helg.
Kramisar Jeanette

Mitt hem är min borg sa...

Visst e dina blommor underbart fina.. Håller med om att liten bukett blommor kan göra en såå glad oxå.. Man bara går å tittar på dem hela tiden..
Hoppas du oxå får en toppen helg..
Kram!!

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Ja de är sannerligen vackra. Jag älskar ranunklar...

Jag hoppas att du får en fin helg också! Kram kram

Jenny sa...

Underbart vackert arrangemang.
Du har som vanligt rätta känslan för DET!!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Jenny

Malins-Kuriosa sa...

Håller med dig om att snittblommor piggar upp och skapar lite extra helgstämning. Ranunkler är en bland mina favoriter också...ja en riktig storfavorit...

Ha en riktigt go helg
och Kram på dig från Malin

Lisas torp sa...

Tack för titten ´på min sida! Apropå blomman här...det är ingen myrten men en liknande fast med lite rundare blad. Den är jättesöt och mera tålig tydligen. Myrten kan ju vara rätt så grinig på vintern. MIn tappar lätt blad, men klarar sej - jovisst.

Ha en riktigt skön helg nu bland dina vackra ranunklar!!!

Kram

Lisa

Randi sa...

Ranunkler är även min favorit! Och hos dig är de dessutom så enormt vackert arrangerade.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Randi

Mysiga lantliga ting sa...

Ja det är verkligen en vacker blomma !!
Trevlig helg till dig med.
Kram Johanna.

Hemma i Ugglebo sa...

Men du va fina!!!
Jag gillar dem också skarpt!!
Men har aldrig tänkt på hur fint det kan vara med bara ett par tre stycken så där!

Va fin din madonna är också, å spegeln och pärlorna i mossan blev ju pricken över i:et.
Kram å trevlig helg!
Katarina

Engsroom sa...

Är en av mina favorit blommor också! Vita pioner är en annan, underbara bilder .
Ha en bra helg!
Ella

Home & Clothes Design sa...

Fin mossdekoration runt om med pärlor på. Det gör sig bra mot ranunklerna.
Kjamiz från mig.

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Har också ett knippe ranunkler blommandes i vardagsrummet. De är så underbara och man ser sig aldrig mätt på dem.

Var tvungena att gå in och låta mig inspireras av din dotters rum också. Älskar Elsa Beskow och tycker att din mamma verkligen fyndade som fick bonaden för så lite pengar. Enormt sött rum och om jag hade inrett dotterns blivande rum i rosa istället för rött så skulle hon också ha fått Sandbergstapeten Kasper. Den är jag inte så lite kär i faktiskt.

Ha en toppenlördag!
Kram Bea

Nygammalt sa...

Ååååh, underbara bilder. Visst är det så, att snittblommor ger livet en extra "krydda".
Hoppas du får en härlig helg! Kram.

En Doft Av Danmark sa...

Vilka vackra bilder...blir alldeles stum. Jag håller med dig, om att det är den vackraste blomman som finns.
Hoppas att du får en riktig skön lördag!

Kram på dig
Dorthe

envilsenloppa sa...

Ja de är verkligen vackra och du har ju arrangerat dem så fint ! Vita blommor är vackra/vackrast !
Trevlig helg / Lotta

Malins-Kuriosa sa...

Hej igen

Jag såg din sida som tips i "Lantliv" och detta var kul värre...Helt klart stämmer det tipset...

Kram från Malin

WhiteVintageDreams sa...

Hej raring :)! Vilka underbara bilder du visat den senaste tiden. Vackert arrangerat dessutom med dina favvisblommor.
Ett stort GRATTIS i efterskott. Presenterna var något att avundas ;).
Å du...tack för dina goa varma kommentarer hos mig. Blir såå glad! Du verkar så härlig...önskar att vi kunnat ta en fika ihop nångång :).
Hoppas att ni mår bra och att ni får en myshelg ihop!!!
Massor med kramar

WhiteVintageDreams sa...

Å du...Grattis till Lantlivs-omnämningen oxå ;). Din blogg är såå inspirerande!!!
Kram

MiaMaria sa...

Älskar också ranuklar, de är så vackra.

Trevlig helg!
Miamria

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, så vackert du arrangerar!! Ljuvliga bilder och ja, jag håller med, vita ranunkler ÄR verkligen vackert!! Vilka fina och läckra änglavingar du hade i inlägget udner!!! Jag har inte läst Lanliv ännu, min mamma prenumerar på den och jag brukar hålla mej tills jag besöker henne då jag får överta tidningarna, då byter vi, men jag ser ngt om en omnämning, stort Grattis! Det ser jag fram emot att få se sen, du har en ljuvlig blogg! Ha en riktigt skön helg!! Mari.

SKATAN sa...

Snittblommor är härlig vardagslyx som man bör unna sig emellanåt! Rätt av dig : )

Dubbelörnen sa...

Vilken proffsighet i blomsterarrangemang *stum av beundran*.

Mina favoriter över alla andra är just ranunkel o anemoner...

Måste ut o kika om jag också hittar vita ranunkler i mina blomsterbutik ;)

Kramar

elin1976 sa...

Nydelige blomster. Ha en fin søndag. Klem:O)

LantlivsAnette sa...

Åhh så fina blommor..och så fint du har arrangerat dom..
Du..nu har jag beställt Änglavingar..flera olika storlekar,jag blev så himla inspirerad av dina !!
Kram Anette

Ardisia sa...

Så fina de är! Mossan passar även jättefint till..

Hoppas du har haft en bra helg! Kramis

Ps. Tack för all inspiration jag får från dig...

Jema sa...

Alltså, jag ÄLSKAR din fina blogg!!!

Angående vita Ranunkler-som ju är sååå underbara- så ska jag köpa konstgjorda på IKEA, 9:- / st.

Kram, Jenny

<3