onsdag 26 december 2007

Annandag Jul

Hej! Hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig jul, det har vi haft! Tänk som man planerar och grejar inför julen och så är den så snabbt över! Både julafton och juldagen har vi firat hos släkten, men idag är vi bara hemma och gör ingenting särskilt! Jätteskönt! Barnen har lekt med sina julklappar och jag har grejat med lite av varje.
h
De här fina röda ranunklerna köpte jag några dagar före jul, hade tänkt att köpa vita men när jag stod där i blomsteraffären kunde jag bara inte låta bli att köpa dessa istället.
k
Den här vackra vägglampetten, gjord av Lena som har Lustfyllt fick jag i julklapp. Jag tycker att den är sååå fin! Idag fick den komma upp på väggen ovanför köpmansdisken i vardagsrummet.
j
Ha en riktigt trevlig kväll! Kram Marie

39 kommentarer:

"M" sa...

Det är vackert med röda ranunkler åxå....fin julklapp du fått...lite skönt när julen är över ändå....ser fram emot att ses snart...kram

Lene sa...

Og så jeg som verken fant hvite eller røde ranunkler før jul... Dine var nydelige - og det samme var presangen fra Lena :)

Lilla Blanka sa...

Yes! Ett nytt inlägg :) Vad glad jag blev..! Vad fina ranunkler, så fin bild oxå...
Kram och ha en God Fortsättning
Mia

Tummelisa sa...

Vilken fin ljuslampett, den är verkligen vacker. Lyckliga Du!
Tycker det är fint med röda blommor också till jul...
Trevlig fortsättning.

Kram Tummelisa

Hem & Harmoni sa...

Åh, så fint! Vägglampetten passade in väldigt fint!
Ha en god fortsättning, kram Marie

faster atta sa...

Oj så fina ranunkler du har på bordet!!! Underbara!

kram

Linneagården sa...

God fortsättning, ja tänk så fort det går & man har grejat i veckor...
Vilken söt tavla du har fått i julklapp.
KRAM

MiaMaria sa...

Det är ju sååå vackert med ranunkler...och vilken vacker julklapp.

Men känns skönt att det snart är riktigt över och man får börja på något nytt tillbaka till verkligheten.....

Men först ha en skön fortsättning på julen...
Miamaria

Mitt hem är min borg sa...

Så skönt att du har fått slappa idag.. Å vilken fin julklapp..
Önskar dig godfortsättning..
Kram Linda!!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så fint stilleben du skapat,jag håller med dig att dessa härliga dagar bara rusar förbi. God fortsättning Maria Villa Nyhem

spetsar och änglar sa...

Älskar ranunkler!!!Dina röda är ju underbara!Vill önska dig en god fortsättning på julen/Kram Heléne

Under en vind sa...

Gokväll!!!

Vitt i all ära, men de röda ranunklerna var ju fina nu till jul!!

Din julklapp är jättefin!!!'

Visst är julen snabbt förbi, det är tiden före som är mysigast tycker jag! Nu kliar det i mig att plocka bort en del...köpa våriga tulpaner och vädra...hi hi...så knasig man är! Det har ju inte ens blivit vinter än.....

Julafton var tradtitionell för oss, det enda nya var att vi åkte till Borås till svägerskan. De har alltid kommit ner hit annars. Vi brukar skifta att vara hemma hos oss, hos min mamma eller hos svärföräldrarna andra år. Jag hann med en tur till Bettys också i Borås, har du varit där? Ägaren hade bloggen Torpliv...vet du varför man inte kommer in på den längre??? Handlade ett par små saker där.....Kunde gått längre men släkten väntade. Först var det julbord...sedan ägnade barnens kusin och jag en stund vid datorn...visade henne en del av blogglivet...(hon är 18....) hon blev sugen på att öppna en egen! Därefter var det fika, Kalle och Anka och väntan på tomten! Sen kom tomten med alla klappar, allt öppnades och provades! Sen var det kvällsmat med skinkmackor på det....man bara äter. Vi var hemma här igen vid elvasnåret på kvällen. Igår fikade vi våfflor med kompisar, så lite julmat som möjligt! I eftermiddag/kväll har vi haft en annan familj på besök, då serverade jag orientalisk panna. Hann dock med lite glögg! Riktigt gott!

Tyckte att det kunde vara kul med en porträtt bild av mig så här i juletid....känns det konstigt att se sig själv så....Men det är alltid kul med ett ansikte bakom bloggarna så det får jag bjuda på!

Ha det riktigt gott och njut av fortsatta dagar! Stor kram!
oj så långt det blev...hoppas att du orkar läsa allt....hi hi.....

älskar sött sa...

ÅÅÅH, är den fin eller fin??? Super fin...!! =)Vad tar hon för en sådan? Vet du det? kramisar Malin

Dubbelörnen sa...

Här har njutits hemma alla dagar fram till idag. Hela familjen var på bio o såg Guldkompassen, t o m 17 åringen(!)... Mysig äventyrsfilm o härlig avslut på juldagarna.


Kramar

katarina sa...

Hej Marie!
Vilka underbara ranunkler du köpte, förstår att du tog de röda just nu :)

Go fortsättning och ha det allra underbarast !!

Kram Katarina

naphtaline sa...

coucou, excuse me i don't speak your langue but your blog is beautifull! I like verry verry mutch à++++ naphtaline.

me and alice sa...

Hej Marie!
Tack för din fina kommentar. Känns spännande med egen blogg.
Du har ju en så superfin blogg.(som jag följt länge).
Självklart är det ok att du länkar till mig.
stora kraamar från Susanne :0)
ps. Länkar till dig från min blogg om det är ok?

Hulda sa...

Nydelig blomsterarrangement med de røde ranunklene, det var virkelig fint. Likte lysestaken du fikk til jul veldig godt. Så flott med relieffet av Jesusbarnet og Maria.

Her nyter vi jula, i morgen skal vi på julesalg i byen. :) Fortsatt god jul til deg!

Designe sa...

Så fint och juligt med röda ranunklar! Jättefin lampett du fått oxå! Jag fick en bukett med vita ranunklar och vita tulpaner när jag fyllde år och blev såå glad! God fortsättning! Kram :)

LantlivsAnette sa...

Såå fint med röda ranunklar...stavade jag rätt,det kändes konstigt ...konstigt namn på en underbar blomma..

Åhh vilken fin ljuslampett du fått,verkligen vacker...hon har så himla fina saker den där Lena..

Ha en mysig dag om du är ledig
Kram Anette

Engsroom sa...

Kan bara instämma i vad de andra skrivit mycket vackert med röd ranukel det är verkligen en så söt blomma.
Julen är verkligen över fort, idg har Ola börjat jobba igen men jag har ledigt och kan gå och lata mig. Ska säga att jag försökt bestämma mig för att ta det lugnt, men har lite lust att dra igång nått vi får se.
Ha det så bra!
Kramar Ella

Inredningsgalen sa...

Japp julen kommer och går fort, fast det skall bli kul med ett nytt år och lite nya projekt här i hemmet.

Mariehill sa...

Jag är så imponerad av bilder och hur fint du har det. Dessutom att den är ofta uppdaterad. Jag kollar varje dag ...

Jag har länkat till dig som en av mina favvobloggar, hoppas det är okej.

Tack en gång för bildgodiset!

MVH / anonyma Mariehill

Radhusdrömmar sa...

Fint med så djupröda Ranunkler. De ser man inte så ofta. Var har du hittat själva den ställning som allt står i?
God fortsättning!!!

Kram Jo

annkierix sa...

Underbart vackra ranunklar..oh vad jag älskar den färgen!!
ljuslampetten var oxå sanslöst fin!!
Må så gott A-C

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, hoppas julen varit mysig, vilket den ser ut att ha varit... sånt vackert arrangemnag med de röda ranunklerna! Jag förstår du valde de framför de vita, såå snyggt! Och en sån ursnygg lampett du fick i julklapp fr Lusthuset! En riktigt God fortsättning önskar jag dig! Mari.

Karin( Myrtenochsilver) sa...

En riktigt god fortsättning vill jag att du ska ha, och dina blommor, oj vad fina de var. Hade nog ocksa själv slagit till pa röda, de var en härlig färg. Massor med kramar till dig! Karin

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Hoppas julen har varit och fortfarande är mysig och bra.
Dom röda ranunklerna är så fina, som sammet. Passar fint ihop med kanelen, fint arrangemang.
Kram Caroline

Hemma i Ugglebo sa...

Oj så fin julklapp du fått!!!
Det är till att ha varit snäll!

Det var väl tur att det blev röda blommor till jul.....hi hi...vita kan du ju ha sen.....resten av året!

Ha det riktigt härligt resten av veckan nu!
Kram Katarina

me and alice sa...

Hej Marie!
Jajamensan det är jag som e kompis med Spets o Snor Helena...
Har precis varit hos Helena o fått lite hjälp med statistiken. Hon e proffs på det området. Mer än man kan säga om mig...
Kram Susanne :0)

birgi sa...

Otroligt vackra ranunkler! Wow!
Och julklappen var väldigt fin också ...
God fortsättning!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

milla sa...

Vilka vackra ranunkler! Särskilt fint som du arrangerat det i flaskhållaren!! I Lund där jag bor tycker jag mig aldrig hitta ranunkler så om jag ser det någonstans köper jag oavsett vilken färg som finns, det är ju min favoritblomma :)

Designe sa...

Hej! Hoppas det går bra med tallrikshyllan! *fniss* ..och målning! Vill även meddela att du har en liten utmärkelse hos mig! Kram :)

älskar sött sa...

Tack söta för dina värmande kommentarer!! =)Gillar ditt hem med =) kramis

Kristin sa...

Hej Marie! Visst är det mysigt när själva julafton är över och man myser med sina klappar och barnen leker med leksakerna de fått... nästan bättre än själva julafton, enligt mig. Vilket fin lampett du hade fått!

KRAM OCH GOD FORTSÄTTNING!

/Kristin

HannaH sa...

Vilka fina röda ranunkler... Fast vita är magiska.. Älskar namnet på din blogg, det skapar förväntan över det man ska få se. Och bloggen lever absolut upp till det!
Kan jag länka till dig från min nystartade sida?
Gott nytt!
Hanna

WhiteVintageDreams sa...

Hej! Hoppas att ni fortfarande är lediga och kan fortsätta att mysa :). Jättefint arrangemang :). Det är alltid lika kul att kika in här. Å en underbart vacker present du fått...förstår att den fick komma upp fort *skratt*.
Jag lyckas inte få in bilder i datorn igen...tror att det är dax för en ny dator, trots att min bara är två år gammal.
Jag vill passa på att önska er en härlig helg!
Kram

Poppins sa...

Hej! Hittade hit via Designes blogg. Så mycket vackert du bjuder på! Ska fortsätta läsa lite mer.
hälsningar
Poppins

Malins-Kuriosa sa...

En riktigt god fortsättning på dig och din familj...och nu närmar sig ett nytt år med tomma rader i...spännande tycker jag...
Boken med stort B...franska stämningar är helt underbar...och man bläddrar om och om igen...har lust att skaffa en till ifall den första skulle gå sönder eller nått...fånigt kanske..men så känns det...

Massa julkram på dig från Malin