tisdag 4 december 2007

Girlang

Här kommer ett litet snabbinlägg från mig. Lilla V är sjuk så det blir inte sådär jättemycket bloggtid just nu. Vill börja med att tacka för alla otroligt gulliga kommentarer på mitt förra inlägg. Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ni förgyller verkligen min vardag!
j
j
Jag har fått mani på att göra girlanger, hihi. Den här hänger mellan köket och vardagsrummet. Blomsteraffären i min lilla stad undrar nog snart vad jag har all eucalyptus till, hihi. Hängde i mina zinkbokstäver, tyckte det blev ganska gulligt!
j
Det får bli allt för idag! Ha en toppendag allihopa! Kram Marie

50 kommentarer:

En inredoholic sa...

Jättefint dekorerat.. Hoppas det tillfrisknas snart med den lilla.

Lilla Blanka sa...

Åh vad fint det ser ut i rummet och eucalyptusgirlangen är pricken över i:et verkligen!
Har inte kommit iväg till blomsteraffärn än (är också på jakt efter eucalyptus till girlang!) Gissar att det doftar ljuvligt!
Kram vännen o hoppas lilla V piggnar till snart.
Mia

Jeanettes hus sa...

Marie,

Du är så flitig. Det blev kanon fint med girlangen och bokstäverna kom till sin rätt. Själv har jag hängt mina på en spegel.
Hoppas ditt barn snart blir friskt.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kramisar Jeanette

lamaisondecampagne sa...

Vilken bra idée att hänga en girlang med eucalyptus det måste lukta jätte gott !!

Ha det bra
stephanie

cicci sa...

Hejsan!

Vilken fiffig idé att hänga bokstäverna sådär! Va kul att du ska till Lustfyllt till helgen då kanske vi ses! Du ser väl otydligt på min blogg hur jag ser ut men vi får kära på röda nejlikan tricket"ler". Kommer nog landa där runt 12.00 tiden tror jag och sedan blir det vidare förd mot Jönköping.
Ha det gott!
Kram Cicci

Hemma i Ugglebo sa...

Hallå där!!

har också begränsat med bloggtid just nu så därför har jag inte hunnit in till dig på några dagar....
Jösses va mycket fint..
Måste tillbaks och kika mer.
Girlangerna du gör är helt fantastiska...måste prova jag med.
Måste också få säga....VILKA OTROLIGT VACKRA FÖNSTER ni har!
Vilka spröjs!!
Sridskorna och äpplena är ju helt perfekta som ute dekorationer.
Vilket jätte fin julkallender du gjort och allt det andra är också bara sååååå fint!
Storgillar planteringen i trälådan!

Ha en härlig tisdag!
kram Katarina

Bodil sa...

Vilka vackra fönster ni har!! Ser att förra "kommentarskan" även lagt märke till dessa. Urläckra!!
Kram Bodil

SKATAN sa...

Hej frun! Så otroligt smakfull entré du har fått till! FÖr att inte tala om ditt innepyssel...härligt att se : )

Kram!

Kristin sa...

Hej du, hoppas ni snart är friska alla igen. Vi har legat i helgen i någon dagisförkylning som som vanligt slår ut oss föräldrar men inte drabbar J så hårt. Nåja. Snuva kan man leva med.

Vilka fina girlanger, både den inne och den i förra inlägget om ytterdörrarna.

Sedan kan jag inte låta bli att le, "grattis" åt utbyggnadsprojektet - vi som är där nu... usch, det tar alldeles för lång tid och jag vill att det ska vara färdigt. Men det blir nog efter bebisankomsten skulle jag tro. Men ni är säkert mer flitiga än vad vi är och får er utbyggnad på plats snabbare (vi har gjort nästan allt själva och därför blir inte takten så hög - man hinner ju inte).

ha det så bra!!!
kram Kristin

Lina sa...

Oh så fint! Det kanske skulle varit något! Jag har sådana bokstäver men har inte hängt upp dem ännu. Hur gör du girlangen? Binder du ihop små buketter, eller?

www.mediabrus.dinstudio.se sa...

Jag har valt att lämna blogg.se - men återfinns numera på en egen hemsida istället. Välkommen in! (Mediabrus = fd Vildängel)

Mitt hem är min borg sa...

Jag förstår att du fått dille på girlanger, det är så otroligt vackert.. Och zink bokstäverna me..
Hoppas lilla V tillfrisknar snart.. De e så jobbigt när dom små liven e sjuka..
Sköt om er..

SEASIDE LIVING sa...

Vilken underbar girlang! För att inte tala om hur fint du gjort ute... Blev otroligt imponerad över granrisgirlangen runt dörren!!! Såååå fin... hur många knippor granris går det åt egentligen för att göra en sån lång girlang? Skridskorna var helt sagolikt vackra, förstår verkligen att du blev glad för dom!

Tack Marie, för allt vackra du visar för oss! Jag blir alltid lika inspirerad och njuter till 110% att besöka dig!

Kramar i massor från mig!

annkierix sa...

Oh så fint det äe hemma hos dig..girlangen var ju så¨snygg oxå. kram

Engsroom sa...

Kan bara säga jätte fint, börjar få julpanik här så mycket man vill hinna med att göra snart jul.
Ha det så gott!
Ella

Lisas torp sa...

Så fantastiskt vackert du har pyntat, med girland och allt!
Även baksidan på huset blir ju vackert med ditt pynt!!
Du är såååå himla duktig!

Tackar för komplimangen för min akvarell! Det gjorde mej glad!

Ha en bra vecka!

Kram

Lisa

LantlivsAnette sa...

Girlanger är verkligen fint..och din är extra fin då den är handgjord av eucalyptus...
Bokstäverna som du hängt på ..jaa..dom är pricken över i...
Kram Anette

Lily of the valley sa...

Jättesnygg girlang med bokstäver i favoritmaterialet.
Vilket underbart vackert hem du har
ha det bra
kram Lily

Under en vind sa...

Så fint det blev med girlangen!!!! Har också dille på gröna dekorationer nu i form av växter.....

Hoppas att sjuklingen piggnar till snart!!! Kram och gokväll!

Goa, skåne sa...

Hej du min favorit pysselkvinna..;)
Du är helt otroligt duktig...och det blir sååå fint...Love it!!
Har faktiskt suttit själv i dag och försökt mig på girlanger..men oj, vilket jobb...vet inte om jag orkar..:) Tänkte försöka få till lite fint med min entré...japp, du är ju, så inspirerande!!
Tack...ännu en gång!!
Hoppas din lilla V kryar på sig snart...det är så synd när de är sjuka!!
Tänker på er!
Kram i massor och en härlig morgondag till er!!
Goa

Hulda sa...

Det ble virkelig fint! Så stilig med bokstavene også. Håper den lille blir frisk igjen snart.

Ardisia sa...

Så fint ni har det!! Girlangen är superfin! Undrar var ni bor, hmm.. Har försökt hitta eucalyptus här i Borås men inte lyckats..

Kram på dig!

MiaMaria sa...

Här har man missat en massa underbara,underbara,underbara saker, arrangemang, växter.....

Ha´det så gott!
Miamaria

johanna sa...

Godmorgon..hoppas att hon mår bättre idag!
Vad fint du har gjort,jag vet inte hur många ggr jag hållt i dom bokstäverna o sen lagt tillbaks dom,nu ångrar jag att jag inte köpte dom,det var ju bara såå fint som du gjort!!!
Kraaam

Veronica sa...

Vad otroligt fint det blev!! Visst är det fint med mycket grönt till jul, det ger en sådan genuin julkänsla tycker jag!! Och när ens barn är sjuka så försvinner all tid bort...hoppas hon blir friskt snart! ha det så bra, kram veronica.

"M" sa...

Jättefint med bokstäverna hängande i den fina girlangen....hoppas att lolla V kryar på sej....kram

eva i halmstad sa...

Vilka vackar bilder du har på din blogg och vilket vackert hem du har, du har verkligen känsla för de där med inredning.
Ha en trevlig advent på dej, Eva.

Dubbelörnen sa...

Det blev kanonfint! Så vackert, ska jag också ut på jakt efter girlangmaterial *fniss*

Kramar

Evelinas hus sa...

Halloj,
Åh vad fint du har gjort pysselkvinna. Jag blir också väldigt sugen på att göra en girlang när jag ser dina. Bokstäverna är jättesöta.
Kram Caroline

vincibene sa...

Your decoration ist gorgeous!

Designe sa...

Ja, det är ju så himla fint med girlanger..fint med bokstäverna oxå! Och så har du ju ett sånt fint rum därbakom! Ha en bra dag! Kram :)

Malin sa...

Undrar om jag inte ska ge mig på att göra giralanger jag också...har en massa som jag har nerpckade som brukar hängas upp närmare jul...men är allt bra vackrare med eucalyptus...jättevackert!

Kram från Malin

En Doft Av Danmark sa...

Girlangen är underbar...måste nog oxå göra en sån. Jag har bokstäverna, men inte använt dom ännu. Tack för tipset!
Hoppas att lilla gumman är bättre idag!

Kram
Dorthe

Nostalgi och romantik sa...

Så fint du har det! Girlangen är jättefin! Jag har nyss köpt eucalyptus men inte gjort något med den ännu... men det ska bli!
Kram
Marie

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vilken fin girlang, jag vill också ha en sån, med bokstäver förståss! Kramar Karin

Amelie78 sa...

Hei!
Har så tro på deg og sin stil. Kan du hjelpe meg? Min kjære og jeg skal male både et gammelt toalettbord + en del vegger. Hvilken hvitnyanse er finest - basert på din erfaring?
- Kritthvitt?
- Eggeskallhvitt?
- Noe annet?

(Jeg liker ikke så godt noe som går i retning gult, men heller ikke noe blålillahvitt... :-)

Og dersom du skulle hatt lys, lys beige eller grå vegger, og hvite lister - hvilke nyansr ville du valgt? Evt navn på farger. I Norge har vi Jotun :)

Tar mer enn gjerne imot forslag! Liker bloggen din :)

Amélie

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Blir alldeles sjuk av allt fint Du visar!!! Vilka fina girlanger du gör. Du måste ju ha släpat hem halva skogen (fniss).
Jag tror minsann att jag länkar dig på min sida för här lär jag titta in allt som oftas, hoppas det är ok?
Kram Helen

faster atta sa...

Vilken underbar girlang!! Hoppas att Lilla V snart mår bättre.

kram

Guldkant På Livet sa...

Jamen du har det ju bara sååå himelskt vackert hemma!!! Och så duktig på att göra girlanger, du får gärna komma hem till mej och göra en också! Krya på den lilla! Mari.

Linneagården sa...

Du förgyller min dag, då man får kika in i ett sånt fint hem.
Härliga girlanger. Nu törs jag nog inte hänga upp mina gamla pappergirlanger i rött/grönt...hihi
Ha det så bra. Kram från mig.

Laeriss sa...

Bonsoir,
Votre blog est superbe et je me suis permise de vous mettre en lien sur Un Cœur en Provence et sur A Heart in Provence
J'espère que cela vous fera plaisir.
A bientôt.

Nygammalt sa...

Visst är det lätt att få mani? Din mani blir ju så otroligt vackert. Tycker din blomsteraffär borde börja ge dig rabatt nu ;)
Fint med God Jul bokstäverna till.

Kram.

Inredningsgalen sa...

Helt underbara! Snyggt med grönt och zink till det vita.

Nicolinas boning sa...

Synd om lilla V som inte är kry,hoppas att det går över snart.
Det är nog tur för blomsteraffären att du stödjer deras affärsverksamhet...och att du glädjer oss med att visa vilka fina girlanger du gör;-)
Kramar/Birgitta

NAME: CIELO sa...

what a cozy home you have.... beautiful

Cielo

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.